Δεν είναι μυστικά τα οφέλη που έχει η γυμναστική για το σώμα, την ψυχολογία αλλά και το δέρμα μας. Μάλιστα σύμφωνα με μελέτες καναδών επιστημόνων στο Οντάριο, όχι μόνο συμβάλλει στο να διατηρείται πιο νεανικό το δέρμα αλλά και μπορεί να αντιστρέψει τα σημάδια γήρανσης σε όσους ξεκινούν να γυμνάζονται σε προχωρημένη ηλικία. Ωστόσο, ακόμα δεν υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία που να επιβεβαιώνουν αυτό το πόρισμα και έτσι οι έρευνες συνεχίζονται.
Τι συμβαίνει όμως όταν παρατηρούμε διάφορα συμπτώματα στην όψη μας μετά την προπόνηση, όπως κοκκινίλες, ξηρότητα, υπερβολική λιπαρότητα; Πρέπει να σταματήσουμε τη γυμναστική για να «σώσουμε» το δέρμα μας; Οχι, αλλά σίγουρα πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας.

1. Το μέικ απ κατά η διάρκεια της άσκησης μπορεί να προκαλέσει ακμή.

α) Ναι
β) Οχι, είναι μύθος

Σωστή απάντηση: Και ναι και όχι. Καλό είναι να αφήνουμε την επιδερμίδα να «αναπνέει» προκειμένου να αποβάλλει αποτελεσματικά τις τοξίνες μέσω του ιδρώτα. Η συσσώρευση σμήγματος, ρύπων, νεκρών κυττάρων σε συνδυασμό με το μέικ απ ενδέχεται να φράξει τους πόρους και να προκαλέσει περιστασιακά σπυράκια ή να κάνει ανομοιόμορφη την υφή της επιδερμίδας, επισημαίνουν οι δερματολόγοι. Ωστόσο, το μέικ απ σε συνδυασμό με την εφίδρωση δεν προξενούν ακμή, εκτός και αν το δέρμα μας έχει προδιάθεση ή συντρέχουν άλλοι λόγοι που θα δούμε παρακάτω.

Tip: Επιλέγουμε μία oil-free ενυδατική κρέμα με χρώμα ή BB, μη φαγεσωρογόνα. Παρ’ όλα αυτά αν δούμε ότι τα σπυράκια επιμένουν, αφαιρούμε τελείως το μακιγιάζ πριν γυμναστούμε.

2. Πρέπει να πλένουμε το πρόσωπό μας μετά την προπόνηση.

α) Ναι, αμέσως μετά
β) Μπα, μόνο το βράδυ και όχι πάντα

Σωστή απάντηση: α.
Οπως είναι απαραίτητο το ντους, άλλο τόσο είναι και ο καθαρισμός του προσώπου αμέσως μετά την προπόνηση. Αν μάλιστα είμαστε μακιγιαρισμένες, τότε κάνουμε διπλό καθαρισμό προκειμένου να εξυγιάνουμε τους πόρους.

Tip: Χρησιμοποιούμε ένα απαλό καθαριστικό που ξεπλένεται με νερό, είναι εμπλουτισμένο με ενυδατικά συστατικά και έχει ουδέτερο pH.
Εξαίρεση: Αν πηγαίνουμε κολυμβητήριο, το χλώριο αφυδατώνει το δέρμα και επηρεάζει ιδιαίτερα τον ξηρό τύπο. Γι’ αυτό προτιμάμε ένα γαλάκτωμα καθαρισμού ή νερό micellaire με ενυδατικούς παράγοντες, που θρέφουν την επιδερμίδα ενώ απομακρύνουν στην εντέλεια τους ρύπους.

3. Η επιδερμίδα χρειάζεται περιποίηση και πριν από τη γυμναστική.

α) Οπωσδήποτε
β) Οχι, μόνο μετά

Σωστή απάντηση: β.

Ο υπερβολικός ζήλος μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Ετσι δεν καθαρίζουμε το δέρμα μας πάνω από δύο φορές την ημέρα για να μη διαταράξουμε τον υδρολιπιδικό φραγμό, δηλαδή την άμυνα της επιδερμίδας. Αυτό ισχύει και για τις περιπτώσεις με λιπαρό τύπο ή ακμή. Το συχνό καθάρισμα αφαιρεί τα φυσικά έλαια και έτσι η επιδερμίδα προκειμένου να τα αντικαταστήσει παράγει παραπάνω σμήγμα, με αποτέλεσμα να φράζουν ευκολότερα οι πόροι.

4. Η λάμψη στην όψη μετά την άσκηση είναι μύθος.

α) Ναι, είναι απλώς οι γυαλάδες του ιδρώτα
β) Οχι, είναι γεγονός

Σωστή απάντηση: β.
Οταν ασκούμαστε αυξάνεται η μικροκυκλοφορία με αποτέλεσμα να μεταφέρεται περισσότερο οξυγόνο στα κύτταρα. Αυτά το μετατρέπουν σε ενέργεια, ενεργοποιώντας έτσι την ανάπλασή τους και τη διέγερση της παραγωγής κολλαγόνου και ελαστίνης. Επιπλέον αποβάλλονται πιο γρήγορα τα νεκρά κύτταρα και αυξάνεται γενικότερα ο μεταβολισμός της επιδερμίδας.
Tip: Το μυστικό για να διατηρήσουμε αυτή την υπέροχη λάμψη είναι να πίνουμε άφθονο νερό για να αναπληρώνουμε τα υγρά του οργανισμού που χάνονται κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Και φυσικά μετά τον καθαρισμό, να χρησιμοποιούμε την κατάλληλη ενυδατική σύνθεση. Επιλέγουμε μία με μεταλλικά στοιχεία και υαλουρονικό οξύ για να ενδυναμώσουμε την επιδερμίδα απέναντι στις εξωτερικές επιθέσεις και στην κούραση.

Για να διατηρήσουμε το δέρμα μας υγιές και φρέσκο, χωρίς εξάρσεις, τηρούμε κάποιους θεμελιώδεις κανόνες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη γυμναστική.

1) Σκουπιζόμαστε πάντα με μια καθαρή και λεπτή σε πάχος βαμβακερή πετσέτα ή με μικροΐνες

Οταν χρησιμοποιούμε μια όχι και τόσο καθαρή πετσέτα μεταφέρουμε τα βακτήρια και τα υπολείμματα του ιδρώτα στο δέρμα μας, προξενώντας πιθανές εστίες μόλυνσης. Επίσης θέλουμε να είναι λεπτή για να πλένεται πιο εύκολα και αποτελεσματικά.

2) Πιάνουμε τα μαλλιά μακριά από το πρόσωπό μας
Ετσι εμποδίζουμε τη λιπαρότητα και τα προϊόντα στάιλινγκ να ακουμπούν το δέρμα μας, τα οποία σε συνδυασμό με τη ζέστη και τον ιδρώτα μπορεί να προξενήσουν σπιθουράκια.

3) Αποφεύγουμε να αγγίζουμε το δέρμα μας
Ο λόγος είναι για να μη μεταφέρουμε μικρόβια από τα χέρια μας στο πρόσωπό μας. Πόσω μάλλον αν πηγαίνουμε σε γυμναστήριο όπου λόγω COVID-19 έχουμε έναν επιπλέον λόγο ζωτικής σημασίας για να προσέχουμε.

4) Φοράμε SPF όταν προπονούμαστε σε εξωτερικό χώρο
Ακόμα και όταν έχει συννεφιά, ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει βλάβες, σημάδια γήρανσης, αλλά και εξανθήματα που οφείλονται σε φωτοαλλεργία. Γι’ αυτό χρησιμοποιούμε αντηλιακό που προστατεύει από όλο το φάσμα της ηλιακής ακτινοβολίας.

5) Χρησιμοποιούμε ένα face mist κατά τη διάρκεια της άσκησης
Αν έχουμε την τάση να κοκκινίζουμε ή νιώθουμε καύσο, ψεκάζουμε το πρόσωπό μας με ένα face mist που προηγουμένως έχουμε βάλει στο ψυγείο. Η δροσερή θερμοκρασία του σε συνδυασμό με τους αντιοξειδωτικούς και ανακουφιστικούς παράγοντες του σπρέι θα επαναφέρουν την ισορροπία στο δέρμα μας.

Ακολουθήστε το στο Google News