Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια δείχνει ότι τα φιστίκια Αιγίνης, ίσως χάρη στα αντιοξειδωτικά τους, ωφελούν την καρδιακή λειτουργία – όχι, πάντως, τα αλατισμένα. Ο λόγος είναι ότι, εκτός από τα αντιοξειδωτικά τους, τα φιστίκια περιέχουν σελήνιο, σίδηρο και πολλές βιταμίνες, οπότε αυτό το σύνολο στοιχείων μειώνει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερίνης – της LDL. Οι ερευνητές εστιάσθηκαν στο φυσικό τρόφιμο και όχι σε διάφορα σκευάσματα που παρέχουν χωριστά τα συστατικά των φιστικιών – δηλαδή στα πειράματά τους δεν χρησιμοποίησαν χάπια με αντιοξειδωτικά και χάπια με σελήνιο ή πολυβιταμίνες. Είπαν μάλιστα ότι, ενώ πολλοί πιστεύουν ότι το θετικό ρόλο-κλειδί τον παίζουν σε πολλές παθήσεις τα αντιοξειδωτικά στοιχεία των τροφίμων ή των ποτών που μελετώνται, αρκετές έρευνες δείχνουν πως αυτά τα στοιχεία μεμονωμένα «δεν κάνουν τη διαφορά». Είναι, λοιπόν, πιθανόν το ευεργετικό αποτέλεσμα των τροφίμων να οφείλεται στο σύνολο των συστατικών τους και στον τρόπο αφομοίωσης του φαγητού, λένε οι ερευνητές. Με δυο λόγια, αναφέρουν ότι μπορείς, για παράδειγμα, να «τεμαχίσεις» όλα τα θετικά του φιστικιού σε 15 διαφορετικά χάπια, εντούτοις, ακόμα κι αν παίρνεις αυτά τα 15 χάπια καθημερινά, δεν θα δεις τα οφέλη που θα έχεις αν, αντί για τα χάπια, τρως απλώς 1 χούφτα φιστίκια την ημέρα. (ΑΝΑΛΑΤΑ, όπως αναφέραμε και στην αρχή.) Επίσης, υπολογίστε και τις θερμίδες τους, αν έχετε πρόβλημα κιλών, λένε οι ειδικοί. Στο συγκεκριμένο πείραμα της Πενσιλβάνια, είχαν υπολογίσει οι μετέχοντες να παίρνουν από τα φιστίκια το 10% έως το 20% των καθημερινών τους θερμίδων.

Παράδειγμα


*100 γρ. φιστικιών δίνουν 626 θερμίδες

* Ένα 40χρονο άτομο βάρους 70 κιλών ύψους 1.65 με καθιστική ζωή χρειάζεται περίπου 1.800 θερμίδες την ημέρα (1.900 ο άνδρας και 1.700 η γυναίκα).

*Αν κάποιος παίρνει από το φαγητό και τα αναψυκτικά/ποτά/σνακς 1.800 θερμίδες την ημέρα, το 10% από αυτές είναι 180 θερμίδες.

*Αν θέλει κάποιος να πάρει αυτές τις 180 θερμίδες από φιστίκια, θα πρέπει να τις «κόψει» από αλλού και να τρώει περίπου 30 γρ. φιστίκια την ημέρα.

Δείτε επίσης: