Ίσως τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας δεν έχετε την πολυτέλεια του χρόνου για κάνετε ένα διάλειμμα ώστε να φάτε το μεσημεριανό σας γεύμα ανενόχλητη ή ίσως απλά έχετε συνηθίσει να τρώτε καθισμένη στο γραφείο σας επειδή είναι γρήγορο και εύκολο.

Ωστόσο, τρώγοντας μακριά από το γραφείο σας μπορείτε να ενισχύσετε τα επίπεδα της παραγωγικότητάς σας και να ρυθμίσετε την όρεξή σας. Για να μην αναφέρουμε ότι δε θα μυρίσει όλο το γραφείο από τους λαχανοντολμάδες που έχετε φέρει.

Την επόμενη φορά που χρειάζεστε μια υπενθύμιση για να αφήσετε το γραφείο σας στο μεσημεριανό γεύμα, να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω οφέλη.

1. Θα καταλάβετε πότε έχετε χορτάσει

 

Οι περισσότεροι άνθρωποι που κάθονται στο γραφείο τους κατά τη διάρκεια του γεύματος, δε δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις γεύσεις και τις υφές του φαγητού τους, γεγονός που στερεί όλη την απόλαυση από τη διαδικασία.

Μάλιστα, τρώγοντας βιαστικά στο γραφείο σας όχι μόνο δεν ευχαριστιέστε το φαγητό σας, αλλά και δεν είστε σε θέση να αντιληφθείτε πότε έχετε χορτάσει. Σταματήστε, λοιπόν, να βλέπετε το μεσημεριανό σας γεύμα ως μία ακόμη αγγαρεία που πρέπει να βγει από τη λίστα και δώστε του την προσοχή που του αξίζει.

2. Θα νιώθετε λιγότερη πείνα στη συνέχεια

 

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition βρήκε όταν οι άνθρωποι που έπαιζαν ένα παιχνίδι στον υπολογιστή καθώς έτρωγαν το μεσημεριανό τους γεύμα, αισθάνθηκαν λιγότερο χορτάτοι αργότερα και έφαγαν περισσότερα μπισκότα μετά το μεσημεριανό γεύμα, σε σύγκριση με τους ανθρώπους που έφαγαν το ίδιο γεύμα χωρίς να είναι απορροφημένοι στον υπολογιστή.

Είτε ελέγχετε τα emails σας είστε «σκρολάρετε» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς τρώτε, είναι πιθανό να μη νιώσετε χορτάτη. Αν δε δώσετε την απαραίτητη προσοχή στο γεύμα σας, δε θα συνειδητοποιήσετε ότι η πείνα σας έχει ικανοποιηθεί και στη συνέχεια θα θέλετε πάλι να φάτε.

3. Θα φάτε μια προκαθορισμένη ποσότητα φαγητού

 

Πολλοί άνθρωποι φυλάνε σνακ στα συρτάρια του γραφείου τους. Ενώ αυτή μπορεί να είναι μια καλή στρατηγική για να διαχειριστείτε τις ξαφνικές λιγούρες, αν έχετε φάει το μεσημεριανό σας γεύμα απορροφημένη σε κάτι άλλο, έχετε περισσότερες πιθανότητες να αναζητήσετε τα σνακ σας νωρίτερα. Αυτό που μπορεί να τρώγατε ως σνακ αργά το απόγευμα θα μπορούσε εύκολα να γίνει μέρος του γεύματός σας. Όταν όμως τρώτε σε διαφορετικό χώρο, καταναλώνετε μόνο την ποσότητα φαγητού που είχατε προκαθορίσει να φάτε.

4. Θα είστε πιο παραγωγική

 

Οι άνθρωποι δεν έχουν σχεδιαστεί για να κάθονται σε ένα γραφείο για οκτώ ώρες κάθε ημέρα. Αν σηκωθείτε και αναζητήσετε ένα μέρος για το μεσημεριανό σας διάλειμμα, θα είστε σωματικά ενεργή, κάτι το οποίο μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στα επίπεδα ενέργειάς σας και κατ΄επέκταση στη δουλειά σας μετά το γεύμα.

Το σώμα σας θα έχει την ευκαιρία να κινηθεί και το μυαλό σας να αλλάξει παραστάσεις. Τρώγοντας το φαγητό στο γραφείο σας, είναι σίγουρα πιο εύκολο να βαρεθείτε και να είστε λιγότερο παραγωγική.

5. Θα κινηθείτε

 

Κάθε άσκηση είναι καλή, ακόμη κι αν πρόκειται απλώς να κάνετε μια βόλτα για να φάτε το γεύμα σας αλλού. Δεν είναι υγιές να παραμένετε καθισμένη στο γραφείο σας όλη την ώρα, ειδικά όταν απολαμβάνετε το γεύμα σας. Εκμεταλλευτείτε, λοιπόν, αυτό το μικρό διάλειμμα για να κινηθείτε.

Τι πρέπει να θυμάστε…

 

 

Τρώγοντας το μεσημεριανό σας γεύμα εκτός του γραφείου σας, θα είστε σε θέση να αναγνωρίσετε το αίσθημα κορεσμού, να αποφύγετε τα άσκοπα σνακ και να βελτιώσετε την παραγωγικότητά σας. Δοκιμάστε να φάτε το μεσημεριανό σας στην τραπεζαρία και ζητήστε από έναν συνάδελφο να φάει μαζί σας.

Ανεξάρτητα από το πού καταναλώνετε το μεσημεριανό σας γεύμα, κρατήστε μακριά το κινητό σας ή άλλες συσκευές, προκειμένου να αποφύγετε την υπερκατανάλωση τροφής. Πρόσφατη μελέτη από το περιοδικό Physiology & Behavior βρήκε ότι οι συμμετέχοντες που κοίταζαν τα smartphones τους ενώ έτρωγαν, κατανάλωσαν 15% περισσότερες θερμίδες, συγκριτικά με εκείνους που δεν αποσπάστηκαν από τις συσκευές τους.