Τα ρίσκα μπορούν να αναζωογονήσουν μια διαδικασία αλλαγής συμπεριφοράς που θέτει σε ισχύ μεγαλύτερη συνδεσιμότητα με τη ζωή. Παρά το γεγονός ότι συνδέονται με τον κίνδυνο, μπορούν να μας βοηθήσουν με πολλούς τρόπους.

Τα ρίσκα προσφέρουν τρόπους να οικοδομήσουμε ειλικρίνεια και συντροφικότητα. Αποτελούν βασικό συστατικό της οικοδόμησης της ανθεκτικότητας. Μπορούμε να χορηγήσουμε μια μικροδοσολογία γενναιότητας στον εαυτό μας για να χτίσουμε σιγά σιγά το θάρρος που χρειαζόμαστε.

Επιπλέον, τα ρίσκα μπορεί να είναι διασκεδαστικά. Μπορούν να μας ανοίξουν σε νέες εμπειρίες και δυνατότητες. Άλλωστε, το να κάνετε τα δύσκολα πράγματα να φαίνονται διασκεδαστικά είναι πολύ καλύτερη στρατηγική από το να κάνετε τα δύσκολα πράγματα να φαίνονται σημαντικά.

Διαβάστε επίσης: Μπορούν τα τατουάζ να βελτιώσουν την ψυχική υγεία;

Η επιστήμη δείχνει τα πολλά οφέλη του να γινόμαστε πιο τολμηροί στις αποφάσεις που παίρνουμε. Συχνά χρειάζεται να παροτρύνουμε τον εαυτό μας να αναλάβει ρίσκα, ωθώντας τον στην ουσιαστική μάθηση και ανάπτυξη.

9 ρίσκα για να βάλετε στην ατζέντα ανάπτυξής σας

  1.  Μην τα παίρνετε όλα τόσο σοβαρά. Η ζωή είναι γεμάτη τραύματα και βάσανα. Το παιχνίδι και το χιούμορ μπορεί να φαίνονται αντιφατικά, αλλά μπορούν να φέρουν την απαραίτητη ανεμελιά. Μην ανησυχείτε τόσο για τη γνώμη των άλλων. Άλλωστε, η χαρά είναι μεταδοτική.
  2. Γίνετε δημιουργικοί. Σκεφτείτε ποιες μορφές τέχνης ή έκφρασης θα θέλατε να εξερευνήσετε. Αν θέλετε να ανεβάσετε τους τόνους, μοιραστείτε ό,τι έχετε κάνει με τους δικούς σας ανθρώπους.
  3. Δοκιμάστε κάτι καινούργιο. Ο εγκέφαλός μας αποζητά το νέο και την ποικιλία. Αναβαθμίστε τις ρουτίνες, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις σας. Το να ξεπεράσετε τα όρια αυτών που γνωρίζετε μπορεί να βοηθήσει να διευρύνρτε το ρεπερτόριο των πραγμάτων που σας αρέσουν.
  4. Επανασυνδεθείτε με κάποιον με τον οποίο έχετε χάσει την επαφή. Ο φόβος του να προσεγγίσετε κάποιον μετά από μια μακρά περίοδο είναι πραγματικός. Ωστόσο, μπορεί να μην είναι τόσο ασυνήθιστο όσο νομίζετε.
  5. Κάντε νέους φίλους. Η μοναξιά να αποκαλείται το «νέο κάπνισμα» όσον αφορά τους κινδύνους για την υγεία. Παρόλα αυτά, μπορεί να είναι λίγο αμήχανο, ιδιαίτερα για τους πιο εσωστρεφείς. Ξεκινήστε από τα μικρά. Χαμογελάστε και ξεκινήστε μια συζήτηση. Μπείτε σε μια ομάδα. Αναζητήστε ανθρώπους με κοινά και διαφορετικά ενδιαφέροντα.
  6. Παραδεχτείτε ότι κάνατε λάθος. Όπως το έθεσε ο Alan Toffler: «Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν μπορούν να διαβάσουν και να γράψουν, αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν».
  7. Αποκαλύψτε περισσότερο τον εαυτό σας στις σχέσεις και τις συζητήσεις. Η ανησυχία ότι μοιράζεστε υπερβολικά μπορεί να σας κρατήσει πίσω από την ανάπτυξη ειλικρινών, αξιόπιστων σχέσεων.
  8. Θέστε όρια. Ο φόβος της αντιπαράθεσης είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί. Όταν όμως ξεκαθαρίζετε τις προσδοκίες και τις δυνατότητές σας, αυτό σας επιτρέπει να οικοδομήσετε ισχυρότερες σχέσεις, όπου ο αμοιβαίος σεβασμός μπορεί να ευδοκιμήσει.
  9. Ζητήστε βοήθεια σε όλες τις μορφές. Πολλοί βρίσκουν πολύ μεγαλύτερη άνεση στο να δίνουν παρά να παίρνουν. Αλλά δεδομένης της επαγγελματικής εξουθένωσης και της παγκόσμιας κρίσης ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζουμε, το να ζητάτε υποστήριξη είναι μια ζωτικής σημασίας δεξιότητα του σήμερα.
Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: