Ποιες τροφές βοηθούν την άμυνα των πνευμόνων μας; Πώς μπορούμε να τονώσουμε καλύτερα τη λειτουργία τους και να τα προστατέψουμε από λοιμώξεις; Ευχαριστώ, Λαμπρινή

Τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι η ισορροπημένη διατροφή με κατανάλωση άφθονων φρούτων, λαχανικών και ψαριώνσυμβάλλει στη διατήρηση της υγείας των πνευμόνων. Γενικά, η λήψη επαρκών αντιοξειδωτικών είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη μείωση του οξειδωτικού στρες που επιβαρύνει τη σωστή λειτουργία των πνευμόνων. Συγκεκριμένα, βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, ακτινίδιο, μπρόκολο, πράσινες πιπεριές), β-καροτένιο (βερίκοκα, μάνγκο, καρότα, πιπεριές, σπανάκι), βιταμίνη Ε (σπόροι, τα φύτρα του σταριού, αμύγδαλα, φιστίκια), λυκοπένιο (ντομάτες) και σελήνιο (σπόροι, θαλασσινά). Ακόμη, τα ω-3 λιπαρά οξέα (λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί, οστρακόδερμα, σόγια και φυλλώδη λαχανικά) παρουσιάζουν αντιφλεγμονώδη δράση με μείωση της παραγωγής κυττάρων που συμμετέχουν στις ασθματικές και αλλεργικές αντιδράσεις. Παράλληλα, μελέτες σε άνδρες έχουν δείξει ότι όσοι ακολουθούν διατροφή που προσεγγίζει το μοντέλο της «μεσογειακής» δίαιτας έχουν τη μισή πιθανότητα να αναπτύξουν χρόνια νόσο των πνευμόνων συγκριτικά με άτομα με διατροφικές συνήθειες που απέχουν από αυτές της μεσογειακής. 

Ακολουθήστε το στο Google News