Ο κόσμος της διατροφής και του ευ ζην έχει πάθει εμμονή με τις δίαιτες που έχουν λίγους υδατάνθρακες. Η Κέτο, Ντουκάν και Άτκινς συνεχίζουν να αποτελούν δημοφιλείς προσεγγίσεις για τους ανθρώπους που προσπαθούν να χάσουν βάρος και δίνουν την πρωτεΐνη σαν βασική διατροφική επιλογή. Είναι όμως οκ να αποφεύγουμε το ψωμί και τα ζυμαρικά αλλά και τα θρεπτικά συστατικά που μας παρέχουν;

Η δαιμονοποίηση των υδατανθράκων δεν έχει νόημα, εφόσον δεν είναι όλοι ίδιοι και δεν έχουν όλοι την ίδια θρεπτική αξία για εμάς. Οι υδατάνθρακες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα τροφών, από τα σνακ με ζάχαρη και τα λευκά ζυμαρικά με κρεμώδεις σος, μέχρι τη βρώμη και το καστανό ρύζι. Οι τροφές που δεν έχουν φυτικές ίνες όπως η ζάχαρη χωνεύονται εύκολα από τον οργανισμό και δεν ικανοποιούν την πείνα μας. Οι τροφές όμως που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως οι τα δημητριακά είναι πιο χορταστικές και βοηθούν στη διαχείριση του βάρους.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι φυτικές ίνες των υδατανθράκων μειώνουν τον κίνδυνο για ασθένειες. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι υπάρχει μία μείωση του κινδύνου στο 15-30% στους ανθρώπους που κατανάλωναν 25-30 γραμμάρια φυτικών ινών σε καθημερινή βάση. Οι ίνες είναι επίσης απαραίτητες για ένα υγιές πεπτικό σύστημα.

Ποια μικροθρεπτικά συστατικά βρίσκουμε στους υδατάνθρακες; Τη βιταμίνη Β, που βοηθά στη διατήρηση υγιούς δέρματος, ματιών και νευρικού συστήματος. Παίρνουμε ψευδάργυρο που συμβάλει στην αναδημιουργία κυττάρων και το κλείσιμο πληγών αλλά και μαγνήσιο που απελευθερώνει ενέργεια από τις τροφές.

Ας κάνουμε focus στο πραγματικό φαγητό. Το ζητούμενο είναι να τρεφόμαστε ισορροπημένα και να μην ασχολούμαστε μόνο με το ποια θρεπτικά συστατικά παίρνουμε. Είναι ξεκάθαρο ότι ένα μπολ καστανό ρύζι είναι πιο υγιεινό από μία πίτσα, αλλά δεν χρειάζεται να υπερβάλουμε ακολουθώντας τις διατροφικές τάσεις που επικρατούν.

Δείτε επίσης: