Ο χειµώνας στην πόλη µπορεί να γίνει ελαφρώς… µίζερος. Οσο όµορφες και αν είναι οι πρώτες µέρες που περνάµε στο σπίτι µε ταινίες, σοκολάτα και κουβερτούλα, κάποια στιγµή µοιραία γίνονται βαρετές. Σχεδόν εξίσου αναπόφευκτα, µια µέρα ξυπνάµε και αισθανόµαστε τα ρούχα µας να µας στενεύουν. Και το γυµναστήριο σίγουρα δεν είναι πιο διασκεδαστικό από τον κενό χρόνο στο σπίτι. Η λύση είναι πιο… κρύα από ό,τι φαντάζεστε.

Τα χειµερινά σπορ, όπως το σκι και το snowboard, µπορούν να κάνουν θαύµατα τόσο για το σώµα όσο και για την ψυχολογία σας. Φυσικά, στη συντριπτική µας πλειοψηφία είναι αδύνατον να επιδοθούµε σε αυτά σε καθηµερινή βάση, όµως µερικές εκδροµές σε κοντινά χιονοδροµικά κέντρα κατά τη διάρκεια του χειµώνα δεν είναι και ακατόρθωτες. Και έχετε πολλούς λόγους να αναζητήσετε τέτοιου είδους ευκαιρίες.

Τσουλώντας προς την καλή υγεία

 

Γερό ανοσοποιητικό

 

Σε περίπτωση που φοβάστε ότι θα «την αρπάξετε» κατά τη διάρκεια των εξορμήσεών σας, μπορείτε να ηρεμήσετε. Ερευνες έχουν δείξει ότι η άσκηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα μειώνει τον κίνδυνο γρίπης και ιώσεων. Αιτία για αυτό είναι η αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, η οποία ενδέχεται να απομακρύνει τα μικρόβια από τους πνεύμονες και το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα. Αλλωστε, είναι μύθος πως το κρύο ευθύνεται για το κρύωμα. Στην πραγματικότητα, τα μικρόβια κάνουν… πάρτι στους κλειστούς χώρους που δεν αερίζονται επαρκώς. Φυσικά, είναι απαραίτητο να ντυθείτε καλά για να προστατευτείτε από την υποθερμία.

«Σιδερένια» οστά

 

Δεν σας αποκαλύπτουμε κάποιο μυστικό: Τα οστά μας έχουν ανάγκη από βιταμίνη D για να παραμείνουν υγιή και ανθεκτικά. Ωστόσο, το σώμα μας δεν μπορεί να παράγει τη συγκεκριμένη βιταμίνη όταν δεν εκτίθεται αρκετά στον ήλιο. Το καλοκαίρι έχει τις ευκαιρίες του. Τον χειμώνα όμως, που οι περισσότεροι πηγαίνουμε στη δουλειά την ώρα που ξημερώνει και φεύγουμε μετά το σούρουπο, τα πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολα. Μια εκδρομή για σκι στο βουνό μάς δίνει τη λύση.

Χιονοδρομώντας προς το σώμα των ονείρων μας

 

Πάγος στη φύση – Φωτιά στις θερμίδες

Για να ξεκινήσουμε από τα προφανή, είναι σαφές ότι όταν ασκούμαστε αντί να χουχουλιάζουμε στο κρεβάτι καίμε περισσότερες θερμίδες. Στην περίπτωση των χειμερινών σπορ, όμως, το σώμα μας δεν χρησιμοποιεί ενέργεια μόνο για να εκτελέσει τις κινήσεις, αλλά και για να ζεσταθεί. Ετσι, με μία ώρα σκι μπορούμε να κάψουμε περισσότερες από 500 θερμίδες χωρίς καν να συνειδητοποιούμε ότι γυμναζόμαστε. Το καλύτερο; Σύμφωνα με έρευνα, τα άτομα που περνούν πολλή ώρα στο κρύο συχνά αναπτύσσουν ταχύτερους μεταβολισμούς. Επομένως, αν καταφέρνετε να πηγαίνετε συχνά σε κάποιο χιονοδρομικό κέντρο, ενδέχεται το σώμα σας να καίει περισσότερες θερμίδες και στον… καναπέ. Εναλλακτικά, μία με δύο ώρες την ημέρα στο κρύο ίσως έχουν αντίστοιχα αποτελέσματα, αν επιδείξετε συνέπεια.

Τονωμένοι μύες

 

Ισως πιστεύετε ότι το σκι και το snowboard, αν εξαιρέσουμε τον κίνδυνο της πτώσης, δεν είναι και πολύ δύσκολα. Στο κάτω-κάτω το χιόνι γλιστράει και εμείς φοράμε εξοπλισμό που μας βοηθά να τσουλάμε επάνω του με ακόμη μεγαλύτερη ευκολία. Ωστόσο, στην πραγματικότητα απαιτούν πολλή προσπάθεια εκ μέρους των γλουτιαίων μυών, των γαμπών, των ιγνυακών τενόντων και των τετρακέφαλων στο πλαίσιο μιας τεράστιας ισομετρικής συστολής. Αν δεν μας πιστεύετε, θα το διαπιστώσετε από τον πόνο που θα νιώθετε στους μυς σας την επόμενη μέρα. Ταυτόχρονα, για να διατηρήσουμε την ισορροπία μας, έχουμε ανάγκη από τη συμμετοχή των κοιλιακών μας. Και μια και μιλήσαμε για ισορροπία, συνδυάστε τη με τη μεγαλύτερη αντοχή και τους δυνατούς μυς που θα αποκτήσετε και θα συνειδητοποιήσετε ότι τα χειμερινά σπορ σάς εφοδιάζουν και για πολλά άλλα είδη άσκησης.

Γλιστρώντας προς την καλή ψυχολογία

 

Συστατικά της ευτυχίας

 

Αν ο χειμώνας σάς κάνει να νιώθετε «πεσμένοι», σίγουρα δεν είστε οι μόνοι. Πρώτα από όλα, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D εκτός από τα οστά μας φαίνεται ότι επηρεάζουν αρνητικά και τη διάθεσή μας. Παράλληλα, είναι γνωστό ότι οι ενδορφίνες που απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια της γυμναστικής διώχνουν το στρες και μας κάνουν χαρούμενους. Ετσι μπορούμε να αποφύγουμε την εποχική κατάθλιψη!

Αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία

Το σκι και το snowboard εμπεριέχουν έναν βαθμό κινδύνου. Αυτό μας αναγκάζει να υπολογίσουμε προσεκτικά τις δυνάμεις μας και να σκεφτούμε πολύ πριν επιλέξουμε μια πίστα ή πριν κάνουμε μια κίνηση. Ετσι μπαίνουμε σε μια διαδικασία ουσιαστικής αξιολόγησης των δυνατοτήτων μας και έντονης συγκέντρωσης στον στόχο μας. Παράλληλα, όσο γινόμαστε καλύτεροι ή όσο καταφέρνουμε να βγούμε… ακέραιοι από την κάθε πίστα αποκτούμε αυτοπεποίθηση και μια αίσθηση επιτεύγματος. Και δεν υπάρχει λόγος να αφήσουμε αυτόν τον τρόπο σκέψης στο χιονοδρομικό κέντρο!

Παγωμένη συντροφιά

Μπορείτε να περάσετε υπέροχο χρόνο με τους αγαπημένους σας στις πίστες του χιονοδρομικού κέντρου, αλλά και να απολαύσετε ποιοτικό χρόνο μαζί πίνοντας ζεστή σοκολάτα σε κάποιο κοντινό χωριουδάκι. Εκτός αυτού, το πιθανότερο είναι να επιστρέψετε στην πόλη έχοντας κάνει καινούργιους φίλους, ειδικά αν επιλέξετε να κάνετε το πρώτο σας μάθημα στο πλαίσιο κάποιου γκρουπ.

