Από τα πρώτα πράγματα που συνήθως ακούει κανείς όταν ξεκινήσει να γυμνάζετε τακτικά είναι να μην παραμελεί τις προπονήσεις των ποδιών. Οι προπονήσεις των ποδιών είναι σημαντικές για ποικίλους λόγους, μερικές φορές ωστόσο «θυσιάζονται» υπέρ των προπονήσεων του κορμού ή για το πάνω μέρος του σώματος. Ωστόσο αυτή η προσέγγιση ίσως δεν είναι και η καλύτερη που θα μπορούσατε να επιλέξετε, μιας και οι δυνατοί μυς στα πόδια υποστηρίζουν καλύτερα το σώμα σας.

Γιατί δεν πρέπει να αμελείτε τις «leg days»

Οι προπονήσεις των ποδιών αποτελούν σημαντική πτυχή μιας ρουτίνας φυσικής άσκησης ολόκληρου του σώματος που χτίζει δύναμη, ταχύτητα και σταθερότητα. Είναι σημαντικό να παραμείνετε συνεπείς με τις προπονήσεις των ποδιών σας, καθώς αυτοί οι μεγάλοι μύες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της συνολικής σας φυσικής κατάστασης. Επιπλέον, είναι ευκολότερο για το σώμα σας να προσαρμοστεί στις προπονήσεις και να αναπτύξει καλές συνήθειες που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους που θα ορίσετε αναφορικά με την αθλητική σας απόδοση ή τα επίπεδα της φυσικής σας κατάστασης.

Οι ισχυροί μυς των ποδιών διατηρούν την ισορροπία του σώματος, κάτι που δεν είναι δυνατό εάν εστιάζετε αποκλειστικά στο πάνω μέρος του σώματός σας. Οι μυς των ποδιών δημιουργούν μια ισχυρή, σταθερή βάση που θα σας βοηθά σε κάθε σας προπόνηση. Ταυτόχρονα είναι σημαντικό να θυμάστε ότι χρησιμοποιείτε την δύναμη του κάτω σώματος για διαφορετικούς τύπους κινήσεων συμπεριλαμβανομένων κινήσεων του κορμού, όπως η ρίψη, το χτύπημα ή το να φτάσετε κάτι.

Τα οφέλη από την εκγύμναση των ποδιών

Οι προπονήσεις των ποδιών εμπλέκουν τις κύριες μυϊκές ομάδες του σώματός σας, οι οποίες βοηθούν στη βελτίωση της συνολικής αθλητικής απόδοσης και σας βοηθούν να υιοθετήσετε υγιή μοτίβα κίνησης στην καθημερινή σας ζωή. Όταν το κάτω μέρος του σώματός σας είναι ισχυρό, προλαμβάνετε ενδεχόμενους τραυματισμούς. Άλλα οφέλη από τις προπονήσεις των ποδιών, περιλαμβάνουν:

  • Διέγερση ορμονών: Η προπόνηση των ποδιών μπορεί να προκαλέσει την απελευθέρωση μεγάλων ποσοτήτων ορμονών, όπως η κορτιζόλη και η τεστοστερόνη. Η κορτιζόλη, από την μία, βοηθά το σώμα σας να ανταποκριθεί στο στρες και να αυξήσει το μεταβολισμό του λίπους. Η τεστοστερόνη, από την άλλη, βοηθά το σώμα σας να επιδιορθώσει τις κατεστραμμένες μυϊκές πρωτεΐνες και να δημιουργήσει σκελετικό μυ.
  • Ισορροπία δυνάμεων: Οι ασκήσεις σε κάθε πόδι μεμονωμένα βοηθά στην ευθυγράμμιση του σώματός σας και στη διόρθωση των μυϊκών ανισορροπιών, καθώς απαιτούν από εσάς να χρησιμοποιείτε εξίσου και τις δύο πλευρές του σώματός σας.
  • Ενεργοποίηση του πυρήνα: Οι ασκήσεις με το ένα πόδι μπορούν να σας βοηθήσουν να ενεργοποιήσετε τους μυς του πυρήνα, αναπτύσσοντας καλύτερη ισορροπία και αποτρέποντας το ενδεχόμενο τραυματισμού.
Ακολουθήστε το στο Google News