Όλοι το γνωρίζουµε, πολλοί το αποζητούµε σε στιγµές έντασης και κάποιοι έχουµε απολαύσει κάποιο είδος του. Κατά τη διάρκεια του µασάζ, ο εκπαιδευµένος ειδικός, ο µασέρ ή η µασέζ, ασκεί ελαφριά ή δυνατή πίεση στους µυς και στις αρθρώσεις του σώµατος προκειµένου να απελευθερώσει την ένταση και να ανακουφίσει από πόνους.

Ας δούµε αναλυτικά ποια είδη µασάζ υπάρχουν, καθώς και ποιο ταιριάζει στις ανάγκες µας.

#1 Σουηδικό μασάζ

 

Είναι μια τεχνική με απαλές πιέσεις που βοηθάει στο χαλάρωμα των κόμπων στους μυς. Πολύ καλή επιλογή όταν θέλουμε να χαλαρώσουμε πλήρως από το άγχος και το στρες. Για αυτό το μασάζ, που διαρκεί συνήθως 60-90 λεπτά, θα χρειαστεί να βγάλουμε τα ρούχα μας και να μείνουμε με το εσώρουχο. Στη συνέχεια, σκεπαζόμαστε με ένα σεντόνι και ξαπλώνουμε στο κρεβάτι του μασάζ. Ο ειδικός μετακινεί το σεντόνι ανάλογα με την περιοχή που δουλεύει κάθε φορά.

Η τεχνική είναι ένας συνδυασμός από: «ζύμωμα», μεγάλες, ανάλαφρες κινήσεις προς την κατεύθυνση της καρδιάς, κυκλικές κινήσεις, τεχνικές παθητικής κίνησης άρθρωσης.

Είναι ιδανικό για σας που:

  • ξεκινήσατε πρόσφατα να κάνετε μασάζ
  • βιώνετε πολλή ένταση, σωματική και ψυχολογική, και θέλετε να χαλαρώσετε
  • είστε ευαίσθητοι στο άγγιγμα.

#2 Μασάζ με ζεστές πέτρες (hot stones)

 

Μια θεραπεία που αποτελείται από μαλάξεις με ηφαιστειογενείς πέτρες οι οποίες έχουν την ιδιότητα να διατηρούν υψηλή θερμοκρασία για αρκετή ώρα. Το μασάζ αυτό βοηθάει τους εξαιρετικά σφιχτούς ή δύσκαμπτους μυς να χαλαρώσουν πιο αποτελεσματικά και να απελευθερωθεί η όποια ένταση, ενώ βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος. Κατά τη διάρκεια του μασάζ, ο ειδικός εφαρμόζει τις πέτρες, που είναι λείες, στρογγυλές και μαύρες και ονομάζονται βασάλτες, σε ανατομικά σημεία και σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματος, δηλαδή δεξιά και αριστερά κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, σε πρόσωπο, στήθος, παλάμες, κοιλιά και πόδια.

Είναι ιδανικό για εσάς που:

  • υποφέρετε από αϋπνία και υπερένταση
  • έχετε μεγάλους μυϊκούς «κόμπους»

 

Προσοχή! Αντενδείκνυται για εσάς που έχετε καρδιακά προβλήµατα, φλεβική ανεπάρκεια, καρκίνο, ανοιχτές πληγές, γρίπη, ερεθισµένο δέρµα.

#3 Αρωματοθεραπευτικό μασάζ

 

Η κατ’ εξοχήν χαλαρωτική και anti-stress τεχνική που συνδυάζει απαλές, μαλακές πιέσεις με αιθέρια έλαια διαλυμένα σε φυτικά έλαια βάσης (carrier oils). Ο ειδικός συνήθως αποφασίζει ποια αιθέρια έλαια θα χρησιμοποιήσει, εκτός και αν έχουμε εμείς κάποια ιδιαίτερη προτίμηση. Κατά τη διάρκεια του μασάζ, που διαρκεί συνήθως 60λεπτά, σε όλο το σώμα απολαμβάνουμε ταυτόχρονα το άρωμα και τις ευεργετικές ιδιότητες των αιθέριων ελαίων που απορροφούνται από το δέρμα.

Είναι ιδανικό για σας που θέλετε να:

  • «ανεβάσετε» τη διάθεσή σας
  • μειώσετε το άγχος και την ένταση
  • περιορίσετε τα συμπτώματα κατάθλιψης
  • ανακουφίσετε τη μυϊκή ένταση
  • καταπραΰνετε πόνους.

#4 Αθλητικό μασάζ

 

Προάγει την ευεξία του σώματος και επιταχύνει τη φυσική ικανότητά του να θεραπεύεται. Απευθύνεται σε αθλητές ή σε όσους έχουν μυοσκελετικά προβλήματα, ενώ είναι μια πολύ καλή επιλογή για εκείνους που καταπονούνται πολύ και έχουν την τάση να τραυματίζονται εύκολα. Το μασάζ, που κατά μέσο όρο διαρκεί μία ώρα, μπορεί να γίνει είτε σε όλο το σώμα είτε τμηματικά, ανάλογα με τις περιοχές που χρειάζονται περισσότερη προσοχή. Ο εκπαιδευμένος ειδικός ασκεί ειδικές μαλάξεις και με την κατάλληλη πίεση στους μυς, στους συνδέσμους, στις αρθρώσεις και στον νευρικό ιστό.

