Όταν οι επιστήμονες ερευνούν τις διατροφικές συνήθειες των αδύνατων και υγιών ανθρώπων, ένα πράγμα εμφανίζεται πάντα μπροστά τους: οι φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες δεν βοηθούν μόνο στην καλή λειτουργία του εντέρου και της καρδιάς (αφού οι διαλυτές δεσμεύουν μέρος της χοληστερίνης), αλλά συμβάλλουν και στον έλεγχο του βάρους μας. Αρκετοί πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες έχουν πολύ λιγότερες θερμίδες. Η πραγματικότητα, όμως, είναι διαφορετική. Το ψωμί ολικής άλεσης έχει μικρή θερμιδική διαφορά συγκριτικά με το άσπρο, ενώ τα ζυμαρικά ολικής άλεσης δεν έχουν ουσιαστική διαφορά με τα λευκά. Ορισμένα, μάλιστα, προϊόντα ολικής άλεσης έχουν περισσότερες θερμίδες από τα κανονικά. Αυτό που συμβαίνει λοιπόν είναι ότι οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλύτερη διαχείριση του βάρους γιατί προκαλούν μεγαλύτερο και παρατεταμένο κορεσμό. Έχουν την ιδιότητα μόλις εντοπίσουν νερό στον οργανισμό να το απορροφούν και να φουσκώνουν, αυξάνοντας πολύ τον όγκο τους, με αποτέλεσμα να μας προκαλούν γρήγορα αίσθημα κορεσμού και να μας κρατούν πολλή ώρα χορτάτους, αφού μένουν για αρκετό χρόνο στο έντερό μας. Μία ακόμα ιδιότητά τους είναι ότι ρυθμίζουν καλύτερα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.Πόσες φυτικές ίνες χρειαζόμαστε καθημερινά για να αδυνατίσουμε; Σύμφωνα με αρκετές ιατρικές στατιστικές, ο σύγχρονος άνθρωπος τρώει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν, αλλά καταναλώνει πολύ λιγότερες τροφές στη φυσική τους κατάσταση, αφού οι περισσότερες είναι βιομηχανικά επεξεργασμένες. Παίρνει επομένως ελάχιστες ποσότητες φυτικών ινών. Kάθε μέρα το σώμα σας χρειάζεται 25 με 30 γραμμάρια φυτικών ινών. Εάν λοιπόν η διατροφή σας δεν περιέχει αρκετές, αυξήστε την πρόσληψή τους. Προσέξτε όμως να μην το παρακάνετε, γιατί μια μεγάλη και απότομη αύξηση μπορεί να σας προκαλέσει φούσκωμα, ναυτία και κοιλιακούς πόνους. Οι ανεπιθύμητες αυτές ενέργειες μειώνονται αν πίνετε νερό. Όσο μάλιστα το πεπτικό σας σύστημα προσαρμόζεται στην αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών, θα μειώνονται προοδευτικά και οι ανεπιθύμητες ενέργειες. Η σωστή προσέγγιση πρόσληψης των φυτικών ινών είναι να τις αυξήσετε σταδιακά. Aν σε καθημερινή βάση εξασφαλίσετε τουλάχιστον 20 γρ. για αρχή, είναι ένα πολύ καλό βήμα. Για να πάρετε 20 γρ. φυτικές ίνες, πρέπει να καταναλώσετε ένα πλούσιο σε ίνες πρωινό, φρούτα στα ενδιάμεσα γεύματα, μαύρο ψωμί και σαλάτα με τα γεύματά σας. Eμείς σας προτείνουμε μερικές ιδέες που θα σας βοηθήσουν να συγκεντρώσετε περισσότερες φυτικές ίνες στη διατροφή σας.

Γεύματα με φυτικές ίνες 

Δυσκολεύεστε να υπολογίσετε τις φυτικές ίνες που προσλαμβάνετε; Βεβαιωθείτε ότι κάθε σας γεύμα είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Ιδού μερικές ιδέες για να το πετύχετε: Πρωινό * 1 μπολ Ρόφημα Αμυγδάλου Fytro με Nιφάδες Βρώμης Fytro 

* 1 κεσεδάκι γιαούρτι (2% λιπαρά) με 2 κουταλιές Bran Flakes Fytro και αποξηραμένα φρούτα *1 μπολ Muesli Fytro με Ρόφημα Αμυγδάλου Fytro

* 1 παξιμάδι κριθαρένιο με τυρί χαμηλό σε λιπαρά * 1 φέτα ψωμί πολύσπορο ή μία Ρυζογκοφρέτα Fytro με Μαρμελάδα Ροδάκινο Fytro Μεσημεριανό * 1 σαλάτα με Κινόα Fytro και ψητά λαχανικά, κόκκινα φασόλια και τυρί * 1 μερίδα μπριάμ με διάφορα καλοκαιρινά λαχανικά και τυρί * 1 μερίδα ψαρονέφρι με δαμάσκηνα και Πλιγούρι Fytro * Γεμιστά λαχανικά (τομάτες & πιπεριές) με Πλιγούρι Fytro Βραδινό * 1 γιαούρτι με Muesli Fytro* 1 μπολ Νιφάδες Βρώμης Fytro με μέλι, ξηρούς καρπούς και Ρόφημα Σόγιας Fytro* 1 σαλάτα με διάφορα λαχανικά, αβοκάντο και καπνιστό σολομό * Μπρόκολο ή σπανάκι σαλάτα με κομμάτια ψητού κοτόπουλου και σος από ελαιόλαδο και μπαλσάμικο * 1 Ρυζογκοφρέτα με Σουσάμι Fytro και μία φέτα κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών.

Δείτε επίσης: