Καθώς αποχαιρετίσαμε το 2022 και ξεκινάμε το νέο έτος, από τα πιο κοινά New Year’s resolutions είναι η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας ή η απώλεια βάρους. Οι ειδικοί μας προτείνουν όχι μόνο να γίνουμε περισσότερο δραστήριοι, αλλά και να είμαστε προληπτικοί σχετικά με άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία μας και το γενικότερο αίσθημα ευεξίας στην καθημερινότητά μας.

Οι συμβουλές των ειδικών για ένα έτος γεμάτο υγεία και ευεξία

Κάνουμε τα απαραίτητα εμβόλια

Το ανοσοποιητικό σύστημα εξασθενεί καθώς μεγαλώνουμε, καθιστώντας πιο δύσκολο για το σώμα να καταπολεμήσει τις ασθένειες. Ως αποτέλεσμα, οι μεγαλύτεροι ηλικιακά επηρεάζονται δυσανάλογα από ασθένειες όπως η COVID-19, η γρίπη, ο έρπητας ζωστήρας και η πνευμονία.

Επιπλέον, όσοι που πάσχουν από χρόνιες παθήσεις, όπως καρδιακές παθήσεις ή διαβήτη, διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρής ασθένειας, καθιστώντας τον εμβολιασμό κρίσιμο μέτρο για να παραμείνουν ασφαλείς, ειδικά όταν συγκεντρώνονται με φίλους ή οικογένεια κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Ο εμβολιασμός είναι ένας απλός, αποτελεσματικός και ασφαλής τρόπος για να προστατεύσετε τον εαυτό σας και τους άλλους γύρω σας από ασθένειες που μπορούν να προληφθούν.

Προγραμματίζουμε τα τσεκ απ μας

Όσο μεγαλώνουμε αυξάνεται και ο κίνδυνος χρόνιων παθήσεων, όπως ο διαβήτης και η υπέρταση. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με το αμερικανικό CDC, εκτιμάται ότι το 70% των ενηλίκων ηλικίας 65 ετών και άνω έχουν υπέρταση και για πολλούς, τα συμπτώματα μπορεί να περάσουν απαρατήρητα εάν δεν κάνουν τακτικές εξετάσεις.

Η έγκαιρη ανίχνευση και θεραπεία αυτών των παθήσεων μπορεί να είναι το κλειδί για την διατήρηση της υγείας σας μακροπρόθεσμα.

Τρώμε καλά και ισορροπημένα

Αν και είναι σημαντικό για όλους να τρέφονται υγιεινά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό όσο μεγαλώνουμε οι διατροφικές μας συνήθειες και επιλογές να είναι ισορροπημένες και θρεπτικές. Μικρές προσαρμογές στη διατροφή σας, όπως η συμπερίληψη φρέσκων λαχανικών, φρούτων και ξηρών καρπών, μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας σας.

Θυμηθείτε τον «χρυσό» κανόνα των τριών γευμάτων την ημέρα αλλά και τα δύο μικρότερα σνακ, που θα διατηρήσουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σταθερά ώστε να έχετε ενέργεια όλη την ημέρα.

Κάνουμε γυμναστική με ασφάλεια

Η περιορισμένη κινητικότητα και η μειωμένη μυϊκή δύναμη δεν χρειάζεται να σας κρατούν μακριά από την γυμναστική, μιας και υπάρχουν ασκήσεις ήπιας έντασης με χαμηλό αντίκτυπο στις  αρθρώσεις σας, όπως περπάτημα, γιόγκα ή αερόμπικ στο νερό.

Σε έρευνα, μάλιστα διαπιστώθηκε ότι η φυσική δραστηριότητα ακόμα και όταν είμαστε σε μεγάλη ηλικία συνδέεται με βελτιώσεις στη σωματική και ψυχολογική υγεία. Μερικά από αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν την πρόληψη της οστικής απώλειας, την ανακούφιση από τον πόνο της οστεοαρθρίτιδας, την πρόληψη χρόνιων ασθενειών όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο διαβήτης, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και τη βελτίωση της διάθεσής σας.

Ακόμα και ένας μικρός περίπατος είναι αρκετός.

Είμαστε κοντά με τους ανθρώπους μας

Οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας μπορεί να μην μας αφήνουν πολύ ελεύθερο χρόνο. Ωστόσο, παραμένει σημαντικό να αφιερώνετε έστω και λίγο χρόνο στους αγαπημένους σας, μιας και τα οφέλη για την ψυχική αλλά και για την σωματική σας υγεία παραμένουν πολλά.

Το να παραμένετε συνδεδεμένοι με τους άλλους είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσετε την κοινωνική απομόνωση. Προγραμματίστε μία ώρα ή τουλάχιστον ένα τέταρτο την ημέρα για να έρθετε σε επαφή με την οικογένειά σας ή τους φίλους σας, είτε από κοντά είτε μέσω τηλεφώνου και δείτε την διάθεσή σας να «ανεβαίνει».

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: