Σ’ αυτό το συμπέρασμα κατέληξε πρόσφατη αμερικανική έρευνα που διεξήχθη από το CDC (Centers for Disease Control and Prevention). Οι ερευνητές ανέλυσαν τα στοιχεία διατροφικών ερευνών σε ενήλικες κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και διαπίστωσαν ότι οι περισσότεροι κατανάλωναν περισσότερα πρόσθετα σάκχαρα από το επιτρεπόμενο όριο που έχει θέσει ο ΠΟΥ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας).

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν περισσότερα από το επιτρεπόμενο όριο θερμίδων από πρόσθετα σάκχαρα ήταν πιο πιθανό να πεθάνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα συγκριτικά με εκείνους που έπαιρναν λιγότερα.

Το ποσό των πρόσθετων σακχάρων που καταναλώνει ένας άνθρωπος αποτελεί ένα τροποποιήσιμο παράγοντα καρδιαγγειακού κινδύνου, επισημαίνει ο επικεφαλής ερευνητής Quanhe Yang από το CDC της Ατλάντα.

Τα πρόσθετα σάκχαρα, εν αντιθέσει με αυτά που υπάρχουν φυσικά στα φρούτα, ενσωματώνονται στα τρόφιμα κατά την επεξεργασία τους. Οι συνήθεις πηγές τους είναι τα γλυκά, τα επιδόρπια και τα γλυκά ροφήματα.

Οι ερευνητές και οι γιατροί έχουν αναγνωρίσει τα πρόσθετα σάκχαρα ως ένα πρόβλημα στη διατροφή των αμερικανών, αλλά υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις ως προς το πόσο μπορούν να καταναλώνουν με ασφάλεια. Ο δρ Yang και οι συνάδελφοί του γράφουν στην JAMA ότι το Ινστιτούτο Ιατρικής συστήνει τα πρόσθετα σάκχαρα να μην ξεπερνούν το 25% των ημερήσιων προσλαμβανόμενων θερμίδων. Ωστόσο, ο ΠΟΥ θέτει ως όριο το 10%, ενώ η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία από την άλλη μεριά θέτει ως όριο για τα πρόσθετα σάκχαρα τις 100 θερμίδες την ημέρα για τις γυναίκες και τις 150 για τους άνδρες.

Για την καινούργια έρευνα οι ειδικοί χρησιμοποίησαν στοιχεία για την διατροφή περισσότερων από 31.000 αμερικανών μεταξύ του 1988 και του 2010.

Διαπίστωσαν ότι οι ενήλικες κατανάλωναν κατά μέσο όρο 16% των θερμίδων τους από πρόσθετα σάκχαρα μεταξύ του 1988 και του 1994. Το ποσοστό αυξήθηκε σε 17% μεταξύ του 1999 και 2004, αλλά έπεσε σε 15% το διάστημα 2005-2010. Επιπλέον, στο διάστημα 2005-2010 το 71% των αμερικανών ενηλίκων κατανάλωναν περισσότερο από το 10% των θερμίδων τους από πρόσθετα σάκχαρα,  ενώ το 10% αυτών έπαιρναν τουλάχιστον το 25% των θερμίδων τους από πρόσθετα σάκχαρα.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι συγκριτικά με εκείνους που κατανάλωναν λιγότερο από το 10% των ημερήσιων θερμίδων τους από πρόσθετα σάκχαρα, εκείνοι που προσλάμβαναν μεταξύ 10-25% των ημερήσιων θερμίδων από σάκχαρα είχαν κατά 30% περισσότερες πιθανότητες θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα. Ο κίνδυνος θανάτου από καρδιαγγειακά διπλασιαζόταν για εκείνους που έπαιρναν περισσότερο από το 25% των ημερήσιων θερμίδων τους από σάκχαρα. Ο αυξημένος αυτός κίνδυνος δεν μπορεί να αποδοθεί ή να εξηγηθεί με βάση π.χ. τις διαφορές φύλου, ηλικίας, καπνίσματος, φαρμακευτικής αγωγής ή προβλημάτων υγείας. 

Διαβάστε ακόμη 

Που κάνει καλό η ζάχαρη