Το φαγητό πριν και μετά το γυμναστήριο είναι μια… πονεμένη ιστορία. Αν πάρουμε θέση πίσω από το μηχάνημα με άδειο στομάχι, το πιθανότερο είναι πως δεν θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στο πρόγραμμα γυμναστικής μας. Από την άλλη όμως, ένα πλήρες γεύμα μπορεί να οδηγήσει σε πόνους στο στομάχι ή αδιαθεσία, η οποία εκτός από την προπόνηση θα καταστρέψει και την ημέρα μας.

Όσον αφορά το μετά; Ποια και ποιος δεν έχει πέσει με τα μούτρα σε ένα λιπαρό, ανθυγιεινό γεύμα επιστρέφοντας στο σπίτι και νιώθοντας ότι αξίζει μια επιβράβευση για τη σκληρή  προσπάθεια; Δυστυχώς, αυτό το «δώρο» είναι στην πραγματικότητα ένα εμπόδιο που βάζουμε στον εαυτό μας, καθώς δεν προσφέρει στον οργανισμό μας αυτά που χρειάζεται για να «χτίσει» μυϊκό ιστό!

Πότε πρέπει να φάω;

Εκτός από το περιεχόμενο των γευμάτων, σημαντικό ρόλο παίζει και το κατάλληλο… timing. Τοποθετήστε το σνακ σας μία με τρεις ώρες πριν την προπόνηση, ώστε η διαδικασία της πέψης να έχει ολοκληρωθεί πριν περάσετε τη ρεσεψιόν του γυμναστηρίου, αλλά τα επίπεδα ενέργειάς σας να παραμένουν υψηλά. Η ακριβής στιγμή εξαρτάται από τις ανάγκες του οργανισμού σας, και θα πρέπει να πειραματιστείτε λίγο για να την εντοπίσετε. Μετά την προπόνηση, το σώμα σας πρέπει να αναπληρώσει την ενέργεια που έχασε. Απλώς περιμένετε περίπου μία ώρα πριν ξεκινήσετε το γεύμα σας!

 

Τι είδους τροφές να προτιμήσω;

Δεν υπάρχει καλύτερο καύσιμο για τον οργανισμό μας από τους υδατάνθρακες. Επιλέγοντας να τους αντλήσουμε από προϊόντα ολικής άλεσης, επιτυγχάνουμε τα καλύτερα αποτελέσματα. Το σώμα μας χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να διασπάσει αυτούς τους υδατάνθρακες, με αποτέλεσμα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα – και επομένως η ενέργειά μας – να παραμένουν σταθερά. Επιστρέφοντας στο σπίτι, οι υδατάνθρακες έχουν και πάλι μια θέση στο πιάτο μας. Αυτή τη φορά, όμως, θα πρέπει να τους συνδυάσουμε με πρωτεΐνες, οι οποίες αποτελούν απαραίτητο συστατικό για την οικοδόμηση μυϊκής μάζας.

Εύκολα σνακ για πριν και μετά το γυμναστήριο

Ο καλύτερος σύμμαχός σας στην προσπάθεια να μεγιστοποιήσετε τα αποτελέσματα της προπόνησης είναι τα ελαφριά γεύματα που δεν θα βαρύνουν το στομάχι σας, αλλά θα σας προσφέρουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να είναι και απολαυστικά!

Πριν φορέσετε τα αθλητικά σας

Φρυγανιές Wasa Original με γαλοπούλα, cottage cheese και θυμάρι

Τι θα χρειαστείτε: Μερικές φρυγανιές Wasa Original, λίγες κουταλιές τυρί cottage, γαλοπούλα και θυμάρι για έξτρα γεύση.

Γιατί θα σας βοηθήσει: Οι φρυγανιές Wasa Original περιέχουν ένα μοναδικό μείγμα σπόρων σίκαλης (αλεύρι σίκαλης ολικής άλεσης και αλεύρι σίκαλης) που τους χαρίζει την τραγανή τους υφή. Σε συνδυασμό με τις πρωτεΐνες που περιέχονται στο τυρί cottage, θα σας κρατήσουν χορτάτη μέχρι το τέλος της προπόνησης. Εκτός αυτού,η γαλοπούλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Β και ιχνοστοιχεία.

 

 

Φρυγανιές Wasa Ολικής Άλεσης με ντομάτα, κατίκι, κάπαρη και ελαιόλαδο

Τι θα χρειαστείτε: Μερικές φρυγανιές Wasa Ολικής Άλεσης, λίγες κουταλιές κατίκι, ντομάτα κομμένη σε λεπτές φέτες, κάπαρη και λίγο ελαιόλαδο.

Γιατί θα σας βοηθήσει: Οι φρυγανιές Wasa Ολικής Άλεσης παρασκευάζονται από αλεύρι σίκαλης 100% ολικής άλεσης και προζύμι, ενώ περιέχουν 20% φυτικές ίνες και 9 γραμμάρια πρωτεΐνης. Γι’ αυτό, αν και έχουν μόλις 43 θερμίδες ανά φέτα, είναι ικανές να μας κρατήσουν χορτάτες. Το κατίκι αποτελεί πολύ καλή πηγή ασβεστίου, ενώ η ντομάτα έχει αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικά οφέλη και κάνει καλό και στην καρδιά. Όσο για την κάπαρη; Αυτή έρχεται για να απογειώσει τη γεύση, να μας χαρίσει τα πολύτιμα ιχνοστοιχεία που περιέχει και να μας ανακουφίσει με την αντιφλεγμονώδη δράση της.

 

Αφού βγείτε από το ντους

Φρυγανιές Wasa Delikatess με πέστο βασιλικού, τυρί κρέμα και τοματίνια

Τι θα χρειαστείτε: Μερικές φρυγανιές Wasa Delikatess, λίγα τοματίνια κομμένα σε φέτες, δυο – τρεις κουταλιές τυρί κρέμα και πέστο βασιλικού.

Γιατί θα σας βοηθήσει: Οι λεπτές και τραγανές Wasa Delikatess παρασκευάζονται από αλεύρι σίκαλης ολικής άλεσης. Έτσι, δεν χρειάζεται να φάτε πολύ για να αισθανθείτε χορτάτη. Το τυρί κρέμα θα σας χαρίσει τις πρωτεΐνες που έχουν ανάγκη οι μύες σας, ενώ το πέστο βασιλικού έχει υπέροχη γεύση. Έτσι, το σνακ σας γίνεται τόσο λαχταριστό που μπορεί να καλύψει απόλυτα την ανάγκη σας να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας!

 

Φρυγανιές Wasa Fibre με μανιτάρια, τυρί κρέμα και μπαλσάμικο

Τι θα χρειαστείτε: Μερικές φρυγανιές Wasa Fibre, λίγα μανιτάρια ψητά ή σωτέ, κομμένα σε λεπτά φετάκια, λίγες κουταλιές τυρί κρέμα και μερικές σταγόνες μπαλσάμικο.

Γιατί θα σας βοηθήσει: Οι φρυγανιές Wasa Fibre παρασκευάζονται από αλεύρι ολικής άλεσης με ολόκληρο το πίτουρο του σιταριού, καλύπτοντας έτσι σχεδόν το 30% των ημερήσιων αναγκών σε φυτικές ίνες – αλλά και προσφέροντας μια ξεχωριστή, πλούσια γεύση. Τα μανιτάρια έχουν ελάχιστες θερμίδες, ενώ κάνουν καλό στα οστά, είναι πλούσια σε πολύτιμα μέταλλα και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση!