Η πρωτεΐνη είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και όχι αδίκως, αφού μας βοηθά να χτίσουμε μυς, να επιδιορθωθούν βλάβες στους ιστούς ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν σε ζωτικές λειτουργίες του σώματος όπως η πήξη του αίματος και η ανοσολογική απόκριση, δηλαδή η φυσική ανοσία του οργανισμού.

Πρωτεΐνη, η θαυματουργή

Η πρωτεΐνη είναι ένα από τα τρία βασικά μακροθρεπτικά συστατικά μαζί με τα λίπη και τους υδατάνθρακες.

«Είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα κύτταρά μας και απαιτείται για τη δομή και τη λειτουργία των ιστών, των οργάνων και των αδένων μας» εξηγεί ο δρ. Bill Cole, MD, ειδικός στην κυτταρική υγεία και στη λειτουργική ιατρική.

«Η πρωτεΐνη είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση, την επιδιόρθωση και την οξυγόνωση του σώματος καθώς και παίζει βασικό ρόλο στη δημιουργία ενζύμων που μας βοηθούν να αφομοιώσουμε τα τρόφιμά μας. Είναι επίσης ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής και της ρύθμισης των ορμονών μας».

Τα βασικά δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών είναι τα αμινοξέα. «Υπάρχουν 22 διαφορετικά αμινοξέα, εννέα από τα οποία είναι γνωστά ως απαραίτητα αμινοξέα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώνονται στα τρόφιμα που τρώμε επειδή δεν μπορούν να παραχθούν από το σώμα».

Πώς θα καταλάβετε ότι δεν τρώτε αρκετή

Μερικά από τα σημάδια που θα σας προειδοποιήσουν ότι μάλλον δεν καταναλώνετε αρκετή πρωτεΐνη, περιλαμβάνουν:

Αργή επούλωση πληγών

«Η πρωτεΐνη απαιτείται για την επούλωση τραυμάτων και όταν λείπει, η επούλωση πληγών γίνεται πιο αργή, ο σχηματισμός κολλαγόνου μειώνεται και οι πληγές μπορούν επίσης να επιδεινωθούν».

Συχνές λοιμώξεις, αδύναμο ανοσοποιητικό

Είναι γνωστό ότι η μειωμένη πρόσληψη πρωτεΐνης επηρεάζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ο μηχανισμός έχει να κάνει με τους ρόλους που έχουν τα αμινοξέα στο σχηματισμό αντισωμάτων – γνωστές ως πρωτεΐνες – και στη ρύθμιση των ανοσολογικών αποκρίσεων.

Αποδυναμωμένα οστά

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα κατάγματα, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους. Ο σχηματισμός, η υποστήριξη και η επιδιόρθωση κολλαγόνου σε διάφορα στάδια της ζωής επηρεάζονται από την ανεπάρκεια πρωτεΐνης, όπως και η μυϊκή μάζα, καθώς και τα δύο λειτουργούν μαζί.

Τριχόπτωση

Αυτό μπορεί να σχετίζεται με την κατάσταση του σιδήρου, η οποία είναι μια κοινή ανεπάρκεια μικροθρεπτικών συστατικών που προκύπτει από την έλλειψη πρωτεϊνικών τροφών στη διατροφή, ιδιαίτερα το κρέας και τα όσπρια.

Αυξημένη πείνα και επιθυμία για comfort foods

Όταν δεν καταναλώνετε αρκετή πρωτεΐνη, είναι συνηθισμένο να αισθάνεστε έντονη πείνα, καθώς το σώμα ενεργοποιεί τον μηχανισμό της όρεξης για να πάρει αυτό που χρειάζεται.

Ακολουθήστε το στο Google News