Η ισορροπημένη διατροφή μπορεί να γίνει ο «σύμμαχός» σας όχι μόνο στο αδυνάτισμα αλλά και στην διατήρηση του βάρους σας στα επιθυμητά επίπεδα. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ειδικούς στον τομέα της διατροφής μας επιτρέπει να απολαμβάνουμε τα αγαπημένα μας comfort foods χωρίς την ανησυχία των περιττών κιλών.

Ποια τρόφιμα προτιμάμε καθημερινά

Σκούρα, φυλλώδη πράσινα λαχανικά και ντομάτες αποτελούν τρόφιμα που θέλετε να καταναλώνετε σε μεγάλη συχνότητα στην καθημερινότητά σας καθώς είναι γεμάτα με βιταμίνες, φυτικές ίνες και μέταλλα, που ενισχύουν την συνολική εικόνα της υγείας σας.

Για να καταφέρετε και εσείς να ακολουθήσετε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής δίχως στερήσεις, δοκιμάστε:

  • Δώστε έμφαση σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και γάλα και προϊόντα γάλακτος χωρίς λιπαρά ή χαμηλά σε λιπαρά.
  • Μην ξεχνάτε την ποικιλία πρωτεϊνικών τροφών όπως θαλασσινά, άπαχα κρέατα και πουλερικά, αυγά, όσπρια (φασόλια και μπιζέλια), προϊόντα σόγιας, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Αυτά τα δύο βήματα «κλειδιά» θα σας βοηθήσουν με δύο τρόπους καθώς αφενός τα τρόφιμα αυτά έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, τρανς λιπαρά, χοληστερόλη, αλάτι (νάτριο) και πρόσθετα σάκχαρα και αφετέρου θα παραμείνετε εντός του ημερήσιου θερμιδικού ορίου.

Πώς θα απολαύσετε comforts χωρίς να παχύνετε

Η υγιεινή διατροφή έχει να κάνει με την ισορροπία. Μπορείτε να απολαύσετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα, ακόμα κι αν έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, λιπαρά ή πρόσθετα σάκχαρα.

Το «κλειδί», σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι να τα τρώτε μόνο μια φορά εντός ενός χρονικού πλαισίου που εσείς – ανάλογα με τους στόχους σας ορίζετε – (μία φορά την εβδομάδα για παράδειγμα) και να τα εξισορροπείτε με πιο υγιεινά τρόφιμα και περισσότερη σωματική δραστηριότητα.

Μερικές γενικές συμβουλές περιλαμβάνουν:

  • Μην τα επιλέγετε τόσο συχνά. Εάν τρώτε κανονικά αυτά τα τρόφιμα κάθε μέρα, μειώστε τα σε μία φορά την εβδομάδα ή ακόμα και μία φορά το μήνα.
  • Φάτε μικρότερες ποσότητες. Εάν το αγαπημένο σας comfort food είναι «φορτωμένο» με πολλές θερμίδες δοκιμάστε ένα μικρότερο μέγεθος ή να φάτε το μισό. Έτσι απολαμβάνετε και «γλιτώνετε» τις πολλές θερμίδες.
  • Δοκιμάστε μια έκδοση με χαμηλότερες θερμίδες. Χρησιμοποιήστε συστατικά με χαμηλότερες θερμίδες ή προετοιμάστε διαφορετικά τρόφιμα. Για παράδειγμα, εάν η συνταγή για μακαρονάδα με τυρί περιλαμβάνει πλήρες γάλα, βούτυρο και τυρί με πλήρη λιπαρά, δοκιμάστε να την φτιάξετε χρησιμοποιώντας αυτή την φορά γάλα χωρίς λιπαρά, λιγότερο βούτυρο, τυρί χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, φρέσκο σπανάκι και ντομάτα. Απλώς θυμηθείτε να μην αυξήσετε το μέγεθος της μερίδας σας.
Ακολουθήστε το στο Google News