από τη Νάντια Μαρνέρου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (BSc)

O καλύτερος τρόπος να χάσω βάρος είναι αν πεινάσω πολύ

Οι δίαιτες express ή ολιγοθερμιδικές δίαιτες είναι απίθανο να οδηγήσουν σε μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτές τις δίαιτες είναι ότι παρουσιάζουν μεγάλη δυσκολία να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το σώμα προσλαμβάνει συνεχώς λιγότερη από την ενέργεια που χρειάζεται με αποτέλεσμα συνήθως να οδηγούμαστε στην κατανάλωση θερμιδογόνων τροφών με ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα.

Ο μόνος τρόπος να χάσω βάρος είναι η πολύ έντονη άσκηση

Είναι αλήθεια ότι με την έντονη άσκηση δαπανάται περισσότερη ενέργεια. Παρ’ όλα αυτά η ένταση και η διάρκεια της άσκησης σχετίζεται με το επίπεδο της φυσικής κατάστασης του αθλούμενου. Υπέρβαροι άνθρωποι είναι πολύ δύσκολο να εκτελέσουν άσκηση σε μεγάλη ένταση. Αυτό που προτείνεται είναι οι αλλαγές τόσο στην άσκηση όσο και στη διατροφή να είναι μικρές ώστε να είναι εφικτές και να μπορούν να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Συνήθως για απώλεια 0.5 kg την εβδομάδα πρέπει να καταναλώνονται 500 θερμίδες λιγότερες την ημέρα. Αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί με σωστή διατροφή, περισσότερη κίνηση ή ακόμα καλύτερα και με συνδυασμό και των δύο.

Οι υδατάνθρακες οδηγούν σε αύξηση βάρους

Καταναλώνοντας τις σωστές ποσότητες υδατανθράκων δεν οδηγούμαστε σε αύξηση βάρους. Μια μελέτη του 2003 που δημοσιεύθηκε στο New England Journal of Medicine κατέληξε στο συμπέρασμα ότι άτομα που έκαναν δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, γνωστή ως δίαιτα Atkins, έτειναν να χάνουν βάρος, όχι επειδή έτρωγαν λιγότερους υδατάνθρακες, αλλά μόνο και μόνο επειδή έτρωγαν λιγότερο συνολικά. Η κατανάλωση αμυλούχων τροφών ολικής άλεσης όπως καστανό ρύζι, ψωμί ολικής αλέσεως μπορούν και πρέπει να ενσωματωθούν στο ημερήσιο διαιτολόγιο.

Αυτά που με παχαίνουν είναι τα σνακ

Τα ενδιάμεσα μικρογεύματα δεν αποτελούν πρόβλημα σε ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος αλλά πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει το είδος των σνακ που καταναλώνονται. Τα μικρογεύματα ή τα σνακ είναι απαραίτητα ώστε να διατηρείται η ενέργεια σε σταθερά επίπεδα και πολύ περισσότερο είναι σημαντικά στους έντονους ρυθμούς ζωής. Επιλέξτε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς ή γαλακτοκομικά αντί για πατατάκια, σοκολάτες και άλλα πρόχειρα φαγητά που είναι πλούσια σε ζάχαρη ή / και κορεσμένο λίπος .

Η κατανάλωση νερού βοηθάει στην απώλεια βάρους

Το νερό δεν προκαλεί απώλεια βάρους αλλά βοηθάει στην ενυδάτωση και είναι επίσης απαραίτητο για την καλή υγεία και ευεξία. Καταναλώστε περίπου 2 λίτρα υγρών – χωρίς θερμίδες – την ημέρα.

Καλός τρόπος να χάσω βάρος είναι αν παραλείπω γεύματα

Η παράλειψη γευμάτων δεν είναι καλή ιδέα. Μπορεί να οδηγήσει σε σωματική κούραση και φτωχή διατροφή. Οι άνθρωποι που παραλείπουν γεύματα είναι πιο πιθανό να καταναλώσουν τελικά τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και λίπος, με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους τους τελικά.

Δείτε επίσης: