Τα πατατάκια αποτελούν μια πραγματική θερμιδική βόμβα. Ένα μικρό σακουλάκι μπορεί να ξεπερνά τις 500 θερμίδες, προσφέροντας απλόχερα και πολύ αλάτι, και τα λεγόμενα tranς λιπαρά, τα οποία παράγονται κατά το τηγάνισμα σε λάδι. Κατά συνέπεια, δεν αποτελούν και την πιο ιδανική επιλογή και καλό θα είναι να ελέγχεται η κατανάλωσή τους.

Τα nachos για πολλούς θεωρούνται πιο υγιεινά, ωστόσο και αυτά αποτελούν προϊόντα τηγανίσματος, περιέχουν πολλά λιπαρά (κυρίως trans και κορεσμένα) και συνήθως έχουν αρκετό αλάτι. Αν συνυπολογίσουμε και το τυρί τσένταρ που συνήθως τα συνοδεύει, οι θερμίδες που θα πάρουμε από μια μερίδα nachos με τυρί μπορεί να φτάνουν και τις 600. Αρα και εδώ μιλάμε για μια όχι και τόσο υγιεινή συνήθεια, η οποία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το σωματικό μας βάρος.

Τα ποπκόρν είναι προτιμότερα από τα nachos ή τα πατατάκια, καθώς δεν τηγανίζονται αλλά ψήνονται. Προέρχονται από σπόρους καλαμποκιού και η θέρμανσή τους δεν είναι τόσο υψηλή. Ετσι έχουν λιγότερα trans λιπαρά. Στο σινεμά βέβαια προστίθεται βούτυρο, άρα οι θερμίδες τους και εδώ είναι σχετικά υψηλές. Γι’ αυτό μπορούμε να ζητήσουμε μια μικρή συσκευασία.

Το αναψυκτικό, μπαλαντέρ σε όλα αυτά, μας φορτώνει με πολλή ζάχαρη, που φτάνει τα έξι κουταλάκια του γλυκού ανά κουτάκι… Αυτό δεν ισχύει για τα αναψυκτικά τύπου light, τα οποία δεν μας δίνουν θερμίδες καθώς αντί για ζάχαρη περιέχουν κάποιο γλυκαντικό. Ενα ποτήρι κανονικό αναψυκτικό τύπου cola, περίπου 240 ml, μας δίνει περί τις 105 θερμίδες.

Τι κάνουμε λοιπόν;

Πηγαίνουμε στο σινεμά και κάθε φορά απλά κοιτάμε τον σύντροφο ή τους φίλους μας που τρώνε; Σαφέστατα και όχι, καθώς μία στο τόσο μπορούμε να έχουμε μια μικρή διατροφική απελευθέρωση ακόμη και στη δίαιτά μας. Η επιλογή μιας μικρής συσκευασίας ποπκόρν (την οποία θα μπορούσαμε να μοιραστούμε και με κάποιον άλλο) και ένα αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη ή, ακόμη καλύτερα, ένα μπουκαλάκι νερό θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύσεις για τις μικρές στιγμές αδυναμίας που μπορεί να βιώσουμε απολαμβάνοντας την αγαπημένη μας ταινία.

Από τον κ. Χάρη Γεωργακάκη, κλινικό διαιτολόγο–διατροφολόγο, MSc στην Κλινική Διατροφή, αντιπρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και Διατροφής

Ακολουθήστε το στο Google News