Η έμμηνος ρήση ή αλλιώς η περίοδος είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό βιολογικό φαινόμενο, που συνοδεύει τη γυναίκα καθ’ όλη τη διάρκεια της αναπαραγωγικής της ζωής και διαρκεί περίπου 4 δεκαετίες, γι΄ αυτό και δεν θα πρέπει να προκαλεί κανένα αρνητικό συναίσθημα, αλλά αντίθετα να θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της προσωπικής της ζωής και φροντίδας. Eίναι ίσως η πιο συχνή δικαιολογία που προβάλλουν οι γυναίκες για να αποφύγουν τη γυμναστική. H αλήθεια πάντως είναι ότι η γυμναστική όχι μόνο δεν θα πρέπει να βγαίνει από το πρόγραμμα, αλλά μπορεί να βοηθήσει και στην αντιμετώπιση των πόνων που προκαλούνται κατα τη διάρκεια της περιόδου.Eίναι αυτονόητο ότι εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου την αποχή από τη γυμναστική την έχει συστήσει ο γιατρός.

Παρακάτω δίνονται κάποιες ασκήσεις για να μη χανουμε τη φορμα μας αλλα και για την ανακούφιση των δυσάρεστων συμπτωμάτων.

Η πρώτη άσκηση χρησιμοποιείται και σαν ζέσταμα. Από όρθια θέση με τα πόδια ανοιχτά σε διάσταση και τα χέρια λυγισμένα μπροστά μας (έτσι ώστε η παλάμη του ενός χεριού να πιάνει τον αγκώνα του άλλου) λυγίζουμε εναλλάξ το κάθε γόνατο χωρίς να μετακινούμε το πέλμα απο τη θέση του. Προσέχουμε το γόνατο να μην ξεπερνάει τα δάχτυλα του ποδιού και ο κορμός να είναι ίσιος.

Από τετραποδικη θέση ( τραπεζάκι ) τεντώνουμε το δεξί πόδι πίσω και στη συνέχεια το λυγίζουμε στο στήθος κάνοντας και μια μικρή κάμψη του κορμού προς τα μέσα. Επαναλαμβάνουμε 10-12  φορές και αλλάζουμε πόδι.

Στη συνέχεια τεντώνουμε και τα 2 πόδια στο πάτωμα φέρνοντας το σώμα μας παράλληλο στο έδαφος (σανίδα). Μένουμε 30’’.

Τελειώνουμε με στάση αποθεραπείας στο πάτωμα με τα γονατα λυγισμένα, τους γλουτούς στις φτέρνες, τον κορμό στο πάτωμα και τα χέρια απλωμένα μπροστά πάνω απο το κεφάλι στο πάτωμα. Η στάση αυτή διατεινει και χαλαρώνει τους μύες της μέσης και της λεκάνης. Μένουμε εκεί για 5-10 αναπνοές.