Αν υπάρχει μία χρονική περίοδος όπου τρώμε χωρίς να το σκεφτόμαστε και το παρακάνουμε χωρίς σε υπολογίζουμε τις συνέπειες, αυτή είναι η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων. Αν νιώθετε ήδη στομαχόπονους, καούρες και δυσκολία στη χώνεψη, τότε αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την πέψη. Και οι λόγοι μπορεί να είναι αρκετοί.

 

  1. Χαμηλό στομαχικό οξύ. Τα οξέα του στομάχου είναι απόλυτα ζωτικά για την κατάλληλη πέψη, ειδικά όταν μιλάμε για τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη, όπως το ψάρι και το κρέας. Η συνηθισμένη άποψη που επικρατεί είναι ότι έχουμε δυσπεψία λόγω των υψηλών επιπέδων οξέων στο στομάχι, ενώ τελικά ισχύει το αντίθετο. Τι μπορούμε να κάνουμε: υπάρχουν τροφές που ενεργοποιούν τα στομαχικά οξέα και βοηθούν πολύ στη διαδικασία της πέψης. Οι πικρές τροφές, όπως ο κουρκουμάς συμβάλουν στην απορρόφηση των λιπών.

 

  1. Τρώτε πολύ γρήγορα. Μπορεί να μην έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου να απολαύσουμε ένα γεύμα όπως θα θέλαμε, αλλά αυτό στέλνει λάθος μήνυμα στον εγκέφαλο. Αντί να παράξει ένζυμα και πεπτικά υγρά, εκλύονται ορμόνες άγχους. Και καταλήγουμε να έχουμε δυσπεψία, φούσκωμα και πρήξιμο. Τι μπορούμε να κάνουμε: εξασκηθείτε στο να τρώτε πιο ήρεμα και αργά. Προτού ξεκινήσετε, πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές και απολαύστε αυτό που βλέπετε και μυρίζετε.

 

  1. Τρώτε πολύ αργά μέσα στην ημέρα. Όλα μας τα όργανα έχουν ένα καθημερινό πρόγραμμα που συνήθως είναι πιο δραστήριο μέσα στην ημέρα. Τη νύχτα, το σώμα χρειάζεται να επιδιορθώσει του ιστούς που έχουν υποστεί βλάβη και ο εγκέφαλος χρειάζεται χρόνο να επεξεργαστεί όλες τις πληροφορίες. Αν φάμε αργά και μετά πάμε για ύπνο, η τροφή θα μείνει στο στομάχι μας και δεν θα διασπαστεί καλά, προκαλώντας δυσπεψία. Τι μπορούμε να κάνουμε: δοκιμάστε να πιείτε ένα τσάι που βοηθά στην πέψη. Το χαμομήλι, το τζίντζερ και ο μάραθος είναι μερικές ενδεικτικές προτάσεις.

 

  1. Δεν μασάτε σωστά. Αντί να μετράτε τις φορές που μασάτε πριν καταπιείτε την τροφή, σκεφτείτε ότι είναι καλό να το μασήσετε μέχρι να πολτοποιηθεί στο στόμα σας, έτσι όπως τρώνε τα μωρά.

 

  1. Τρώτε παρορμητικά τα πάντα. Και αν δεν το κάνετε τα Χριστούγεννα, πότε θα το κάνετε; Υπάρχουν όμως και οργανισμοί με ευαίσθητο πεπτικό σύστημα που πρέπει να αποκλείσουν κάποιες τροφές και να μην προκαλέσουν το θυμό του οργανισμού τους. Ή προσπαθήστε να μην φάτε μαζί πικάντικες τροφές, καφέ και εσπεριδοειδή.

 

  1. Το αλκοόλ. Τα ποτά που έχουν υψηλή ζάχαρη μπορούν να προκαλέσουν δυσπεψία. Η μαγιά στην μπύρα και τα θειώδη άλατα στο κρασί δυσκολεύουν το διαδρομή προς τη σωστή πέψη. Τι μπορούμε να κάνουμε: εάν δεν μπορείτε να αποφύγετε το αλκοόλ κατά τη διάρκεια των γιορτών, παραμείνετε ενυδατωμένοι με ίση ποσότητα νερού και ενισχύστε τον οργανισμό σας με λαχανικά και πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας.