Στις 15 Απριλίου 1927, θα κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του, το περιοδικό «Νέα Εστία». Σήμερα, 92 χρόνια μετά, η «Νέα Εστία» κατέχει τον τίτλο του «μακροβιότερου περιοδικού στην ιστορία του ελληνικού λογοτεχνικού Τύπου». Η αντοχή της είναι εντυπωσιακή για τα ελληνικά εκδοτικά δεδομένα. Η διάρκειά της, η υπόληψη του εκδοτικού οίκου, το γεγονός ότι από τις σελίδες της πέρασαν σχεδόν όλοι οι έλληνες λογοτέχνες και διανοούμενοι, καθώς και το κύρος των προσωπικοτήτων που διηύθυναν το περιοδικό έχουν εδραιώσει τη φήμη του ως έγκριτου και σοβαρού περιοδικού.
Εμπεριστατωμένα, πολυφωνικά αφιερώματα
Τα αφιερώματα ξεκινούν από τα Χριστούγεννα του 1931 και αργότερα απλώνονται στον χρόνο με διάφορες, επετειακού χαρακτήρα συνήθως, αφορμές. Για όποιον ενδιαφέρεται για την ελληνική λογοτεχνία, τα αφιερώματα του περιοδικού σε σημαντικές προσωπικότητες του λόγου και των ιδεών αποτελούν συλλογικούς τόμους που λειτουργούν για τον αμύητο αναγνώστη ως εξαιρετικές εισαγωγές στο έργο των συγγραφέων αυτών ενώ εφοδιάζουν τον εξειδικευμένο μελετητή με ανέκδοτα κείμενα, νέες ερμηνείες, κριτικές αποτιμήσεις και επισκόπηση της πρόσληψης του συγγραφέα.
Φόρος τιμής στον Ρίτσο
Διπλά επετειακό είναι το αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο του τεύχους 1547 που κυκλοφορεί τα Χριστούγεννα του 1991, έναν χρόνο μετά τον θάνατο του ποιητή στις 11 Νοεμβρίου 1990. Ο Ε. Ν. Μόσχος προειδοποιεί ότι ίσως ξαφνιάζει τον αναγνώστη το αφιέρωμα στον αριστερό ποιητή χριστουγεννιάτικα. Θυμίζει όμως ότι η πολιτική του περιοδικού, την οποία είχαν εφαρμόσει και οι προηγούμενοι διευθυντές, ήταν «να μην κάνει καμιά πολιτική».
Ωστόσο, θα πρέπει εμείς να παρατηρήσουμε ότι, στο περιοδικό που ο Σεφέρης θεωρούσε «κοινό τόπο», κείμενο που υπογράφει ο Ρίτσος δεν θα βρούμε, παρά μόνο ένα: μία επιστολή του προς τη Χρύσα Προκοπάκη, μελετήτρια και ανθολόγο του έργου του, την οποία δημοσιεύει η ίδια στο αφιερωματικό τεύχος του 1991. Από τις στήλες της κριτικής, η «Νέα Εστία» παρουσίαζε τακτικά την ποίηση του Ρίτσου, αλλά το περιοδικό, που θεωρήθηκε από την Αριστερά ένα μετριοπαθές περιοδικό της αστικής διανόησης, δεν ήταν προφανώς αποδεκτός τόπος για να δημοσιεύει τα κείμενά του ένας εμβληματικός συγγραφέας της Αριστεράς.
Στο αφιέρωμα συμμετέχουν όλοι οι σημαντικοί μελετητές του Ρίτσου. Ο άγγλος ποιητής και κριτικός Στίβεν Σπέντερ γράφει για τη σχέση της ποίησης με την πολιτική. Ο Αλέξανδρος Αργυρίου κάνει μια συνολική παρουσίαση και αποτίμηση του έργου του. Η Χρύσα Προκοπάκη συμμετέχει με ένα ερμηνευτικό κείμενο για τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος» και ο πανεπιστημιακός Γιώργος Βελουδής με ένα άρθρο για τον μύθο στον Ρίτσο. Χρονολόγιο του ποιητή από την Αγγελική Κώττη, ανθολόγηση αντιπροσωπευτικών ποιημάτων του, ανέκδοτη αλληλογραφία του με τον Στρατή Τσίρκα, επιλογή κριτικογραφίας για το έργο του και βιβλιογραφικά στοιχεία από την Αικατερίνη Μακρυνικόλα συμπληρώνουν τον τόμο.
Harper’s BAZAAR, το μεγαλύτερο περιοδικό μόδας στον κόσμο, την Κυριακή με ΤΟ ΒΗΜΑ
- Special collections: Το μεγαλύτερο περιοδικό μόδας στον κόσμο, παρουσιάζει πρώτο τις κυρίαρχες τάσεις σε ένα ειδικό τεύχος
- Εντυπωσιακά σύνολα για τις λάτρεις του χιονιού
- Ρομαντικά φορέματα υμνούν τη θηλυκή σιλουέτα
- 153 hot αγορές
- Eντονα χρώματα αποθεώνουν το προσωπικό στυλ
- Οι best seller αφίξεις στο χώρο της ομορφιάς
Harper’s BAZAAR
«Μόδα είναι να είσαι πάντα ένα ΒΗΜΑ μπροστά»