Η πρόσληψη αποτελεί το καλύτερο φάρμακο (και) για το χαμόγελό σας. Αν και η επιστήμη έχει προχωρήσει και μπορούμε να στραφούμε σε αυτήν ανά πάσα στιγμή, είναι καλύτερο να αποφύγουμε την τερηδόνα και τους λεκέδες, βουρτσίζοντας τα δόντια μας, χρησιμοποιώντας στοματικό διάλυμα ή νήμα και φυσικά τρώγοντας σωστά.

Καραμέλες;

Όσο πιο «λαστιχένια» είναι η υφή της καραμέλας, τόσο χειρότερο για τα δόντια σας σύμφωνα με τους ειδικούς. Αυτό διότι οι καραμέλες που έχουν ιδιαίτερα λαστιχένια υφή, κολλάνε στα δόντια για μεγάλο χρονικό διάστημα, επιτρέποντας στα βακτήρια να αναπτυχθούν και να βλάψουν τα δόντια μας.

«Τα βακτήρια καίνε ζάχαρη για να παράγουν οξύ, το οποίο διαλύει το προστατευτικό στρώμα του σμάλτου των δοντιών και προκαλεί τρύπες» επισημαίνουν οι ειδικοί.

Οι σκληρές καραμέλες από την άλλη, αν και δεν μένουν για τόσο στα δόντια σας έχουν το δικό τους μειονέκτημα.

Σε αντίθεση με, για παράδειγμα, τα γλυκά με βάση τη σοκολάτα, τα οποία μπορείτε να μασήσετε εύκολα και να απομακρυνθούν εύκολα τυχόν υπολείμματα, η σκληρή καραμέλα διαλύεται αργά και διαποτίζει το στόμα σας για αρκετά λεπτά κάθε φορά, δίνοντας στα βακτήρια περισσότερο χρόνο για την παραγωγή επιβλαβούς οξέος.

Κράκερ;

Οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες μετατρέπονται σε σάκχαρα στο στόμα πολύ γρήγορα, ευνοώντας τον σχηματισμό βακτηρίων. Τα κράκερ γίνονται επίσης, ιδιαίτερα υγρά όταν μασηθούν και μπορεί να συσσωρευτούν στα δόντια, δίχως να το καταλάβουμε.

Για αυτό οι ειδικοί προτείνουν να καταναλώνουμε κράκερ με μέτρο και αν είναι δυνατόν να βουρτσίζουμε τα δόντια μας αφού τα καταναλώσουμε. «Η καλή στοματική υγιεινή θα αντισταθμίσει σχεδόν τα πάντα» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Καφές;

Η κατανάλωση καφέ μπορεί να λεκιάσει τα δόντια σας με την πάροδο του χρόνου. Στην πραγματικότητα, οι λεκέδες του καφέ φαίνονται να είναι πιο επίμονοι από τους λεκέδες που αφήνει το τσιγάρο στα δόντια μας.

Σύμφωνα μάλιστα, με μελέτη που συνέκρινε τους δύο τύπους λεκέδων, οι λεκέδες του καφέ ήταν πιο ανθεκτικοί στο βούρτσισμα των δοντιών και ήταν πιο πιθανό να αποχρωματιστούν ξανά μετά από θεραπεία λεύκανσης.

Πώς θα επαναφέρετε την λάμψη στο χαμόγελό σας

Τα καλά νέα είναι ότι, εάν ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή, πιθανότατα ήδη να καταναλώνετε τρόφιμα που συμβάλλουν στην επαναφορά την υγείας των δοντιών.

Μερικά από αυτά, περιλαμβάνουν, σύμφωνα με τους ειδικούς:

Τσίχλα χωρίς ζάχαρη

Η τσίχλα χωρίς ζάχαρη βοηθά στον επαρκή καθαρισμό των δοντιών, διεγείροντας την παραγωγή σάλιου. Το σάλιο αποτελεί την φυσική μέθοδο απομάκρυνσης των οξέων που παράγονται από τα βακτήρια στο στόμα σας.

Νερό

Το νερό, όπως το σάλιο, βοηθά στην απομάκρυνση των οξέων και των σακχάρων από τα δόντια. Περιέχει επίσης φθόριο, ένα μέταλλο που προστατεύει από τη διάβρωση των δοντιών και συνήθως το βρίσκουμε στην οδοντόκρεμα και ορισμένα στοματικά διαλύματα.

Γαλακτοκομικά

Το γάλα και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι η κύρια διατροφική πηγή ασβεστίου, το οποίο είναι απαραίτητο για υγιή δόντια. Το ασβέστιο είναι το βασικό συστατικό σε ένα μέταλλο, γνωστό ως υδροξυαπατίτης, που ενισχύει το σμάλτο των δοντιών καθώς και τα οστά.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα – ειδικά το τυρί – περιέχουν επίσης καζεΐνη, έναν τύπο πρωτεΐνης. Ερευνητικά στοιχεία επισημαίνουν ότι οι καζεΐνες, μαζί με το ασβέστιο, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη σταθεροποίηση και επισκευή του σμάλτου των δοντιών.

Τρόφιμα με φυτικές ίνες

Τα φυλλώδη λαχανικά και άλλα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες προάγουν την καλή πέψη και τα υγιή επίπεδα χοληστερόλης. Κάνουν επίσης.. «θαύματα» για τα δόντια σας, ακριβώς επειδή απαιτούν αρκετό μάσημα.

Το να τρώτε ένα μπολ σπανάκι ή φασόλια αποτελεί μία από τις καλύτερες μεθόδους για να καθαρίσετε καλά το στόμα σας, απομακρύνοντας υπολείμματα τροφών. Όλο αυτό το μάσημα δημιουργεί σάλιο και το ίδιο το φαγητό τρίβει φυσικά τα δόντια σας καθώς χτυπάται σε μικρά κομμάτια.

Ακολουθήστε το στο Google News