Τη χρειάζονται το σώμα μας, το μυαλό και η ψυχή μας. Και σίγουρα το δέρμα μας. Η ξεκούραση είναι μια απαραίτητη διαδικασία προκειμένου να διεγερθούν και πάλι οι διαδικασίες της ανανέωσης και του μεταβολισμού του. Ποια είναι όμως τα σημάδια που υποδηλώνουν ότι η επιδερμίδα μας είναι κουρασμένη; Κυρίως η ξηρότητα και η αυξημένη αίσθηση «τραβήγματος» ενώ παράλληλα φαίνεται θαμπή. Επιπλέον, στην περιοχή των ματιών, είναι χαρακτηριστική η εμφάνιση των μαύρων κύκλων και του οιδήματος. Τέλος, είναι πιθανόν να παρουσιαστούν κάποια ξεσπάσματα, όπως σπυράκια, μαύρα στίγματα και έντονη λιπαρότητα, φαινόμενα που εντείνονται εξαιτίας της μάσκας.

Ανακαλύπτουμε και δοκιμάζουμε τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την ξεκούραση της επιδερμίδας.

Αποχή από το μακιγιάζ

Οι δερματολόγοι θεωρούν πως η πλήρης αποχή από το make-up για δύο ή και περισσότερες ημέρες μπορεί να βελτιώσει την όψη μας μέσα σε λίγες εβδομάδες. Το γεγονός δε ότι πλέον περνάμε σχεδόν όλη τη μέρα μας μέσα στο σπίτι κάνει πιο εύκολη την τήρηση αυτού του μέτρου. Αλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι η μάσκα προστασίας προκαλεί ενίοτε το φαινόμενο maskne και το μακιγιάζ επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

Τι θα διαπιστώσουμε αν σταματήσουμε να βαφόμαστε για ένα διάστημα: Οι πόροι της επιδερμίδας δείχνουν πιο μικροί. Βελτιώνεται η ακμή και εξισορροπείται η παραγωγή σμήγματος. Οι ρυτίδες και οι λεπτές γραμμές φαίνονται λιγότερο.

Περιορίζουμε την έκθεση στο blue light

Πρόκειται για μια ύπουλη διαδικασία που δεν αντιλαμβανόμαστε πόσο βλάπτει το δέρμα. Η ακτινοβολία που εκπέμπουν το smartphone, η ταμπλέτα, η τηλεόραση και ο υπολογιστής επηρεάζει το DNA των κυττάρων και προκαλεί μια σειρά αλλαγών στη δομή και στις λειτουργίες του δέρματος, παρόμοιων με εκείνες της ηλιακής ακτινοβολίας. Διασπά το κολλαγόνο και την ελαστίνη, και προκαλεί οξειδωτικό στρες καθώς και άνιση κατανομή μελανίνης, συνέπειες οι οποίες επιταχύνουν την πρόωρη γήρανση. Μάλιστα οι επιστήμονες θεωρούν ότι η κύρια αιτία πρόωρης γήρανσης της επιδερμίδας είναι πλέον το μπλε φως και ύστερα ο ήλιος.

Αφήνουμε λοιπόν στην άκρη το κινητό για λίγες ημέρες και χαλαρώνουμε διαβάζοντας ένα βιβλίο ή ακούγοντας μουσική. Ετσι θα ωφελήσουμε το μυαλό μας και την ψυχή μας.

Κάνουμε ατμοθεραπεία

Μετά τον καθαρισμό του προσώπου μας, ακολουθούμε την εξής διαδικασία: Βράζουμε νερό σε ένα κατσαρολάκι και προσθέτουμε αιθέριο έλαιο λεβάντας ή λιβανιού. Στεκόμαστε πάνω από τον ατμό για 10-15 λεπτά καλύπτοντας το κεφάλι μας με μια πετσέτα, προκειμένου να ανοίξουν οι πόροι της επιδερμίδας και να εξυγιανθούν σε βάθος. Στη συνέχεια βρέχουμε το πρόσωπό μας με κρύο νερό. Ετσι θα ενισχύσουμε την κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα τη θρέψη και ενδυνάμωση των κυττάρων.

Σημείωση: Η λεβάντα και το λιβάνι έχουν αντιγηραντικές και χαλαρωτικές ιδιότητες και βοηθούν στη βελτίωση του ύπνου. Ετσι προτιμάμε να εκτελούμε την ατμοθεραπεία το βράδυ πριν κοιμηθούμε.

Απολαμβάνουμε ένα ολιγόλεπτο μασάζ

Η διαδικασία βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών των καλλυντικών και αυξάνει την ελαστικότητα της επιδερμίδας. Ετσι μετά την εφαρμογή της ενυδατικής μας σύνθεσης κάνουμε ανοδικές κυκλικές κινήσεις με τα δάχτυλα από τον λαιμό μέχρι το σαγόνι και από το κέντρο του προσώπου προς τη γραμμή των μαλλιών.

Εναλλακτικά: Κάνουμε μασάζ με τη βοήθεια ενός jade roller ή ενός gua sha ή ενός ηλεκτρικού beauty gadget.

Χρησιμοποιούμε μάσκες περιποίησης και λάμψης

Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα πραγματοποιούμε πιο εντατική περιποίηση, εφαρμόζοντας είτε έτοιμες μάσκες είτε δικές μας, σπιτικές, με πολύ απλά αλλά ευεργετικά συστατικά, γεμάτα βιταμίνες, αντιοξειδωτικές και θρεπτικές ουσίες.

Μάσκα λάμψης με κράνμπερι

Υλικά

* 3/4 φλιτζανιού αποξηραμένα κράνμπερι χωρίς ζάχαρη

* 1/2 κεσέ πρόβειο γιαούρτι πλήρες, χωρίς την πέτσα

* 1 κουταλιά σούπας μέλι

Η διαδικασία

1. Ρίχνουμε τα κράνμπερι στο μπλέντερ μέχρι να πολτοποιηθούν.

2. Στη συνέχεια προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά και τα ανακατεύουμε μέχρι το μείγμα μας να γίνει ομοιόμορφο.

3. Το εφαρμόζουμε σε καθαρό πρόσωπο και λαιμό, αποφεύγοντας την περιοχή των ματιών.

4. Αφήνουμε τη μάσκα μας να δράσει για 15′.

5. Ξεπλένουμε με άφθονο χλιαρό νερό.

Τα αντιοξειδωτικά συστατικά του κράνμπερι, το γαλακτικό οξύ από το γιαούρτι, καθώς και οι θρεπτικές ιδιότητες του μελιού αποτελούν έναν πανίσχυρο συνδυασμό για τη λάμψη της επιδερμίδας.

Μάσκα λάμψης με ρόδι

Υλικά

* 1 φλιτζάνι τσαγιού ρόδι

* 2 κουταλιές σκόνη αμυγδάλου

Η διαδικασία

1. Ρίχνουμε στο μπλέντερ τα υλικά μας και τα ανακατεύουμε.

2. Απλώνουμε τη μάσκα σε καθαρό και ελαφρώς νωπό δέρμα σε πρόσωπο και λαιμό.

3. Την αφήνουμε να δράσει 15′-20′ και ξεπλένουμε με χλιαρό νερό.

4. Σκουπίζουμε απαλά και εφαρμόζουμε τον ορό και την ενυδατική κρέμα μας.

Η πλούσια αντιοξειδωτική σύσταση του ροδιού, καθώς και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και Ε του αμυγδάλου συμβάλλουν στην ανανέωση και στην αναζωογόνηση της επιδερμίδας. Επιπλέον, οι κόκκοι του ροδιού απομακρύνουν τα νεκρά κύτταρα και κάνουν πιο λεία και απαλή την υφή της.

Δεν ξεχνάμε…

– Nα πίνουμε άφθονο νερό. Αυξάνοντας την κατανάλωσή του τροφοδοτούμε με υγρασία τους ιστούς και τα κύτταρα του δέρματος, και συμβάλλουμε στην καλύτερη συντήρηση και δράση του υαλουρονικού οξέος που υπάρχει στον οργανισμό μας.

– Να περιορίσουμε τους πολλούς καφέδες, έστω για λίγες ημέρες, αντικαθιστώντας τους με πράσινο τσάι ή άλλα αφεψήματα ή βιταμινούχα smoothies.

– Να κοιμόμαστε. Η αϋπνία ταλαιπωρεί την όψη μας και έχει ορατά συμπτώματα από το επόμενο πρωί ενώ σε βάθος χρόνου επιταχύνει τον βαθμό γήρανσης.

Τι να προσέξουμε

* Καλό είναι να αλλάζουμε τις μαξιλαροθήκες μας κάθε εβδομάδα. Σκοπός μας είναι να απομακρύνουμε τα ακάρεα, βακτήρια, νεκρά κύτταρα καθώς και το σμήγμα που εκκρίνει η επιδερμίδα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ολα τα παραπάνω στοιχεία είναι παράγοντες που φράζουν τους πόρους και ενδεχομένως προκαλούν ευαισθησίες.

* Περιορίζουμε την κατανάλωση γαλακτοκομικών και υπερβολικής ζάχαρης, διότι αυξάνουν τις φλεγμονές και συμβάλλουν στα ξεσπάσματα της επιδερμίδας. Επιπλέον η ζάχαρη προκαλεί γλυκοζυλίωση, μια χημική διεργασία που αλλοιώνει τους ιστούς του δέρματος και επιταχύνει τη γήρανση.

* Αποφεύγουμε ή περιορίζουμε το αλκοόλ και το τσιγάρο. Εκτός του ότι προκαλούν οξειδωτικό στρες, έχουν την ιδιότητα να διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία, κάνοντας πιο αισθητούς τους μαύρους κύκλους και το πρήξιμο κάτω από τα μάτια.

Ακολουθήστε το στο Google News