Η λύση των σταυρόλεξων και τα Sudoku δεν επιβραδύνουν τις νοητικές αλλαγές που επιφέρει η ηλικία, αλλά αυτές οι δραστηριότητες ενισχύουν την πνευματική ικανότητα, και όταν ο εγκέφαλος επιδεινώνεται, υπάρχει ένα υψηλότερο γνωστικό σημείο από όπου ξεκινά η επιβράδυνση. Οι ειδικοί πίστευαν για καιρό στη νευρολογική θεωρία που λέει use it or lose it (δηλαδή χρησιμοποίησέ το ή πετάξέ το) που υπονοεί ότι οι άνθρωποι που έχουν σύνθετες δουλειές ή λύνουν σταυρόλεξα, προστατεύουν τον εγκέφαλό τους από κατάπτωση.

Πίστευαν ότι η εξάσκηση του μυαλού κατά τη διάρκεια της ζωής επιβραδύνει και το χρόνο κατάπτωσης του εγκεφάλου σε μεγάλη ηλικία. Ωστόσο, σήμερα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Αμπερντίν, καταλήγουν στο ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ομάδα επιστράτευσε 498 ανθρώπους στην ηλικία των 64 και τους παρακολούθησε για τα ακόλουθα 15 χρόνια, καταγράφοντας τις διανοητικές τους δεξιότητες εκείνη την περίοδο.

Βρήκανε ότι εκείνοι που συμμετείχαν σε πνευματικά διεγερτικές δραστηριότητες σε καθημερινή βάση είχαν υψηλότερη πνευματική ικανότητα στην αρχή της έρευνας, χωρίς όμως να υπάρχει διαφορά στην ταχύτητα τα επόμενα 15 χρόνια. Οι επιστήμονες, γράφοντας στο Βρετανικό Ιατρικό Περιοδικό, είπαν: ‘αυτά τα αποτελέσματα αποδεικνύουν ότι η ενασχόληση με πνευματικές δραστηριότητες δεν προστατεύει από την πτώση, αλλά δημιουργεί ένα υψηλότερο σημείο από όπου ξεκινά η κατάπτωση.

Η ομάδα δήλωσε ότι αυτό υποστηρίζει τη θεωρία που θέλει κάποιους ανθρώπους να έχουν την ικανότητα της πολύ καλής μνήμης και του IQ, παρά το ότι γερνούν. Αυτό συμβαίνει επειδή χρησιμοποιούν τον εγκέφαλό τους για πιο σύνθετες δραστηριότητες και έτσι δημιουργούνται μεγαλύτερες συνδέσεις μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων. Όταν λοιπόν η σύνδεση αποδυναμώνεται λόγω της ηλικίας ή επειδή προκύπτει η άνοια, ο εγκέφαλος έχει δίκτυα με ‘ενισχύσεις’.

Σε άλλη διατροφική έρευνα, οι ειδικοί έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρέπει να τρώμε μούρα, φρέσκα λαχανικά, ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο και ψάρια ώστε να έχουμε οξύνοια, ενώ πρέπει να επιλέγουμε φρούτα, πουλερικά, φασόλια, light γαλακτοκομικά, περιορίζοντας το κόκκινο κρέας, το αλάτι, τα τηγανιτά, γλυκά και τις επεξεργασμένες τροφές.

Ακολουθήστε το στο Google News