Είμαι 23 χρονών με ύψος 1,80 και βάρος 75 κιλά. Αθλούμαι συστηματικά και με ένταση, 3 φορές την εβδομάδα προπόνηση (ποδόσφαιρο) και γυμναστήριο (βάρη). Η διατροφή που ακολουθώ είναι καλή πλούσια σε πρωτεΐνη και υδατάνθρακες αλλά και συμπλήρωμα πρωτεΐνης ορού γάλακτος isolate και συνολικά τα επίπεδα πρωτεΐνης που λαμβάνω καθημερινά είναι γύρω στα 150 γραμμάρια. Θέλω να σας ρωτήσω αν η χρήση πρωτεΐνης είναι επιβαρυντική  για τον οργανισμό ή για κάποια όργανα. Πρέπει να την σταματήσω ή να την ελαττώσω; Και αν ναι σε τι επίπεδα; Ευχαριστώ, Γιώργος

Γιώργο, αυτό που δε μας διευκρίνισες είναι αν τα 150 γρ. πρωτεΐνης είναι η συνολική πρωτεΐνη  που λαμβάνεις από την τροφή και το συμπλήρωμα ή προέρχεται μόνο από το συμπλήρωμα. Σε κάθε περίπτωση, οφείλεις να γνωρίζεις ότι ο ανθρώπινος οργανισμός, εκτός από πολύ συγκεκριμένες παθολογικές καταστάσεις, δεν πρέπει να ξεπερνά τα 2 γραμμάρια πρωτεΐνης/κιλό βάρους καθημερινά. Άρα για εσένα, πρέπει να είναι μέχρι 150 γρ. (2 γρ. Χ 75 κιλά) συνολικά, προερχόμενη από τρόφιμα ή συμπληρώματα. Η υπερπρόσληψη πρωτεΐνης δεν βοηθάει στην ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος όπως πολλοί άνθρωποι πιστεύουν αλλά αποθηκεύεται με τη μορφή λίπους. Η υπερπρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο συκώτι και τα νεφρά

Ακολουθήστε το στο Google News