Κανείς δεν θέλει να είναι δυστυχισμένος στη δουλειά. Κι όμως, πολλοί από εμάς, κάνουμε πράγματα που σχεδόν εγγυώνται ότι θα νιώσουμε έτσι. Ποια είναι και πώς τα αποφεύγουμε;
- 
Συνεχίζετε να «αναμασάτε» δυσάρεστα γεγονότα ή θέματα στη δουλειά
Στη δουλειά συμβαίνουν και πράγματα που μας αναστατώνουν. Λογικό είναι λοιπόν να τα σκεφτόμαστε για να βρούμε λύσεις ή για να επεξεργαστούμε τα συναισθήματά μας.
Όμως, όταν τα φέρνουμε στο μυαλό μας ξανά και ξανά ή μιλάμε συνέχεια για τα αρνητικά, το μόνο που πετυχαίνουμε είναι να αναζωπυρώνουμε τα ίδια αρνητικά συναισθήματα.
Όσο δύσκολο κι αν είναι, εξασκηθείτε στο να αφήνετε πίσω σας τις αρνητικές εμπειρίες, αφού πρώτα έχετε κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι σας.
Έχετε δίκιο να είστε θυμωμένοι, αλλά πού ωφελεί τελικά η συνεχής αναμόχλευση του παρελθόντος; Σας προσφέρει κάτι παραγωγικό ή απλώς σας κρατά παγιδευμένους στη δυσφορία;
- 
Εστιάζετε στο ότι σας φέρονται άδικα
Οι άνθρωποι είμαστε πολύ ευαίσθητοι στην αδικία. Είναι σχεδόν βέβαιο πως κάποια στιγμή στη δουλειά θα νιώσατε ότι σας φέρονται άδικα και αυτό είναι πραγματικά επίπονο.
Το πρόβλημα είναι ότι ορισμένες γνωστικές προκαταλήψεις μάς κάνουν να νιώθουμε αδικημένοι, ακόμα κι όταν ίσως δεν είμαστε. Για παράδειγμα, επειδή γνωρίζουμε όλα όσα κάνουμε εμείς, αλλά όχι όσα κάνουν οι άλλοι, συχνά έχουμε την εντύπωση ότι δουλεύουμε περισσότερο από τους συναδέλφους μας. Αυτή η αντίληψη εντείνεται όταν είμαστε αγχωμένοι ή υπερφορτωμένοι. Τότε παρατηρούμε όσους φαίνονται πιο χαλαροί και νιώθουμε ότι κουβαλάμε δυσανάλογα μεγάλο βάρος.
Πρώτα απ’ όλα, αναγνωρίστε αυτή την προκατάληψη και υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι μπορεί να επηρεάζει την κρίση σας.
Δεύτερον, αν όντως υπάρχουν ανισότητες, μιλήστε ανοιχτά και με ηρεμία σε όσους μπορούν να κάνουν αλλαγές.
- 
Κάνετε τα ίδια πράγματα με τον ίδιο τρόπο κάθε μέρα
Κάθε δουλειά έχει ρουτίνα, αλλά όταν η καθημερινότητά μας γίνεται μονότονη, χάνουμε το ενδιαφέρον και πέφτει η διάθεσή μας.
Ίσως δεν μπορείτε να αλλάξετε τι κάνετε στη δουλειά, αλλά σίγουρα μπορείτε να αλλάξετε το πώς το κάνετε. Η τεχνική του λεγόμενου «job crafting» (προσαρμογή της δουλειάς στα δυνατά σας σημεία) περιλαμβάνει:
- να τροποποιείτε τον τρόπο που εργάζεστε ώστε να ταιριάζει καλύτερα στις δεξιότητές σας,
- να βρίσκετε προσωπικό νόημα στις αρμοδιότητές σας,
- να ενθαρρύνετε τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη.
- 
Δουλειά: Μήπως εμπλέκεστε σε διαπροσωπικά δράματα;
Όσα περισσότερα άτομα υπάρχουν σε έναν εργασιακό χώρο, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες παρεξηγήσεων. Το πώς αντιδράτε —τόσο όσον αφορά στις δικές σας συγκρούσεις όσο και στων άλλων— καθορίζει το πόσο άγχος και ένταση θα υπάρξει.
Όταν μοιράζεστε με συναδέλφους δυσάρεστες ιστορίες, σκεφτείτε: ποιος είναι ο σκοπός αυτής της συζήτησης; Μερικές φορές, το κουτσομπολιό «σπάει» τη ρουτίνα ή προσφέρει λίγη διασκέδαση. Άλλες φορές, προσφέρει παρηγοριά. Όπως και να’ χει, η επίλυση των διαφωνιών απαιτεί συνεργασία — όχι συμμαχίες και κουβέντες στα κρυφά.
Όταν κάποιος προσπαθεί να σας παρασύρει σε ένα… δράμα, έχετε δύο επιλογές: είτε να πάρετε θέση και να ενισχύσετε το πρόβλημα είτε να ενθαρρύνετε τη λύση. Το ίδιο ισχύει και όταν εσείς μοιράζεστε ένα πρόβλημα με κάποιον: τι πραγματικά αναζητάτε; Συμπαράσταση ή λύση;
 
 
    
   
   
             
             
             
             
             
             
             
       
       
       
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
                 
                 
                 
                 
                