Ερευνητές διεθνούς εταιρείας που παρέχει λύσεις επικοινωνίας και τεχνολογίας πραγματοποίησαν δημοσκόπηση σε περισσότερους από 4.000 νέους ηλικίας 18 έως 34 ετών από διάφορες δυτικές χώρες, βοηθώντας να αναδειχθούν οι προτεραιότητες και οι προτιμήσεις των σημερινών millennials και της Gen Z — των γενιών του μέλλοντος — εξετάζοντας τις τάσεις στον τρόπο που επικοινωνούν.

Πιο συγκεκριμένα, η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ millennials και μελών της Gen Z σε έξι χώρες — ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Γαλλία, Γερμανία και Ιαπωνία.

Παγκοσμίως, το 65% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι συνομιλεί με συνομηλίκους συχνότερα μέσω γραπτών μηνυμάτων ή κινητού τηλεφώνου, με το ποσοστό αυτό να είναι ακόμη υψηλότερο σε αγγλόφωνες χώρες.

Πιο συγκεκριμένα, στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου το 74% των millennials και της Gen Z επικοινωνούν ψηφιακά πιο συχνά με άλλους παρά με το να συναντιούνται και να συζητούν από κοντά, πρόσωπο με πρόσωπο.

Όσον αφορά το αγαπημένο μέσο ψηφιακής επικοινωνίας, περίπου το 73% των Αμερικανών και το 74% των Βρετανών προτιμούν τα γραπτά μηνύματα. Το ποσοστό αυτό, που αντικατοπτρίζει την μια καθολική τάση, φτάνει παγκοσμίως το 69%.

Το μέλλον της επικοινωνίας: Επιπλέον εντυπωσιακά ευρήματα της έρευνας για την Gen Z

  • Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ένα ακόμη παράξενο χαρακτηριστικό των σημερινών νέων ενηλίκων: περίπου το 62% θα προτιμούσε να ξεχάσει το πορτοφόλι του στο σπίτι παρά το κινητό του όταν βγαίνει έξω.
  • Το 70% των συμμετεχόντων παραδέχονται ότι κοιμούνται με το κινητό τους σε απόσταση χεριού. Λίγο περισσότεροι από τους μισούς λένε ότι ελέγχουν το κινητό τους για ειδοποιήσεις αν ξυπνήσουν στη μέση της νύχτας.
  • Σχεδόν το 66% παίρνει μαζί του ακόμα και στη τουαλέτα το κινητό, αναδεικνύοντας πόσο διαδεδομένη είναι η διαρκής συνδεσιμότητα.
  • Πολλοί θεωρούν πως είναι αποδεκτό να χρησιμοποιούν το κινητό τους σε καταστάσεις που πιθανόν να θεωρούνταν ακατάλληλες από τους μεγαλύτερους, όπως στο τραπέζι του φαγητού (42%) ή στη μέση μιας συζήτησης (28%).
  • Σχεδόν το 70% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν ότι μπορούν να φανταστούν ένα μέλλον όπου όλες οι αγορές θα γίνονται διαδικτυακά. Οι περισσότεροι νέοι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στη χρήση της τεχνολογίας όταν χρειάζονται βοήθεια με ένα προϊόν ή υπηρεσία.
gen z επικοινωνία

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ήθελαν να μελετήσουν πιο προσεκτικά το νεότερο καταναλωτικό κοινό, σε διαφορετικές χώρες και με μεγαλύτερο βάθος από το γνωστό στερεότυπο ότι οι νέοι αγαπούν τα smartphones τους.

Αυτό που φανερώνουν τα δεδομένα της έρευνας είναι ότι το τηλέφωνο γίνεται πραγματικά μια επέκταση του εαυτού, και οι πλατφόρμες και οι εφαρμογές μέσα σε αυτό — η ψηφιακή ζωή — καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από τις αλληλεπιδράσεις εκτός διαδικτύου.