Μία από τις πιο συνηθισμένες στάσεις ύπνου για πολλούς είναι να ξαπλώνουν με το κεφάλι ελαφρώς ανυψωμένο από το υπόλοιπο σώμα. Ο κλασικός τρόπος που κοιμόμαστε, οριζόντια και με ένα μαξιλάρι για την υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης, δεν είναι καθόλου τυχαίος αφού έχει αποδειχθεί ότι προάγει την υγεία μας, επειδή κατανέμει όλο το βάρος του σώματος ομοιόμορφα. Ενώ όλοι ξαπλώνουμε στο κρεβάτι μας για να κοιμηθούμε, δεν είναι λίγες οι φορές που ο καναπές ή ακόμα και μια μεγάλη πολυθρόνα μας προσφέρουν τόση άνεση που τελικά μας… «κερδίζουν» και κοιμόμαστε εκεί. Ενώ είναι καλό να κοιμάστε κάθε βράδυ στο κρεβάτι, μερικές νύχτες στον καναπέ δεν θα σας βλάψουν. Μπορεί μάλιστα και να σας… ωφελήσουν. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες περιπτώσεις που θα ήταν καλό να αποφύγετε οπωσδήποτε τον ύπνο στον καναπέ.

Τα οφέλη του.. καναπέ

Μερικές νύχτες ο καναπές μοιάζει με το πιο άνετο μέρος για να κοιμηθείτε κι όχι αδίκως, μιας και υπό συγκεκριμένες συνθήκες ο καναπές μπορεί να προσφέρει ένα ιδιαίτερα ποιοτικό ύπνο.

  • Συμπτώματα κρυολογήματος ή γρίπης;

Όταν αντιμετωπίζετε υψηλό πυρετό ή και συμφόρηση, το κρεβάτι σας μπορεί να μην είναι καθόλου βολικό για να κοιμηθείτε. Ωστόσο, μπορείτε να δοκιμάσετε τον καναπέ, καθώς εκεί ξαπλώνετε με το στήθος πιο ψηλά από τα πόδια σας, γεγονός που μπορεί να σας βοηθήσει να βολευτείτε και να νιώσετε άνετα, αφού είναι πιθανό να μειώσει το αίσθημα συμφόρησης.

  • Αϋπνία;

Στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε δυσκολία στον ύπνο ή γενικότερα αϋπνία, μπορείτε να δοκιμάσετε να κοιμηθείτε στον καναπέ για λίγες νύχτες για να αλλάξετε το περιβάλλον στον οποίο κοιμάστε, δίνοντας στον εγκέφαλο την πολύτιμη ευκαιρία αναδιοργάνωσης, προκειμένου να κοιμηθείτε καλύτερα και γρηγορότερα. Ωστόσο είναι σημαντικό να κοιμηθείτε για λίγες μόνο νύχτες, καθώς υπάρχει περίπτωση ο εγκέφαλός σας να συνηθίσει και να δυσκολεύεστε τελικά να κοιμηθείτε στο κρεβάτι σας.

Οι.. «παρενέργειες» του καναπέ

Γνωστές είναι οι αρνητικές επιδράσεις του καναπέ στην υγεία μας, καθώς είναι σχεδιασμένοι για να καθόμαστε σε όρθια στάση και όχι για να ξαπλώνουμε. Οι πιο συνηθισμένες περιλαμβάνουν:

  • Πόνος στην μέση και τον αυχένα

Η στάση του ύπνου είναι ένας σημαντικός προγνωστικός παράγοντας της δυσκαμψίας, του πόνου στην μέση και του πόνου στον αυχένα, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα. Εάν έχετε ξυπνήσει ποτέ με ένα τράβηγμα στον αυχένα, πιθανότατα να οφείλεται στην λάθος στάση ύπνου, καθώς δεν η σπονδυλική σας στήλη πιθανότατα να μην υποστηρίζεται σωστά όταν κοιμάστε στον καναπέ. Αυτή η ενόχληση φεύγει γρήγορα στην διάρκεια της ημέρας, εάν όμως προτιμάτε συνήθως τον καναπέ μπορεί να εκδηλωθούν περαιτέρω μυοσκελετικά ζητήματα.

  • Πόνος στα πόδια

Όταν ξαπλώσετε στον καναπέ σας μπορεί να διαπιστώσετε ότι τα πόδια σας προεξέχουν κι επομένως μένουν αδέξια στην άκρη του καναπέ τις ώρες που κοιμάστε. Ενώ η ανύψωση των ποδιών μπορεί να είναι ωφέλιμη για την κυκλοφορία, ο ύπνος σε μια στάση όπου τα πόδια σας κρέμονται μπορεί να οδηγήσει σε μούδιασμα και μυρμήγκιασμα στα κάτω άκρα.

Συμβουλές για να κοιμηθείτε καλύτερα στον καναπέ

Αν τελικά χρειαστεί να κοιμηθείτε στον καναπέ, δοκιμάστε τις ακόλουθες συμβουλές για να ξεκουραστείτε πράγματι και να ανακτήσετε την ενέργειά σας:

  • Καλύψτε τον καναπέ με βαμβακερά σεντόνια, που «αναπνέουν» για να μην ζεσταθείτε κατά την διάρκεια της νύχτας.
  • Μην κοιμάστε πάνω σε μαξιλάρι του καναπέ αλλά θα ήταν καλό να επιλέξετε ένα σταθερό μαξιλάρι για να στηρίξετε το κεφάλι και τον αυχένα σας όσο κοιμάστε.
  • Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προσέξετε την στάση σας πριν αποκοιμηθείτε, προκειμένου να περιορίσετε όσο δυνατόν τα «πιασίματα» την επόμενη ημέρα.
Δείτε επίσης: