Γεια σας! Θα ήθελα να ρωτήσω πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το εργασιακό άγχος. Ελένη

Το εργασιακό άγχος πηγάζει από τον τρόπο με τον οποίο επεξεργαζόμαστε γνωστικά τις καταστάσεις που προκύπτουν στο εργασιακό μας περιβάλλον. Στο χώρο της ψυχολογίας είναι αποδεκτό ότι σε κάθε κατάσταση που προκύπτει στη ζωή μας θα αντιδράσουμε συναισθηματικά (πχ, με άγχος) ανάλογα με τις σκέψεις που κάνουμε για την κατάσταση αυτή. Για παράδειγμα, αν η κατάσταση είναι ότι μας αναθέτουν ένα καινούριο έργο στη δουλειά μας με σύντομη προθεσμία παράδοσης και οι σκέψεις που κάνουμε γύρω από αυτή την κατάσταση είναι αρνητικές και απόλυτες, όπως «αποκλείεται να τα καταφέρω- ποτέ δεν είμαι στην ώρα μου- είμαι ανίκανη, κα», τότε είναι αναμενόμενο ότι θα βιώσουμε άγχος και απογοήτευση με πιθανή συνέπεια να αποφύγουμε ή να καθυστερούμε την εμπλοκή μας με αυτό το έργο και ως αποτέλεσμα να μην τα καταφέρουμε όντως. Σε ένα πρώτο επίπεδο, ο τρόπος για να ελέγξουμε το εργασιακό μας άγχος είναι να αναλογιστούμε κατά πόσον οι αυτόματες αρνητικές σκέψεις που κάνουμε για το άτομό μας, τους συναδέλφους ή τη δουλειά μας είναι ρεαλιστικές και να αν όχι να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε τις γνωστικές διαστρεβλώσεις που κάνουμε, όπως την υπερβολή ή τον αρνητισμό. Σαφώς, χρειάζεται προγραμματισμό, οργάνωση και εξάσκηση στις τεχνικές χαλάρωσης για να συμπληρώσουμε τις μεθόδους με τις οποίες μπορούμε να περιορίσουμε το εργασιακό μας άγχος.