Το ότι η προσήλωση μπροστά σε μια οθόνη είτε πρόκειται για τηλεόραση είτε για υπολογιστή είτε για κινητό κάνει κακό στις σχολικές επιδόσεις ήταν ήδη γνωστό. Η νέα μελέτη, όμως, που δημοσιεύθηκε από την Αμερικανική Ένωση Ψυχολόγων (APA), καταδεικνύει και κάτι ακόμη. Η αποστολή γραπτών μηνυμάτων στα κινητά -ειδικά όταν γίνεται ψυχαναγκαστική συνήθεια- ρίχνει τις μαθητικές επιδόσεις των κοριτσιών, αν και παραδοσιακά τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο συγκριτικά με τα αγόρια.

Το περίεργο, πάντως, είναι ότι δεν παρατηρήθηκε αντίστοιχος συσχετισμός για τα έφηβα αγόρια.

«Φαίνεται ότι επηρεάζει περισσότερο το κίνητρο των γραπτών μηνυμάτων και όχι τόσο η συχνότητα», σχολίασε η επικεφαλής της έρευνας, Kelly Μ Lister-Landman, από το Κοινοτικό Κολέγιο Delaware και πρόσθεσε: «Τα κορίτσια δεν στέλνουν περισσότερα sms σε σχέση με τα αγόρια, ωστόσο φαίνεται ότι κάνουν texting για διαφορετικό σκοπό. Ήδη, γνωρίζουμε ότι τα αγόρια μπαίνουν στο διαδίκτυο για να μεταφέρουν πληροφορίες, ενώ τα κορίτσια το χρησιμοποιούν για κοινωνικές επαφές».

Τα νέα ευρήματα έχουν μεγάλη βαρύτητα, αν σκεφθεί κανείς ότι το texting έχει μετατραπεί σε αγαπημένη μέθοδο επικοινωνίας για τους εφήβους, που στέλνουν και λαμβάνουν κατά μέσο όρο 167 γραπτά μηνύματα ημερησίως.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 403 μαθητές (211 κορίτσια και 192 αγόρια) από μια αγροτική πόλη των μεσοδυτικών πολιτειών των ΗΠΑ. Η Lister-Landman και οι συνεργάτες της εξέτασαν κατά πόσο τα γραπτά μηνύματα παρεμπόδιζαν τους συμμετέχοντες να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, καθώς και πόσο τους απασχολούσε η αποστολή των γραπτών μηνυμάτων.