Οι κλασικές εξετάσεις αίματος και το ραντεβού με το γυναικολόγο μας γίνονται συνήθως μία φορά το χρόνο. Εμείς όμως μπορούμε να ελέγχουμε τον εαυτό μας πιο συχνά ώστε να προλάβουμε ανησυχητικές ενδείξεις. Πού, πώς και πόσο συχνά πρέπει να το κάνουμε;

Στήθος- Περιστασιακά έως και μία φορά το μήνα

Οι επίσημες οδηγίες δεν συστήνουν πλέον στις γυναίκες να εξετάζονται μόνες τους στο σπίτι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει και να αγνοούμε το στήθος μας. Ιδανικά, κάθε γυναίκα θα πρέπει να είναι απόλυτα εξοικειωμένη με το στήθος της ώστε να εντοπίσει αμέσως τυχόν αλλαγές. Είναι πολύ εύκολο και μπορούμε να το κάνουμε όταν βγάζουμε το σουτιέν στο σπίτι ή όταν κάνουμε μπάνιο. Αναζητήστε σημάδια, όπως το οίδημα, το κοκκίνισμα, εξανθήματα ή πόνος.

Δέρμα- Μία φορά το μήνα

Ο καρκίνος του δέρματος είναι η πιο εμφανής μορφή. Θεραπεύεται γρήγορα όταν εντοπίζεται σε αρχικό στάδιο αλλά χρειάζεται να παρατηρείτε και μόνες σας τις αλλαγές, ειδικά αν είστε ανοιχτόχρωμες, αν έχετε κόκκινα μαλλιά ή πολλές ελιές. Ψάξτε ακόμα και κάτω από τα νύχια των χεριών, κάτω από το στήθος, στις πατούσες και στα γεννητικά όργανα.

Μέση- Κάθε 3-4 μήνες

Το λίπος στην κοιλιά κρίνεται ως μεγαλύτερο ρίσκο για καρδιακή νόσο, διαβήτη και εγκεφαλικό επεισόδιο, συγκριτικά με το λίπος που συσσωρεύεται σε άλλες περιοχές. Αν κάνετε μέτρηση και βλέπετε ότι υπάρχει αύξηση, προσπαθήστε να φέρετε σε μία ισορροπία τη διατροφή σας και να ασκείστε όσο περισσότερο μπορείτε.

Πίεση- 2-3 φορές το μήνα όταν υπάρχει αυξημένο ρίσκο

Η συχνή μέτρηση της πίεσης μπορεί να μας δώσει ένα παράθυρο στην τωρινή και μελλοντική υγεία. Ξεκινήστε αφού σιγουρευτείτε ότι έχετε πάρει το σωστό εξοπλισμό στο σπίτι. Πριν μετρηθείτε, βρείτε κάπου να καθίσετε για να χαλαρώσετε για 5 λεπτά. Αποφύγετε την καφεΐνη, το κάπνισμα, το αλκοόλ και τη σωματική άσκηση μισή ώρα πριν

΄Ύψος- μία φορά το χρόνο

Η μέτρηση του ύψους μας δείχνει πόσο υγιή είναι τα οστά μας. Η απώλεια ύψους είναι πρόωρη ένδειξη οστεοπόρωσης. Σιγουρευτείτε ότι παίρνετε αρκετό ασβέστιο από τα γαλακτοκομικά, το χυμό πορτοκάλι και τα λαχανικά, όπως το σπανάκι και το μπρόκολο. Οι ιδανικές ασκήσεις πρόληψης είναι το περπάτημα, το τρέξιμο και τα βάρη.

Δείτε επίσης: