Η εργασία μπορεί να σας φθείρει, είτε η δουλειά σας απαιτεί σωματική εργασία είτε όχι. Η κούραση μπορεί να σας «χτυπήσει» από πολλές μεριές και διαφορετικά, με τις καθημερινές απαιτήσεις της δουλειάς σας να μπορούν να σας αφήσουν σωματικά και συναισθηματικά κουρασμένους, ακόμα κι αν παραμένετε το περισσότερο διάστημα πίσω από το γραφείο σας. Άλλοι στρεσογόνοι παράγοντες, όπως οι προσωπικές σχέσεις, τα οικονομικά ζητήματα έως και τα προβλήματα υγείας, μπορεί να εντείνουν το πιεστικό κλίμα.

Σε αυτά έρχεται να προστεθεί και η πανδημία του κοροναϊού. 

Εάν συνεχίζετε να μεταβαίνετε στον χώρο εργασίας σας, μπορεί να διαπιστώσετε ότι αισθάνεστε υπερβολικά εξαντλημένοι από το πρόσθετο άγχος της ανησυχίας για τον φόβο της μόλυνσης από τον νέο κοροναϊό. Εάν από την άλλη εργάζεστε από το σπίτι, μπορεί να αισθανθείτε ελαφρώς ασφαλέστεροι, τα όρια όμως προσωπικού και εργασιακού χρόνου «θολώνουν» επικίνδυνα. Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ συνηθισμένο να αισθάνεστε κουρασμένοι από τη δουλειά, ειδικά σε περιόδους κρίσης και δυσκολίας. Ίσως να μην μπορείτε να εγκαταλείψετε τη δουλειά σας εντελώς, αλλά δεν χρειάζεται να μένετε άπραγοι καθώς στραγγίζεται και η τελευταία ρανίδα της ενέργειάς σας. Αντίθετα αναλάβετε δράση…

*Προσδιορίστε τις αλλαγές που μπορείτε να κάνετε

Εάν αισθάνεστε εντονότερη από την συνηθισμένη κούραση, ίσως να θέλετε να ρίξετε μια ματιά στις συνήθειες που ενδεχομένως συμβάλλουν στην κόπωση σας. Ίσως να αισθάνεστε αρκετά κουρασμένοι και να μην μπορείτε να κάνετε τίποτα άλλο από το να καθίσετε αναπαυτικά στον καναπέ σας και να δείτε σειρές. Ίσως αφιερώνετε περισσότερο χρόνο για να χαλαρώσετε, τελικά ξαπλώνετε πιο αργά αλλά πάλι δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε.

Τα θρεπτικά γεύματα, ο καλύτερος ύπνος και η σωματική δραστηριότητα δεν θα κάνουν το άγχος να «φύγει» μαγικά αλλά οι μικρές αλλαγές εξακολουθούν να είναι το «κλειδί» για τη μείωση της κόπωσης και την πρόληψη της εξάντλησης. Ο βελτιωμένος ύπνος μπορεί σίγουρα να σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο κουρασμένοι, αλλά η τακτική άσκηση μπορεί επίσης να κάνει τη διαφορά.

*Αφήστε την δουλειά στην δουλειά

Μπορεί να αισθάνεστε πιο προετοιμασμένοι αν οργανώσετε την δουλειά από το σπίτι, αυτό όμως μπορεί να μην είναι και η καλύτερη ιδέα. Είναι σημαντικό να αφήνετε ελεύθερο χρόνο και για τον εαυτό σας, την οικογένειά σας και τα αγαπημένα σας πρόσωπα και να μην τον θυσιάζετε πάντα στο βωμό της καριέρας. Η ξεκούραση έχει πολλές μορφές και ο χρόνος που περνάμε με τα ξεχωριστά για εμάς άτομα είναι η καλύτερη μορφή ξεκούρασης για το σώμα αλλά και το νου.

*Βρείτε καταφύγιο σε χόμπι που σας «επιβραβεύουν»

Μετά από μια κουραστική ημέρα στην δουλειά, μπορεί να μην έχετε την ενέργεια για οτιδήποτε πέρα από την αγαπημένη σας σειρά. Ενώ κάθε μορφή χαλάρωσης είναι επιτρεπτή, είναι σημαντικό κατά καιρούς να κάνετε δραστηριότητες που σας επιβραβεύουν και σας βγάζουν από την μονοτονία. Για να νιώσετε πιο αναζωογονημένοι από την χαλάρωσή σας μπορείτε να δοκιμάσετε την κηπουρική ή να ξεκινήσετε την ανάγνωση εκείνου του βιβλίου που όλο αναβάλλετε. Άλλες δραστηριότητες που μπορείτε να επιλέξετε, περιλαμβάνουν:

  • Δημιουργικές αναζητήσεις, όπως τέχνη, μουσική, γραφή ή χειροτεχνία.
  • Έργα βελτίωσης DIY ή έργα ανανέωσης των χώρων σας.
  • Περάστε λίγο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους πράσινου.
  • Μην σταματάτε να μαθαίνετε. Δοκιμάστε την εκμάθηση μιας νέας ξένης γλώσσας, που θα σας εξελίξει σε πολλά επίπεδα.
Ακολουθήστε το στο Google News