Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο The Journal of Nutrition, η κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως σχετίζεται με μικρότερες αυξήσεις στο μέγεθος της μέσης, της αρτηριακής πίεσης και του σακχάρου στο αίμα, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις.

Αυτό ισχύει για τους μεσήλικες και τους μεγαλύτερους ενήλικες που έτρωγαν τουλάχιστον τρεις μερίδες την ημέρα.

Πώς βοηθούν οι τροφές ολικής αλέσεως

Ο στόχος των ερευνητών ήταν να προσδιορίσουν την ποσότητα των τροφίμων που θα επηρέαζε διάφορους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, όπως το μέγεθος της μέσης, η αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο του αίματος, τα τριγλυκερίδια και η χοληστερόλη HDL.

Η ομάδα χρησιμοποίησε δεδομένα από το Framingham Heart Study Offspring Cohort – που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 – για να αξιολογήσει αυτούς τους παράγοντες κινδύνου.

Οι ερευνητές εξέτασαν την υγεία των συμμετεχόντων για έναν διάμεσο 18 ετών για να προσδιορίσουν την επίδραση των συγκεκριμένων τροφών. Η ομάδα διαπίστωσε ότι το μέγεθος της μέσης αυξήθηκε λιγότερο μεταξύ εκείνων που κατανάλωναν περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Επιπλέον, οι αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα και της συστολικής αρτηριακής πίεσης ήταν μεγαλύτερες σε εκείνους που έτρωγαν λιγότερες μερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως.

Φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά που ωφελούν την καρδιά

Σύμφωνα με την Mary-Jon Ludy, πρόεδρο του Τμήματος Public & Allied Health και αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Food & Nutrition του Bowling Green State University στο Οχάιο, οι τροφές ολικής αλέσεως είναι καλύτερες για εμάς επειδή περιλαμβάνουν όλα τα βρώσιμα μέρη του πυρήνα των σιτηρών.

«Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη και να προωθήσουν την υγιή πέψη», εξηγεί η ίδια.

«Ο συνδυασμός φυτικών ινών με βιταμίνες Β (θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη), βιταμίνη Ε, μέταλλα (σίδηρος, μαγνήσιο, σελήνιο, ψευδάργυρος) μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο ασθενειών, όπως οι καρδιακές παθήσεις, η υπέρταση, το εγκεφαλικό, ο διαβήτης τύπου 2, ο καρκίνος του παχέος εντέρου, η παχυσαρκία».

Η Colleen Tewksbury, εκπρόσωπος της αμερικανικής Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, συνιστά τουλάχιστον τρεις μερίδες τροφίμων ολικής άλεσης ημερησίως.

Ακολουθήστε το στο Google News