Καθώς προσπαθούμε ώριμα και συνειδητά να συμβάλλουμε στην μείωση της εξάπλωσης του νέου κοροναϊού, μένουμε σπίτι, περιορίζοντας τις μετακινήσεις μας στις απαραίτητες. Αυτό παράλληλα, σημαίνει ότι δουλεύουμε κι από το σπίτι, πράγμα που μπορεί να αποδειχθεί πραγματική πρόκληση, ειδικά για όσους δεν το έχουν κάνει στο παρελθόν. Όταν έχουμε συνηθίσει να πηγαίνουμε καθημερινά στο γραφείο, να μιλάμε με τους συναδέλφους μας και να απολαμβάνουμε τα διαλείμματα μαζί τους, να λειτουργούμε υπό πίεση καθώς υπάρχουν κι άλλες υποχρεώσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν μέσα στην ημέρα, είναι λογικό με την απότομη αλλαγή να αποσυντονιστούμε και να χρειαστούμε καθοδήγηση για να τα καταφέρουμε και τώρα με τα νέα δεδομένα.

Πώς «ξεκολλάμε» από τον καναπέ;

Αν και το να καθόμαστε στον καναπέ με τις ώρες είναι πραγματικά δελεαστικό, δεν θα μας βοηθήσει στην πραγματικότητα να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας. Αυτό που είναι σημαντικό να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε μια ρουτίνα. Ξεκινήστε την ημέρα σας ακριβώς όπως θα κάνατε παλιότερα – ναι, ντυθείτε – και ακολουθήστε ένα πρόγραμμα, που θα ορίσετε δίνοντας προτεραιότητα σε αυτά που πρέπει να γίνουν πρώτα. Σκεφθείτε παράλληλα, ποια είναι η καλύτερη ώρα για να δουλέψετε και προσαρμόστε το πρόγραμμά σας ανάλογα ενώ μην ξεχάσετε και τα απαραίτητα διαλείμματα για φαγητό. Γιατί χρειαζόμαστε το πρόγραμμα; Διότι χωρίς αυτό, η αρχική αίσθηση «ελευθερίας» θα μετατραπεί σε ανησυχία, κάνοντας τον χρόνο να κυλά αργά και κυρίως μη παραγωγικά. Με το πρόγραμμα καταπολεμάμε αυτήν την αίσθηση, παραμένουμε πιστοί στους στόχους μας και ο χρόνος κυλά πιο ευχάριστα.

Πώς θα καταφέρω να συγκεντρωθώ;

Εκτός των «πειρασμών» που μπορεί να υπάρχουν στο σπίτι, όπως το ατελείωτο binge watching σειρών, οι εξελίξεις για την πανδημία μπορούν πράγματι να αποσπάσουν την προσοχή μας, προκαλώντας εκτεταμένη ανησυχία, γεγονός που δεν μας βοηθά καθόλου. Δοκιμάστε λοιπόν, να περιορίσετε την πληροφόρηση πριν ή και μετά την δουλειά, αφήνοντας το κινητό στην άκρη. Έχετε κατά νου να κάνετε συχνά διαλείμματα και να μην παραλείπετε γεύματα, καθώς διαφορετικά είναι λογικό η απόδοσή σας να μειωθεί όπως εξάλλου και η συγκέντρωσή σας. Στο τέλος της δουλειάς, δοκιμάστε να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας, κάνοντάς κάτι που σας αρέσει πολύ και σας χαλαρώνει.

Πώς θα διαμορφώσω το γραφείο μου;

Για να καταφέρετε να συγκεντρωθείτε θα ήταν καλό να βρείτε ένα χώρο στο σπίτι, όπου μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και να το μετατρέψετε στο γραφείο σας. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε κάποιο χώρο, που θα μπορείτε να έχετε την απαραίτητη απόσταση από τα υπόλοιπα μέλη κι αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε δοκιμάστε να αλλάζετε τον χώρο σας ανά μερικές ώρες. Με την μετακίνηση θα μπορείτε να ανανεώνετε την διάθεσή σας και πιθανότατα να αισθάνεστε και λιγότερο κουρασμένοι στο τέλος.

Ακολουθήστε το στο Google News