Από τότε που ο Πιερ Πάολο Πιτσιόλι αποφάσισε να συνεχίσει μόνος στο σχεδιαστικό τιμόνι του οίκου Valentino, έχει καταστήσει σαφές το πάντρεμα των κωδικών haute couture με τις σύγχρονες αξίες της μόδας.

Το όραμα του είναι να αποτινάξει τον σνομπισμό, που τις περισσότερες φορές φέρει η επισήμανση «υψηλή ραπτική» και να αποδώσει το μεγαλείο της μόδας με σύγχρονη ματιά, τον ρομαντισμό που είναι εφάμιλλος με τον ιταλικό οίκο.

«Αυτή η συλλογή είναι πολύ ιδιαίτερη για μένα», δήλωσε ο Ρωμαίος couturier σε μια προεπισκόπηση της συλλογής του haute couture την ημέρα πριν από το λαμπερό σόου. «Μου αρέσει η κλασική ραπτική, δεν μου αρέσει ο μοντερνισμός στη μόδα. Έτσι, για να αλλάξετε την υψηλή ραπτική, αλλάζετε την έννοια του και όχι τους κωδικούς του».

Αναγεννησιακά και ρομαντικά αριστουργήματα της υψηλής ραπτικής,  παρουσιάστηκαν στο Παρίσι εχθές,  με την ομορφιά να απεικονίζεται μέσα από διάφορες εποχές. «Πάντα βλέπαμε τις λευκές γυναίκες στο κέντρο και τις μαύρες γυναίκες στο πλάι», είπε. «Ήθελα τώρα να βάλω τις μαύρες γυναίκες στο κέντρο».

Μέσα από 65 εμφανίσεις, μαύρα μοντέλα έλαμψαν μέσα σε μεταξωτούς ταφτάδες και φτερά, διορθώνοντας έναν θλιβερό κανόνα στις πασαρέλες αυτού του κλάδου, ο οποίος μπορεί να βελτιώνεται αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις δυστυχώς εξακολουθεί να υπάρχει .

Ο Πιστιόλι λοιπόν δεν θα μπορούσε να αφήσει καλύτερες εντυπώσεις (και τα στόματα ανοιχτά) στην αίθουσα χωρίς να συμπεριλάβει την Ναόμι Κάμπελ για να κλείσει το σόου.

Η 48χρονη γαζέλα, φορώντας αποκαλυπτική μεταξωτή δημιουργία με το όνομα Chocolat Dhalia, ξάφνιασε το φιλοθεάμον κοινό με την επιστροφή της, έπειτα από 14 χρόνια από την τελευταία της συμμετοχή σε σόου του οίκου Valentino.

Στο κοινό, ανάμεσα στους διάσημους καλεσμένους, βρέθηκε και η τραγουδίστρια (και είδωλο της μόδας τελευταία), Σελίν Ντιόν. Η Ντιόν λατρεύει την μόδα και μπορεί να φαίνεται κάπως θεατρικό, ίσως και υπερβολικό, να κλαίει κανείς σε μια επίδειξη μόδας, εκείνη όμως δεν αποτέλεσε εξαίρεση στον κανόνα. Τον τελευταίο καιρό μοιάζει να παίρνει την μόδα πολύ σοβαρά, μια βόλτα στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram θα σας πείσει, έτσι και στο σόου οι ανεπανάληπτες δημιουργίες άγγιξαν τις ευαίσθητες χορδές της!

Οι μεγαλύτεροι συντάκτες μόδας και όλοι οι άνθρωποι που σχετίζονται με τη βιομηχανία της μόδας συμφώνησαν πως το σόου ήταν ίσως από τα καλύτερα του οίκου. Ο Πιερ Πάολο Πιτσιόλι «ακροβάτησε» με δεξιοτεχνία ανάμεσα στα ζωντανά χρώματα και τους όγκους, βάζοντας στην καλλιτεχνική του συνάρτηση νέους κανόνες για να εκφραστεί. Υψηλή ραπτική που τολμάει να βγει στο φως της ημέρας και δεν έχει μόνο μουσειακή χρήση. Η «ιεροσυλία» του Ιταλού σχεδιαστή ευδοκίμησε και ισορρόπησε ανάμεσα σε κεντήματα, βολάν, ελαφριά υφάσματα και δαντέλες.  Τα μοντέλα έμοιαζαν με λουλούδια χωρίς περιττές θεατρικότητες και βαριές γραμμές στις δημιουργίες. Το σόου έκοβε την ανάσα και μπορούσε να φέρει δάκρυα στα μάτια, η Σελίν δεν είχε άδικο τελικά.

Δείτε ολόκληρο το σόου εδώ: