Πρόκειται για τη σύσταση των ειδικών από το Παιδιατρικό Νοσοκομείο Stony Brook στη Νέα Υόρκη. Συσκευές όπως τα τάμπλετ, τα έξυπνα κινητά και οι κονσόλες για βιντεοπαιχνίδια μπορούν να εμποδίσουν τα παιδιά και τους εφήβους από το να κοιμηθούν και μπορούν να έχουν αρνητική επίδραση στις σχολικές τους επιδόσεις.

Ακόμη και αν δεν τις χρησιμοποιούν τα παιδιά, το μπλε φως που εκπέμπεται από αυτές τις συσκευές μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου τους, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ο επαρκής ύπνος είναι απαραίτητος για τα παιδιά και σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Καρδιάς Πνευμόνων και Αίματος τα παιδιά προσχολικής ηλικίας πρέπει να κοιμούνται 11-12 ώρες κάθε βράδυ, τα παιδιά σχολικής ηλικίας τουλάχιστον 10 και οι έφηβοι 9-10 ώρες κάθε βράδυ.

Υπολογίζεται ότι το 72% των νέων 6-17 ετών έχουν μια ηλεκτρονική συσκευή στο δωμάτιό τους, σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Ινστιτούτου Ύπνου. Οι συσκευές αυτές εκτιμάται ότι «κλέβουν» μια ώρα ύπνου από τα παιδιά κάθε βράδυ.

Πώς μπορούν οι γονείς να «ξεκολλήσουν» τα παιδιά τους από την οθόνη; Οι συμβουλές που ακολουθούν θα βοηθήσουν:
*Καθιερώστε μια ρουτίνα ύπνου που θα χαλαρώνει το παιδί π.χ. μπάνιο, διάβασμα παραμυθιού, μουσική.

*Μια ώρα πριν κοιμηθεί το παιδί σβήστε κάθε συσκευή στο δώματιό του και βάλτε τις να φορτίζουν σε άλλο χώρο του σπιτιού.

*Για τα παιδιά που επιμένουν να χρησιμοποιούν τις συσκευές τους εφαρμόστε τη σταδιακή μείωση της χρήσης κατά 30΄ τη φορά. 

*Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα του παιδιού δίνοντας πρώτα εσείς το καλό παράδειγμα και καθιερώνοντας π.χ. οικογενειακές βόλτες ή ποδηλατάδες

*Απαγορέψτε τα ηλεκτρονικά την ώρα του γεύματος.

*Δίνετε εσείς το καλό παράδειγμα.