Το ξυπνητήρι χτυπά, γυρνάτε πλευρό, χώνεστε στο μαξιλάρι και προσπαθείτε να αποφύγετε το αναπόφευκτο; Αν αυτή η περιγραφή ταιριάζει στο καθημερινό πρωινό σας ξύπνημα, ίσως πρέπει να κάνετε μερικές αλλαγές που θα μεταμορφώσουν το ξεκίνημα της ημέρας σας σε μια ευχάριστη διαδικασία, η οποία θα δίνει έναν χαρούμενο τόνο που θα διαρκέσει μέχρι το βράδυ. Πρόκειται για απλές κινήσεις και μικρές ιεροτελεστίες που μπορείτε να κάνετε μέσα σε μισή με μία ώρα – από τη στιγμή που ξυπνάτε, μέχρι την ώρα που φεύγετε από το σπίτι.1. Σαν τη γάτα Όλα ξεκινούν από το κρεβάτι. Πριν σηκωθείτε και προτού ανοίξετε τα μάτια σας, τεντωθείτε όσο μπορείτε: Αναπνέοντας ήρεμα, τεντώστε χαλαρά την πλάτη, τα χέρια και τα πόδια, ώστε να ενεργοποιήσετε σιγά-σιγά όλο το σώμα και να τονώσετε την κυκλοφορία του αίματος. 2. Μια δόση ήλιουΗ έκθεση στο φως του ήλιου αυξάνει τις ενδορφίνες, τις ορμόνες της ευχαρίστησης. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι αναπτύσσονται τεχνολογίες που αναπαράγουν την αίσθηση του φυσικού φωτός σε εσωτερικούς χώρους, ενώ το 2015 έχει ανακηρυχθεί Διεθνές Έτος Φωτός. 3. Σταγόνες ευεξίαςΕάν ανήκετε σε αυτούς που τους αρέσει να κάνουν ντους το πρωί μόλις ξυπνήσουν, τότε κάντε ένα με χλιαρό νερό και αφρόλουτρο με άρωμα μέντας ή εσπεριδοειδών, που διεγείρουν τις αισθήσεις και τονώνουν το σώμα.4. Λίγες νότες κεφιούΜειώνει την πίεση, ανακουφίζει τον πόνο, νικά το στρες… Ο λόγος για τη μουσική. Διαλέξτε ήρεμες μελωδίες χωρίς στίχους, όπως ένα κομμάτι κλασικής ή new age μουσικής, για ένα ήρεμο ξεκίνημα με καλή διάθεση. 5. Ένα δώρο  Εάν η ημέρα σας αναμένεται δύσκολη, τότε υποσχεθείτε στον εαυτό σας μια απογευματινή ανταμοιβή, που θα σας κάνει να την περιμένετε με ευχαρίστηση, όπως π.χ. να περάσετε από το αγαπημένο σας βιβλιοπωλείο στην επιστροφή από τη δουλειά, να τηλεφωνήσετε σε έναν φίλο ή να πιείτε μαζί του έναν καφέ.6. Νερό με λεμόνιΜια κούπα χλιαρό νερό με λίγο στυμμένο λεμόνι είναι μια ωραία συνήθεια που μπορείτε να καθιερώσετε αμέσως μετά το πρωινό ξύπνημα και πριν φάτε οτιδήποτε. Το λεμονόνερο έχει φυσική διουρητική δράση, που βοηθά στην αντιμετώπιση των κατακρατήσεων και των φουσκωμάτων, ενώ χάρη στη βιταμίνη C του λεμονιού ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.7. Πρωινό για ενέργειαΑπαραίτητη προϋπόθεση για ένα δυναμικό ξεκίνημα είναι το καλό πρωινό. Έρευνες το συνδέουν με την τόνωση του μεταβολισμού, αλλά και την απώλεια βάρους, την αποφυγή της κόπωσης, ακόμη και με την ενίσχυση της γονιμότητας. Το ιδανικό πρωινό πρέπει να είναι νόστιμο και κοντά στις γεύσεις σας. Οι έρευνες δείχνουν ότι στο πρωινό δεν ταιριάζουν η πρωτοτυπία και οι καινούργιες γεύσεις – αυτές τις αφήνουμε για τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας.Ένα ισορροπημένο και πλήρες πρωινό καλό είναι να περιλαμβάνει πρωτεΐνες (αυγό, ζαμπόν, γάλα, γιαούρτι, τυρί), άμυλο (ψωμί, φρυγανιές, παξιμάδια, δημητριακά) και σάκχαρα (φρούτα, μέλι, μαρμελάδες). Δείτε ορισμένες ιδέες:* Ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά πρωινού και ένα φρούτο * Ένα γιαούρτι με νιφάδες βρώμης και ένα φρούτο * Ένα ποτήρι φρεσκοστυμμένο χυμό, ένα αυγό και ψωμί * Ένα παξιμάδι ολικής άλεσης με τυρί και ένα φρούτο * Κουλούρι με ζαμπόν και ένα φρούτο 8. Μια σκέψη που βοηθάΕάν αφήνετε να σας κυριεύσει το άγχος για τις δουλειές που έχετε μπροστά σας, τότε έχετε ήδη υπονομεύσει την ημέρα σας από το ξεκίνημα. Αντί να παραδοθείτε στο στρες, σκεφτείτε τις υποχρεώσεις της ημέρας και συνειδητά αποδεχτείτε τις. Με τον τρόπο αυτό θα είστε σε μεγαλύτερη ετοιμότητα να τις χειριστείτε και να αφήσετε την ημέρα να κυλήσει πιο ομαλά. 9. Η δική σας ιεροτελεστίαΆλλοι επιλέγουν να ξυπνούν μισή ώρα νωρίτερα από όλη την οικογένεια και να πίνουν ήρεμα τον καφέ τους και άλλοι προτιμούν να βγάζουν μια βόλτα τον σκύλο το πρωί και να βλέπουν τα χρώματα της ανατολής. Ό,τι και αν είναι αυτό που θα διαλέξετε, σημασία έχει να δημιουργήσετε μια δική σας μικρή ιεροτελεστία που έχει νόημα για εσάς και σας επιτρέπει να ξεκινήσετε την ημέρα σας με καλή διάθεση.10. Organizer!Οι πρωινές ιεροτελεστίες και τα αιθέρια έλαια χάνουν την αποτελεσματικότητά τους εάν αφιερώνετε το μισό πρωινό σας στην αναζήτηση των ρούχων που θα φορέσετε ή αν το προηγούμενο βράδυ ξενυχτήσατε, παραφάγατε ή ήπιατε πολύ αλκοόλ. Για ένα καλό πρωινό ξεκίνημα, λοιπόν, το προηγούμενο βράδυ αποφύγετε τα πολύ λιπαρά φαγητά και τις υπερβολές τόσο στο αλκοόλ όσο και στην καφεΐνη και παράλληλα φροντίστε να έχετε ετοιμάσει αποβραδίς τα ρούχα της επόμενης ημέρας. ˜ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ κ. ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΡΕΒΕΛΑ, γενική γιατρό.

Δείτε επίσης: