Η έκθεσή μας στο κρύο, σε σημείο μάλιστα να τρέμουμε, είναι τόσο αποτελεσματική όσο η μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα, όσον αφορά την απώλεια βάρους, υποστηρίζουν ερευνητές.

Και οι δύο πράξεις φαίνεται να οδηγούν στην έκκριση δύο ορμονών (της ιρισίνης και της FGF21), οι οποίες διεγείρουν τη δημιουργία του λεγόμενου καφέ λίπους (φαιός λιπώδης ιστός) στο σώμα. Αποκλειστική λειτουργία του λίπους αυτού είναι η θερμογένεση, δηλαδή η παραγωγή θερμότητας, που διατηρεί σε βιώσιμα επίπεδα την θερμοκρασία μας. Σε αντίθεση με το «κακό» λευκό λίπος, που αποθηκεύει ενέργεια, το «καλό» καφέ λίπος την καταναλώνει. Συγκεκριμένα, περίπου 50γρ. καφέ λίπους μπορούν να κάψουν έως 300 θερμίδες την ημέρα, ποσό ενέργειας, που μπορεί να αποθηκεύσει η ίδια ποσότητα λευκού λίπους.

Αν και παλιότερα οι ειδικοί πίστευαν ότι το καφέ λίπος υπάρχει μόνο στα βρέφη, σήμερα αναφέρουν ότι υπάρχει και στους ενήλικες και μάλιστα φαίνεται ότι όσοι διαθέτουν μεγαλύτερο ποσοστό στο σώμα τους είναι πιο αδύνατοι.

Στα πλαίσια του πειράματός τους, οι επιστήμονες ζήτησαν από εθελοντές να εκτεθούν σε όλο και πιο χαμηλές θερμοκρασίες μέχρι να αρχίσουν να τρέμουν. Επίσης, τους ζήτησαν να κάνουν ποδήλατο για περίπου 1 ώρα.
Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν στην τελευταία έκδοση του επιστημονικού περιοδικού Cell Metabolism, έδειξαν ότι τα περίπου 10-15 λεπτά έκθεσης στο κρύο είχαν το ίδιο αποτέλεσμα με την 1 ώρα ποδήλατο ήπιας έντασης όσον αφορά την αύξηση της ορμόνης ιρισίνης, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα να επιταχυνθεί ο ρυθμός καύσης θερμίδων από το καφέ λίπος.