Χαίρετε! Έχω μια απορία σχετικά με τη κατανάλωση ξηρών καρπών. Συνίσταται να τους αγοράζουμε ωμούς. Αν τους συμπεριλάβουμε σε συνταγές που χρειάζονται ψήσιμο, όπως για παράδειγμα μπάρες ή μπισκότα βρώμης, χάνουν τα πολύτιμα συστατικά τους; Ακόμη, είχα διαβάσει ότι πολλαπλασιάζονται οι θερμίδες τους με το ψήσιμο. Ισχύει κάτι τέτοιο; Επισημαίνω ότι αναφέρομαι σε γενικές γραμμές για ψήσιμο μέχρι 180 βαθμούς περίπου, για 10-12 λεπτά. Ευχαριστώ, Μαρίνος

Οι ξηροί καρποί όταν ψήνονται ουσιαστικά αφυδατώνονται και μειώνεται το βάρος τους. Αν λοιπόν π.χ. ψήσουμε 100 γρ. φιστίκια, τα ψημένα φιστίκια θα έχουν λιγότερο βάρος από ότι είχαν ωμά (π.χ. 90 γρ.), αλλά οι θερμίδες θα είναι ίδιες. Αν, όμως, συγκρίνουμε 100 γρ. ωμά με 100 γρ. ψημένα, τα ψημένα θα έχουν περισσότερες θερμίδες γιατί έχουν μεγαλύτερο καθαρό βάρος. Σε ό,τι αφορά τα θρεπτικά συστατικά, οποιαδήποτε έντονη θερμική επεξεργασία μπορεί να μειώσει (όχι να εξαφανίσει) την περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά. Όσο μεγαλύτερες οι θερμοκρασίες ψησίματος (κι αυτό ισχύει για όλα τα τρόφιμα) τόσο μεγαλύτερη και η ελάττωση της θρεπτικής αξίας των ξηρών καρπών.

Ακολουθήστε το στο Google News