Μετά από έναν κουραστικό και ιδιαίτερα δύσκολο χειμώνα, έφτασε η περίοδος που περιμένατε όσο τίποτα άλλο: οι καλοκαιρινές διακοπές. Ακόμη κι αν καταφέρετε να φύγετε μόνο για λίγες ημέρες ή να επισκεφθείτε το εξοχικό σας σπίτι, θα έχετε την ευκαιρία να χαλαρώσετε και να αφήσετε πίσω σας τους απαιτητικούς ρυθμούς της πόλης. Αυτό σημαίνει επίσης ότι πλέον δεν θα μετράτε θερμίδες και δεν θα τηρείτε αυστηρά και απαρέγκλιτα το διατροφικό σας πρόγραμμα, ωστόσο αν θέλετε να αποτρέψετε την αύξηση του βάρους σας, καλό είναι να αποφύγετε τις διατροφικές υπερβολές.

Ορίστε, λοιπόν, τι μπορείτε να κάνετε ώστε να απολαύσετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές χωρίς να ανησυχείτε για το βάρος σας.

 

 

*Μείνετε ενυδατωμένοι

 

Όσο κλισέ κι αν σας ακούγεται, το νερό μπορεί πράγματι να ενισχύσει σημαντικά την απώλεια βάρους. Για μην αναφέρουμε ότι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ο οργανισμός σας έχει αυξημένες ανάγκες σε ενυδάτωση. Παρά το γεγονός ότι το νερό δεν έχει κάποια… μαγική ιδιότητα αδυνατίσματος, έχει την ιδιότητα να επιφέρει το αίσθημα κορεσμού και κατ’ επέκταση να αποτρέπει την υπερκατανάλωση τροφής που οδηγεί σε αύξηση του βάρους. Μάλιστα, είναι πιο συνηθισμένο από όσο νομίζετε το να μπερδεύετε τη δίψα με την πείνα, άρα η επαρκής κατανάλωση νερού μπορεί να περιορίσει τις ξαφνικές λιγούρες που σας «σπρώχνουν» σε ανθυγιεινές επιλογές.

*Μην παραλείπετε το πρωινό

 

Ακόμη κι αν συνηθίζετε να ξεκινάτε την ημέρα σας με έναν καφέ, στις διακοπές μπορείτε να απολαύσετε το πρωινό σας με την ησυχία σας. Είτε περάσετε τις διακοπές σας σε ξενοδοχείο, είτε σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, είτε στο εξοχικό σας φροντίστε να επιλέξετε έξυπνα τι βάζετε στο πιάτο σας.

Προσπαθήστε να αποφύγετε τις σφολιάτες, τους συσκευασμένους χυμούς και το ψωμί που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και να προτιμήσετε τα αυγά, τη βρώμη και τα φρέσκα φρούτα που θα σας κρατήσουν για περισσότερη ώρα χορτάτους.

*Οργανώστε τα σνακ της παραλίας

 

Είτε έχετε σκοπό να παίξετε ρακέτες και να κολυμπήσετε, είτε να χαλαρώσετε δίπλα στο κύμα, είτε απλώς να χαρείτε το νέο σας μαγιό, σίγουρα δε θέλετε να νιώθετε πεινασμένοι και χωρίς ενέργεια. Αξίζει, λοιπόν, να αφιερώσετε λίγο παραπάνω χρόνο στην προετοιμασία υγιεινών σνακ, τα οποία μπορείτε να φυλάξετε σε ένα μικρό φορητό ψυγείο ή σε μια ισοθερμική τσάντα, ώστε να τα προστατεύσετε από τη θερμότητα.

Η πιο εύκολη λύση αν δεν έχετε εξοπλιστεί κατάλληλα είναι τα κριτσίνια, τα κράκερ, οι φρυγανιές και τα παξιμάδια. Αν θέλετε να μείνετε χορτάτοι για αρκετή ώρα και να διατηρήσετε το σάκχαρό σας σε ισορροπία, θα πρέπει να φροντίσετε ώστε όλα τα παραπάνω να είναι ολικής άλεσης. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που περιέχονται στα τρόφιμα ολικής άλεσης έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και γι’ αυτό μεταβολίζονται με πιο αργό ρυθμό, γεγονός που τους καθιστά πιο χορταστικούς.

Φυσικά, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τα σνακ της παραλίας. Μάλιστα, καλό είναι να επιλέξετε ορισμένα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, ώστε να κρατήσετε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο. Το καρπούζι, οι φράουλες, το αγγούρι, το μαρούλι και το ραπανάκι είναι μερικές από τις τροφές που είναι πλούσιες σε νερό και θα σας βοηθήσουν να καλύψετε τις αυξημένες ανάγκες του οργανισμού σας σε νερό.

*Κινηθείτε

Η κολύμβηση, το beach volley, οι ρακέτες και τα θαλάσσια σπορ είναι εξαιρετικοί τρόποι να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα -και κατ’ επέκταση την καύση θερμίδων- όσο βρίσκεστε στην παραλία. Η πεζοπορία και το τζόκινγκ μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να κάψετε θερμίδες, ενώ παράλληλα θα απολαμβάνετε το φυσικό τοπίο. Γενικά, η γυμναστική είναι ο νούμερο 1 τρόπος να αντισταθμίσετε τις έξτρα θερμίδες που μπορεί να φάτε κατά τη διάρκεια των διακοπών, αποτρέποντας έτσι την αύξηση του βάρους σας.

*Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο

 

Ακόμη κι αν δεν είστε λάτρεις του αλκοόλ, κατά τις καλοκαιρινές σας διακοπές σίγουρα θα πιείτε ούζο δίπλα στη θάλασσα ή ένα κοκτέιλ κατά τη βραδινή σας έξοδο. Καθώς πίνετε το ποτό σας, προσπαθήστε να κάνετε διαλείμματα και να πίνετε νερό, ώστε να αποτρέψετε τα δυσάρεστα συμπτώματα του αλκοόλ και να περιορίσετε την κατανάλωσή του. Υπολογίστε να πίνετε ένα ποτήρι νερό για κάθε ποτό και σίγουρα θα καταλήξετε να πιείτε λιγότερο αλκοόλ από όσο θα πίνατε.

Μαζί με το ποτό σας πιθανότατα θα έρθει και ένα μπολάκι με πατατάκια ή κρακεράκια, τα οποία καλό είναι να αποφύγετε, καθώς είναι ιδιαίτερα φορτωμένα με αλάτι και κατ’ επέκταση μπορεί να αυξήσουν την επιθυμία σας για αλκοόλ. Αν υπάρχει η δυνατότητα, καταναλώστε ως συνοδευτικό στικς λαχανικών ή ανάλατους ξηρούς καρπούς.