Έχουµε συνηθίσει να σκεφτόµαστε ότι ένας πολύ καλός τρόπος για να γεµίσουµε τις µπαταρίες µας και να νιώσουµε γεµάτοι ενέργεια και δύναµη θα ήταν να πάµε διακοπές ή έστω µια εκδροµή ή για έναν καφέ µε τους αγαπηµένους µας. Στις τωρινές συνθήκες, που τίποτε από τα παραπάνω δεν είναι εφικτό, χρειάζεται να βρούµε έναν τρόπο να αντλήσουµε ενέργεια από τον ίδιο µας τον εαυτό, το περιβάλλον µας, τη διατροφή µας και τη ρουτίνα µας, ώστε να παραµείνουµε δυνατοί και ικανοί να συνεχίσουµε ακόµη και στα δύσκολα. Να πώς θα τα καταφέρουµε.

#1 Αναζωογονούμε την αναπνοή μας

 

Ο τρόπος που αναπνέουμε επηρεάζει πολύ τα επίπεδα της ενέργειάς μας. Οταν αναπνέουμε αργά και βαθιά, αυξάνεται η ποσότητα του οξυγόνου που εισπνέουμε, πράγμα που αυξάνει τη ζωτικότητα και την ενεργητικότητά μας.

Τι μπορούμε να κάνουμε: Εισπνέουμε και κλείνουμε το αριστερό μας ρουθούνι με τον αριστερό μας αντίχειρα. Εκπνέουμε από το δεξί μας ρουθούνι και στη συνέχεια εισπνέουμε και πάλι από το δεξί μας ρουθούνι.

Στη συνέχεια κλείνουμε και το δεξί μας ρουθούνι με το μικρό δάχτυλο και τον παράμεσο του αριστερού μας χεριού ώστε να είναι κλειστά και τα δύο μας ρουθούνια. Κρατάμε την αναπνοή μας για μερικά δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια απομακρύνουμε τον αντίχειρά μας και εκπνέουμε από το αριστερό μας ρουθούνι.

Εισπνέουμε και πάλι από το αριστερό μας ρουθούνι και στη συνέχεια το κλείνουμε με τον αντίχειρά μας και πάλι. Κρατάμε και πάλι την αναπνοή μας για μερικά δευτερόλεπτα, αφήνουμε τα δάχτυλα που κρατούν το δεξί μας ρουθούνι και εκπνέουμε από τα δεξιά.

Επαναλαμβάνουμε 8 τέτοιους γύρους.

#2 Περπατάμε… προς τα πίσω

 

Πόσο να περπατήσουμε όταν είμαστε κλεισμένοι σε ένα σπίτι; Στην καλύτερη περίπτωση, σε κάποιο μπαλκόνι ή σε έναν μικρό κήπο ή βγαίνοντας λίγο έξω; Υπάρχει όμως ένας τρόπος να περπατήσουμε και να κάνουμε το κάθε μας βήμα να μετρήσει για 10. Πώς; Αν βηματίσουμε προς τα πίσω.

Σύμφωνα με τους κατοίκους της Απω Ανατολής, που συνηθίζουν να περπατούν προς τα πίσω, «100 βήματα προς τα πίσω αντιστοιχούν σε πολύ περισσότερα από 1.000 βήματα προς τα μπροστά!». Το να περπατάμε προς τα πίσω συμβάλλει – εκτός όλων των άλλων – και στη βελτίωση της ισορροπίας μας και γυμνάζει μυς που ήταν μάλλον ξεχασμένοι.

#3 Χτενίζουμε τα μαλλιά μας

 

Οταν χτενίζουμε τα μαλλιά μας ενεργοποιούμε διάφορα σημεία στο κεφάλι μας που σχετίζονται με τον βελονισμό, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ενέργεια που νιώθουμε τόσο πνευματικά όσο και σωματικά. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε μια τσατσάρα είτε τα δάχτυλά μας ξεκινώντας από ψηλά στο κεφάλι μας και κατεβαίνοντας προς τον αυχένα μας. Το ιδανικό είναι να επαναλάβουμε τη διαδικασία 9 φορές.

#4 Μασάζ στα αφτιά μας

 

Σύμφωνα με πολλές εναλλακτικές μορφές θεραπείας, τα αφτιά φέρουν περισσότερα από 100 σημεία που αντιστοιχούν σε διάφορα όργανα του σώματός μας (π.χ. σύμφωνα με τη ρεφλεξολογία και τον βελονισμό). Οταν κάνουμε μασάζ στα αφτιά μας καταφέρνουμε να αυξήσουμε την ενέργειά μας σε διάφορα όργανα και σημεία του σώματός μας. Μπορούμε να ξεκινήσουμε ταυτόχρονα και στα δύο αφτιά από τους λοβούς και να προχωρήσουμε προς τα επάνω.

#5 Λέμε Ναι στο πρωινό ντους

 

Το νερό – ειδικά αν είναι και κάπως δροσερό – έχει την ιδιότητα να μας ανανεώνει και να μας κάνει να νιώθουμε μεγαλύτερη ευεξία και ενέργεια. Μπορούμε να κάνουμε κυκλικές κινήσεις σε όλο το σώμα μας με το σφουγγάρι ώστε να καταφέρουμε να τονώσουμε το κυκλοφορικό μας και να είμαστε έτοιμοι για την ημέρα που θα ακολουθήσει.

#6 Πίνουμε πολύ νερό

 

Οσο κι αν ακούγεται τετριμμένο, το να πίνουμε πολύ νερό θα μας βοηθήσει σημαντικά στο να νιώθουμε γεμάτοι ενέργεια και δύναμη. Η αφυδάτωση μας κλέβει τις δυνάμεις ενώ αντίθετα όταν είμαστε καλά ενυδατωμένοι, νιώθουμε πιο φρέσκοι, ξύπνιοι και με περισσότερη ζωντάνια.

#7 Ακούμε μουσική και τραγουδάμε

 

Ολοι έχουμε παρατηρήσει ότι όταν ακούμε κομμάτια, μελωδίες και τραγούδια που μας αρέσουν, πόσω μάλλον όταν τα τραγουδάμε κι εμείς, παρατηρούμε τη διάθεσή μας να αλλάζει, έχουμε μια λαχτάρα να χορέψουμε, η ενέργειά μας αυξάνεται, νιώθουμε πιο κεφάτοι και ζωντανοί. Τι περιμένουμε λοιπόν; Ακούμε όσο περισσότερη μουσική γίνεται.

#8 Τακτοποιούμε

 

Οταν βρισκόμαστε συνέχεια στο σπίτι – πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν και άλλα μέλη της οικογένειας και ειδικά παιδιά μαζί μας – είναι πολύ εύκολο να πέσουμε στην παγίδα της ακαταστασίας. Ομως όταν όλα είναι ακατάστατα, υπάρχουν πράγματα παντού γύρω μας, χαρτιά που δεν χρειαζόμαστε, ρούχα, παιχνίδια κ.λπ., είναι σαν όλα αυτά να μας ρουφούν την ενέργεια. Αν κάνουμε την προσπάθεια να τακτοποιήσουμε, να πετάξουμε ή να βάλουμε στην άκρη για να χαρίσουμε ό,τι δεν χρειαζόμαστε ή δεν θέλουμε πια και μετά καθαρίσουμε το σπίτι μας, θα δούμε ότι θα νιώσουμε ότι είμαστε γεμάτη ενέργεια και η ευεξία θα μας κατακλύσει. Αν δυσκολευόμαστε να το πετύχουμε επειδή όσο εμείς τακτοποιούμε κάποιοι άλλοι τα κάνουν άνω-κάτω, μπορούμε να επιλέξουμε να μαζεύουμε το σπίτι και κυρίως τον χώρο όπου δουλεύουμε κάθε βράδυ ώστε το πρωί να ξυπνάμε και να κινούμαστε σε έναν χώρο ευχάριστο, καθαρό και τακτοποιημένο.

#9 Κυνηγάμε το φως

 

Το βιολογικό μας ρολόι έχει συνηθίσει να λειτουργεί ανάλογα με το φως που υπάρχει γύρω μας. Το πρωί είμαστε σε εγρήγορση, ενώ το σκοτάδι το βράδυ μάς οδηγεί στο να χαλαρώσουμε και να αποκοιμηθούμε σιγά-σιγά. Οταν θέλουμε να νιώθουμε πιο ξύπνιοι και ενεργητικοί είναι σκόπιμο να επιζητούμε να εκτιθέμεθα στο φυσικό φως όσο περισσότερο γίνεται (κατ’ αρχάς ανοίγοντας τις κουρτίνες μόλις ξυπνάμε) και στη συνέχεια βγαίνοντας στο μπαλκόνι, στον κήπο, στο πεζοδρόμιο ώστε να μας δει ο ήλιος και να μας χτυπήσει το φυσικό φως.

#10 Δεν τρώμε ό,τι να ‘ναι

 

Ξέρουμε όλοι ότι αν νιώθουμε πεσμένοι και φάμε ένα γλυκό, θα νιώσουμε περισσότερη ενέργεια και θα βρεθούμε πιθανώς σε εγρήγορση. Ομως το γλυκό, η ζάχαρη, ο απλός υδατάνθρακας δηλαδή, έτσι όπως θα μας δώσει την ενέργεια, έτσι απότομα θα μας τη στερήσει κιόλας κάνοντάς μας λίγο αργότερα να νιώθουμε και πάλι κουρασμένοι. Αν επιλέγουμε τα σωστά σνακ και γεύματα και τρώμε σε τακτά χρονικά διαστήματα, για παράδειγμα κάθε 4 ώρες, θα νιώθουμε την ενέργειά μας να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Τι να επιλέγουμε να φάμε; Πρωτεΐνες, σύνθετους υδατάνθρακες και καλά λιπαρά.