Είναι ιδανικό για σας που:

  • έχετε έναν τραυματισμό από σκληρή προπόνηση
  • θέλετε να αυξήσετε την ευλυγισία και την απόδοσή σας στην άθληση
  • επιθυμείτε να μειώσετε το ρίσκο των τραυματισμών.

#5 Ρεφλεξολογία

 

Αυτή η τεχνική μασάζ περιλαμβάνει απαλές και σταθερές κινήσεις σε σημεία πίεσης των ποδιών, των χεριών και των αφτιών. Πιο συγκεκριμένα, ο ειδικός με ειδικές πιέσεις και χειρισμούς διεγείρει αντανακλαστικά σημεία, απελευθερώνοντας τις αυτοθεραπευτικές δυνάμεις του σώματος και επιτυγχάνοντας την ενεργοποίηση, τη χαλάρωση και την εξισορρόπηση του οργανισμού. Γι’ αυτή τη διαδικασία, που συνήθως διαρκεί κατά μέσο όρο μισή ώρα, μπορείτε να φοράτε άνετα, φαρδιά ρούχα που επιτρέπουν την πρόσβαση στα πόδια.

Είναι ιδανικό για σας που:

  • θέλετε να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας
  • δεν σας αρέσει να σας αγγίζουν σε όλο το σώμα.

#6 Σιάτσου

 

Πρόκειται για τη διάσημη ιαπωνική τεχνική μασάζ που ανακουφίζει σε ολιστικό επίπεδο. Κατ’ αρχήν προάγει τη συναισθηματική και ψυχική γαλήνη και χαλάρωση, βοηθά στην ανακούφιση από το στρες, την ανησυχία και την κατάθλιψη. Επίσης μπορεί να ανακουφίσει από πονοκεφάλους αλλά και από τη μυϊκή ένταση. Ο ειδικός, που πρέπει να είναι πολύ καλά εκπαιδευμένος, χρησιμοποιεί τα χέρια, τις παλάμες και τους αντίχειρες και κάνει μασάζ σε συγκεκριμένα σημεία πίεσης ή μεσημβρινούς.

Στο session, που διαρκεί συνήθως μία ώρα, φοράμε τα ρούχα μας και ξαπλώνουμε στο ειδικό κρεβάτι.

Είναι ιδανικό για σας που:

  • θέλετε να βελτιώσετε τη στάση του σώματός σας
  • υποφέρετε από πονοκεφάλους, πόνους στη μέση, στην πλάτη και στον αυχένα
  • έχετε μυϊκούς σπασμούς
  • νιώθετε κόπωση ή αδυναμία
  • έχετε γυναικολογικές διαταραχές.

#7 Thai

 

Πρόκειται για μια ολιστική θεραπευτική μέθοδο για όλο το σώμα, που είναι συνδυασμός της κινεζικής ιατρικής και της αγιουβέρδα. Ο σωστά εκπαιδευμένος ειδικός ασκεί πίεση ανάλογα με το πρόβλημα αλλά και την ανοχή του καθενός, κάνει διατάσεις και μυοχαλαρωτικές – ρεφλεξολογικές τεχνικές. Η συνεδρία, κατά την οποία φοράμε ελαφριά, άνετα ρούχα, γίνεται στο δάπεδο και κρατά συνήθως μιάμιση ώρα.

Είναι ιδανικό για σας που επιθυμείτε να αυξήσετε:

  • την ελαστικότητά σας
  • την κυκλοφορία του αίματος
  • τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού σας
  • την ευεξία και τη γαλήνη σας.

#8 Μασάζ για ζευγάρια

 

Είναι το είδος τεχνικής που απολαμβάνουμε σε ένα σπα μαζί με τον/τη σύντροφο, τον/τη φίλο/-η ή κάποιον συγγενή μας. Προσφέρει όλα τα οφέλη ενός μασάζ και ταυτόχρονα μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε σάουνα ή τζακούζι ή να χρησιμοποιήσουμε άλλες εγκαταστάσεις ενός σπα παρέα με το προσφιλές μας πρόσωπο.

Ιδανικό για σας που:

  • θέλετε να ξεκουραστείτε και να μοιραστείτε στιγμές χαλάρωσης με κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο.

 

Τι να προσέξουμε: Το µασάζ συµβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην ψυχολογία και στη γενικότερη ευεξία µας. Είναι ένας τρόπος για να νιώσουµε καλύτερα σε ολιστικό επίπεδο. Ωστόσο, καλό είναι να πειραµατιστούµε µε διάφορα είδη µέχρι να βρούµε εκείνο που µας ταιριάζει, καθώς επίσης και τον κατάλληλο για µας ειδικό, µε τον οποίο πρέπει να νιώθουµε άνετα. Μοιραζόµαστε µαζί του τις ανάγκες και τις προσδοκίες µας και εννοείται ότι αν αισθανόµαστε άβολα µε κάτι το εκφράζουµε.

Προσοχή! Κανένα είδος μασάζ δεν υποκαθιστά την ιατρική βοήθεια. Ετσι, αν έχετε οποιοδήποτε θέμα υγείας, συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε τις συνεδρίες.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Στράτο Σαμακλή, δάσκαλο του σιάτσου, και την κυρία Αρετή Καφαντάρη, face yoga expert