Ας ξεκινήσουμε με ένα disclaimer: Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει ούτε μια στιγμή που να μετανιώνουμε για την επιλογή μας να τρώμε υγιεινά. Απλώς, ακριβώς όπως και όλοι οι υπόλοιποι, καμιά φορά έχουμε ανάγκη από μια ανανέωση στο μενού μας! Ειδικά όταν πρόκειται για ορισμένους τύπους τροφών που ενώ είναι εξαιρετικά υγιεινές, είναι και εξίσου… δύστροπες στην προετοιμασία τους. «Λαμπρό παράδειγμα» της κατηγορίας είναι τα όσπρια, που όσο και να προσπαθούμε να τα δούμε με άλλο μάτι, διαρκώς μας δημιουργούν εμπόδια. Ή μάλλον μας δημιουργούσαν, αφού η λύση βρέθηκε – και τα έχει μεταμορφώσει σε μια εντελώς διαφορετική γευστική εμπειρία.

Πρώτα από όλα όμως, ας θυμηθούμε γιατί θέλουμε να τα ξαναγαπήσουμε.

Γιατί είναι μια «βόμβα» καλής υγείας

Καμιά τροφή δεν είναι μαγική, τα όσπρια όμως φτάνουν αρκετά κοντά στο να γίνουν. Εκτός από φυτικές ίνες και καλούς υδατάνθρακες, είναι και πολύ πλούσια σε πρωτεΐνες – πράγμα που δεν είναι καθόλου συνηθισμένο μεταξύ των φυτικών προϊόντων. Ταυτόχρονα, αυτοί οι μικροσκοπικοί καρποί είναι ασφυκτικά γεμάτοι με βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, κάλιο και ασβέστιο. Για αυτό και είναι πολύτιμοι για την υγεία της καρδιάς και την πέψη μας, ενώ βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου και της χοληστερίνης, αλλά και στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου.

Γιατί η μαμά μας είχε δίκιο

«Φάε τις φακές σου για να δυναμώσεις», μας έλεγε, και κάτι πρέπει να ήξερε. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε πρωτεΐνες μας δίνει όλη την ενέργεια που χρειαζόμαστε ακόμη και για την πιο δύσκολη προπόνηση.

 

 

Για να κάνουμε χαρούμενο τον διαιτολόγο μας

Οι φυτικές ίνες έχουν πολλά… ταλέντα, και ένα από τα αγαπημένα μας είναι το γεγονός ότι κρατούν την πείνα μακριά! Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τον χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη των οσπρίων, αλλά και το ελάχιστο ποσοστό λιπαρών που περιέχουν, τα καθιστούν εξαιρετική επιλογή για όλες εμάς που προσπαθούμε να χάσουμε βάρος με υγιή τρόπο.

Μια πρωτότυπη λύση για όλα τα εμπόδια

Ποιος, όμως, μπορεί να περιμένει τις 10 – 15 ώρες μουλιάσματος που απαιτούν τα περισσότερα από αυτά; Και φυσικά, ο χρόνος προετοιμασίας τους δεν τελειώνει τη στιγμή που μπαίνουν στην κατσαρόλα. Ταυτόχρονα, τα οφέλη τους για τη γραμμή μας σταματούν τη στιγμή που αντιγράφουμε τη… γενναιοδωρία της μαμάς μας στο ελαιόλαδο και τη φέτα με τα οποία τα συνοδεύουμε. Ας αφήσουμε ότι η… εξωτερική τους εμφάνιση σίγουρα δεν ανήκει στα δυνατά τους σημεία!

Αν όμως σας λέγαμε ότι υπάρχει τρόπος να υπερπηδήσετε όλα αυτά τα εμπόδια και να απολαύσετε τα όσπρια με έναν ολοκαίνουργιο τρόπο; Οι πέννες από 100% αλεύρι κόκκινης φακής και τα καζαρέτσε από 100% αλεύρι ρεβιθιού της Barilla, κλείνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά των οσπρίων στο πολύ πιο… θελκτικό σχήμα των ζυμαρικών. Συνδυάζοντας την υφή, την εύκολη προετοιμασία και το al dente κράτημα των ζυμαρικών με τις πρωτεΐνες, τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα μικρο-θρεπτικά συστατικά των οσπρίων, είναι η υγιεινή δόση ενέργειας που χρειαζόμαστε πριν και μετά την προπόνηση.

Συγκεκριμένα, οι πέννες από 100% αλεύρι κόκκινης φακής είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ, βιταμίνη Α, φώσφορο και μαγνήσιο, ενώ τα καζαρέτσε από 100% αλεύρι ρεβιθιού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, μαγγάνιο, χαλκό και θειαμίνη. Ταυτόχρονα, δεν περιέχουν γλουτένη και λακτόζη, ενώ έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Επομένως, ακόμη και τα άτομα που αντιμετωπίζουν διατροφικούς περιορισμούς, είναι σε θέση να δοκιμάσουν μια διαφορετική γευστική εμπειρία.

Πώς μπορούμε να τα απολαύσουμε;

Αποφεύγετε το κρέας ή την γλουτένη; Ψάχνετε κάτι light ή ένα γεύμα που θα σας γεμίσει ενέργεια πριν το γυμναστήριο; Τα Barilla από όσπρια μπορούν να «μεταμορφωθούν» σε πιάτα που θα ικανοποιήσουν τις διατροφικές ανάγκες σας, αλλά και τον ουρανίσκο σας:

  • Αν είστε vegan: Συνδυάστε τις πέννες από κόκκινες φακές με μπρόκολο, πράσο και μαϊντανό. Η συνταγή απαιτεί μόλις 15 λεπτά από τον χρόνο σας (μαζί με την προετοιμασία!) και θα σας ξαφνιάσει με τη νοστιμιά της.
  • Αν αποφεύγετε τη γλουτένη: Δοκιμάστε τα καζαρέτσε από ρεβίθια με σάλτσα pesto alla Genovese, κολοκυθάκια και πιπεριές. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να σοτάρετε τα λαχανικά, να βράσετε τα καζαρέτσε και να τα ανακατέψετε μαζί με το πέστο και λίγο νερό από την κατσαρόλα στο τηγάνι.
  • Αν είστε λάτρης του fitness: Μαγειρέψτε τα καζαρέτσε από ρεβίθια μαζί με κοτόπουλο, πιπεριά, φασολάκια και φρέσκο βασιλικό. Πρόκειται για ένα πιάτο πλούσιο σε πρωτεΐνες, ώστε να γεμίσετε ενέργεια πριν την προπόνηση, αλλά και με μια εξωτική νότα, χάρη στο κάρυ που περιέχει.
Δείτε επίσης: