Μετά από 35 χρόνια στο χώρο του αθλητισμού και του fitness από τα οποία τα πρώτα σαν αθλητής και τα τελευταία 19 με επαγγελματική ιδιότητα στον κλάδο αυτό, και έχοντας έρθει σε επαφή με χιλιάδες ανθρώπων , καταλήγω πλέον σε μια διαπίστωση : το πρόβλημα που αφορά όλους τους ανθρώπους που θέλουν να γυμναστούν, γυμνάζονται ή γυμναζόντουσαν είναι το πόσο χρονικό διάστημα θα κρατήσει ή κράτησε αυτή η προσπάθεια!

Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά έγκυρα στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα , αλλά μέσα από όλα αυτά τα χρόνια και την εμπειρία μου μπορώ να πω ότι η το μέσο χρονικό διάστημα που πηγαίνει ο Έλληνας και η Ελληνίδα σε γυμναστήριο είναι περίπου 2,5 μήνες το χρόνο. Αυτό που ίσως δεν συνειδητοποιούμε αμέσως όλοι μας είναι ότι η γυμναστική δεν είναι ευχάριστη για τη συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων-φανταστείτε ότι ακόμη και εκείνοι που κάνουν πρωταθλητισμό, όταν προπονούνται, το κάνουν όχι με μεγάλη προθυμία, αλλά απλά και μόνο γιατί η προπόνηση είναι απαραίτητη για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.


Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους «κοινούς θνητούς» – κάνουν γυμναστική γιατί πρέπει για κάποιο λόγο: είτε για να χάσουν βάρος (ο Νο. 1 λόγος ), είτε για λόγους υγείας , είτε για να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση και την εμφάνισή τους. Γι αυτόν ακριβώς το λόγο δεν μπορούν να συνεχίσουν την προσπάθεια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα: επειδή δεν είναι κάτι που τους αρέσει! Δεν υπάρχει επομένως σωτηρία; Αυτό που έχω διαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια ότι δουλεύει , είναι οι εφικτοί και βραχυπρόθεσμοι στόχοι , ο σχεδιασμός ρεαλιστικού και όσο το δυνατό πιο ευχάριστου προγράμματος και η συνειδητοποίηση ότι η άσκηση μπορεί και οφείλει να γίνει μέρος της ζωής μας. Όταν ξεκινάμε όλοι με τον αρχικό ενθουσιασμό μας προσπαθούμε να γυμναζόμαστε σχεδόν κάθε μέρα και μάλιστα τουλάχιστον για 1-1,5 ώρα , γιατί μόνο έτσι πιστεύουμε ότι θα έχουμε τα άμεσα αποτελέσματα που θέλουμε. Φυσικά από εκεί που δεν κάναμε τίποτα , περιμένουμε ξαφνικά να μπορέσουμε να αλλάξουμε τελείως τη ζωή μας, να χωρέσουμε και να αντέξουμε (σωματικά και ψυχικά ) 5-8 ώρες γυμναστική στο εβδομαδιαίο μας πρόγραμμα … κάτι που λογικά δεν μπορεί να γίνει. Γι αυτό καταλήγουμε να αραιώσουμε σταδιακά τις μέρες που γυμναζόμαστε, να αρχίσει να «τρυπώνει» η ενοχή ότι αυτό που κάνουμε πλέον δεν φτάνει και τελικά να σταματήσουμε.

Όταν γράφω για τη σύσταση της Αμερικανικής Αθλητιατρικής Ένωσης για άσκηση μισή ώρα, 3-5 φορές την εβδομάδα, και με ρωτάει ο κόσμος «μα φτάνουν 3 φορές την εβδομάδα ;» ξέρετε τι απαντώ ; Ακόμη και η μία φορά την εβδομάδα είναι καλύτερη από καμία! Ποια είναι η συμβουλή μου σε όλους τους φίλους και φίλες ; Ό,τι κι αν αποφασίσετε να κάνετε , προσπαθήστε να θέσετε σαν στόχο τα 30 λεπτά , 2-3 φορές την εβδομάδα ,κάνοντας μια δραστηριότητα που σας αρέσει και δεν σας κουράζει πολύ. Με τον τρόπο αυτό έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες να σπάσετε το φράγμα των 2 μηνών και να συνεχίσετε να γυμνάζεστε για μια καλύτερη ποιότητα ζωής !