Κίνδυνοι κάτω από τον πάγο

 

  • Υποθερμία: Ο συνδυασμός του ιδρώτα από την άσκηση και της παγωνιάς μπορεί να ρίξει στα τάρταρα τη θερμοκρασία του σώματός σας. Για αυτό βεβαιωθείτε πως το ρούχο που έρχεται σε άμεση επαφή με το σώμα σας αποτελείται από κάποιο υλικό που απομακρύνει την υγρασία. Προτιμήστε να ντυθείτε σε πολλαπλές στρώσεις για να μπορείτε να προσαρμόσετε το σύνολό σας στις απαιτήσεις του καιρού.
  • Ηλιακά εγκαύματα: Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη των πρωτάρηδων του σκι είναι πως δεν λαμβάνουν υπόψη τους ότι εκτός από την ευθεία ηλιακή ακτινοβολία έχουν να αντιμετωπίσουν και την αντανάκλασή της στο χιόνι. Βεβαιωθείτε πως φοράτε αντηλιακό και ειδικά γυαλιά.
  • Αφυδάτωση: Ιδρώνετε, εκτίθεστε σε κρύο αέρα και δεν υπάρχει φρέσκο νερό διαθέσιμο για μεγάλες αποστάσεις. Η αφυδάτωση στις πίστες του σκι είναι πιο εύκολη από ό,τι φαντάζεστε, και ικανή να αυξήσει το αίσθημα εξάντλησης. Γι’ αυτό φροντίστε να έχετε στο σακίδιό σας ένα μπουκάλι νερό!
  • Σπασίματα: Προφανώς και είναι εύκολο να τραυματιστείτε στον πάγο. Για να το αποφύγετε θα πρέπει να έχετε κάνει καλό ζέσταμα, να έχετε φροντίσει ο εξοπλισμός να εφαρμόζει σωστά στο σώμα σας και να έχετε επίγνωση του επιπέδου σας. Μερικά μαθήματα με εκπαιδευτή πριν τις πρώτες σας μοναχικές απόπειρες σίγουρα δεν θα σας βλάψουν, ενώ και η ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντική για τη σωστή σας απόδοση και επομένως για την ασφάλειά σας.

 

Πού μπορείτε να εξασκηθείτε

 

  • Χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού: Μόλις δύο ώρες μακριά από την Αθήνα, ώστε να μπορείτε να το επισκέπτεστε κάθε Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένη για αρκετή… παρέα, καθώς οι Αθηναίοι συμβαίνει να είμαστε πολλοί.
  • Χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων: Άλλη μια κοντινή προς την Αθήνα επιλογή, όπου μπορείτε να επιδοθείτε και σε δραστηριότητες που ξεπερνούν τα παραδοσιακά χειμερινά σπορ, όπως το νυχτερινό σκι ή οι πεζοπορίες. Φυσικά, και σε αυτή την περίπτωση σίγουρα δεν θα είστε μόνη σας!
  • Χιονοδρομικό κέντρο Βελουχίου: Στις όμορφες πλαγιές του Καρπενησίου, προσφέρει κι αυτό μια σειρά από επιπλέον δραστηριότητες. Αν και επίσης πολυπληθές, είναι μια πολύ καλή κοντινή εναλλακτική για τους κατοίκους της Νοτίου Ελλάδας.
  • Χιονοδρομικό κέντρο Πηλίου: Ελαφρώς πιο βόρεια από τα υπόλοιπα, εξίσου προσιτό σε Αθηναίους και Θεσσαλονικείς, βρίσκεται αυτό το μικρό χιονοδρομικό κέντρο. Αν και λόγω μεγέθους δεν προσφέρει πολλές πίστες, στέκεται ανάμεσα στα πανέμορφα Πηλιορείτικα χωριά και σας προκαλεί να τα εξερευνήσετε.
  • Χιονοδρομικό Κέντρο 3 – 5 Πηγάδια: Σίγουρα προτιμότερη επιλογή για τους Βορειοελλαδίτες, καθώς βρίσκεται 557 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα. Προσφέρει υψηλή ποιότητα χιονιού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τα περισσότερα καθώς διαθέτει συστήματα τεχνητής χιονόπτωσης.
  • Χιονοδρομικό Κέντρο Καϊμακτσαλάν: Όποτε και αν επιλέξετε να το επισκεφθείτε, το πιθανότερο είναι να το βρείτε καλυμμένο από πλούσιο χιόνι. Ωστόσο, για αυτό ευθύνεται το γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά στα βόρεια σύνορα της χώρας. Όσο μεγάλο και αν αποδειχθεί το ταξίδι, οι ήπιες κλίσεις και οι φαρδιές πίστες του θα σας αποζημιώσουν.