Τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας, που είναι η πιο κοινή μορφή της αρθρίτιδας δεν κάνει διακρίσεις σε ηλικίες. Μπορεί να είναι μία ασθένεια που έχουμε συνδέσει με ανθρώπους 60 χρονών και άνω, αλλά εμφανίζεται σε άνδρες και γυναίκες από τα 40, 50, ίσως και νωρίτερα. Η παραδοσιακή θεωρία λέει ότι η οστεοαρθρίτιδα προκαλείται από την ηλικιακή φθορά. Η τριβή των οστών προκαλεί φλεγμονή και πόνο. Άλλα μία νεότερη έρευνα λέει ότι μπορεί να προκληθεί και από χρόνια φλεγμονή, μία κατάσταση που πυροδοτείται από την παχυσαρκία, την ορμονική ανισορροπία και τις αλλεργίες. Με τις κατάλληλες προφυλάξεις, μπορείτε να συμβάλετε ριζικά στην αποφυγή της ανάπτυξης της νόσου.

 

  1. Χάστε βάρος. Το παραπάνω σωματικό λίπος προκαλεί μεγαλύτερη ένταση σε όλες τις αρθρώσεις, ειδικά σε αυτές που κουβαλούν βάρος, όπως τα γόνατα, οι αστράγαλοι και οι γοφοί. Το περιττό βάρος μπορεί επίσης να δημιουργήσει φλεγμονές που κάνουν τον πόνο αβάσταχτο. Με κάθε κιλό που χάνετε, προστατεύετε τις αρθρώσεις από πίεση μεγαλύτερου βάρους.
  2. Φάτε τις σωστές τροφές. Η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση των συμπτωμάτων της οστεοαρθρίτιδας. Η ποικιλία φρούτων και λαχανικών, τα Ω3 λιπαρά από τα ψάρια γλυκού νερού, το ελαιόλαδο και τα καρύδια είναι οι κορυφαίες επιλογές για τη σωστή πρόληψη της νόσου. Αποφύγετε όσο περισσότερο μπορείτε το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά και τους σύνθετους υδατάνθρακες.

Plus: φορέστε χαμηλότερα τακούνια. Προτιμήστε τα ίσια παπούτσια με καλή υποστήριξη στην καθημερινότητά σας και φορέστε τα ψηλοτάκουνα περιστασιακά. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια βρήκαν ότι το περπάτημα σε τακούνια 4 εκατοστών δημιουργούν πρόβλημα στα γυναικεία γόνατα και παίζουν ρόλο στην ανάπτυξη της οστεοαρθρίτιδας.