Η καθημερινότητα όλων είναι πολύ σύνθετη και τόσο γρήγορη που ορισμένες φορές έχουμε την αίσθηση ότι τρέχουμε για να την προλάβουμε. Προσπαθώντας να εκπληρώσουμε κάθε μας υποχρέωση, μπορεί, δίχως καν να το καταλάβουμε, να μπούμε στον «αυτόματο πιλότο», με αποτέλεσμα να κάνουμε μηχανικές πια κινήσεις, δίχως να βρίσκουμε χρόνο για άλλες ασχολίες ή και για να ξεκουραστούμε. Το ζήτημα της ξεκούρασης, με την σειρά του, είναι ιδιαίτερα σύνθετο, καθώς χρειαζόμαστε τον ύπνο για να μας «γεμίσει» ενέργεια, ταυτόχρονα όμως χρειαζόμαστε και ψυχική ξεκούραση. Όταν δεν δίνετε τον απαραίτητο χρόνο στον εαυτό σας, προκειμένου να χαλαρώσετε και να γεμίσετε τις «μπαταρίες» σας, να αποφορτιστείτε από την ένταση της ημέρας, κάνοντας πράγματα που όντως σας γεμίζουν, τότε είναι πολύ πιθανόν να αμελήσετε την ψυχική σας χαλάρωση και να οδηγηθείτε τελικά στο ψυχικό burnout.

*Δεν βρίσκετε τίποτα διασκεδαστικό

Ένα από τα πρώτα σημάδια που θα σας προειδοποιήσουν, έχει να κάνει με τη διασκέδαση. Αν παρατηρήσετε ότι δεν βρίσκετε πλέον, όχι μόνο τις αγαπημένες σας αλλά καμία δραστηριότητα διασκεδαστική, τότε είναι πολύ πιθανό να χρειάζεστε χρόνο μόνοι σας, προκειμένου να ξεκουραστείτε και να κάνετε πράγματα που θα σας γεμίσουν με θετική ενέργεια. Όταν λοιπόν, νιώσετε ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο, δοκιμάστε να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, διαβάζοντας το αγαπημένο σας βιβλίο ή βλέποντας την αγαπημένη σας σειρά.

*Τρώτε τα «συναισθήματά» σας

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι, που όταν νιώσουν έντονο άγχος ή ανησυχία θα στραφούν στα γνωστά comfort foods. Αν λοιπόν, παρατηρήσετε ότι η όρεξή σας για θερμιδικά φαγητά αυξάνεται απότομα, τότε ίσως να ήταν καλό να κάνετε ένα βήμα πίσω προκειμένου να δείτε την κατάσταση από απόσταση. Για να διαχειριστείτε το άγχος σας ενώ ταυτόχρονα περιορίζετε το συναισθηματικό φαγητό, κάντε αρχικά ένα έλεγχο πραγματικότητας, αξιολογώντας ρεαλιστικά κατά πόσο μπορεί να σας επηρεάσει ένα ατυχές συμβάν ή αλλαγή. Επιπλέον, πριν ανοίξετε το ψυγείο, αναρωτηθείτε αν πραγματικά πεινάτε, καθώς μπορεί να διψάτε ή απλώς να βαριέστε. Στα πλαίσια διαχείρισης του άγχους, δοκιμάστε να ζητήσετε βοήθεια από τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Ακόμα και μια απλή κουβέντα ή μια μικρή βοήθεια με τα ψώνια της εβδομάδας μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο σε όλα όσα νιώθετε.

*Γίνεστε οξύθυμοι

Εάν τείνετε να χάνετε την υπομονή σας ευκολότερα ή αν ακόμα εκνευρίζεστε με το παραμικρό, ίσως έχει έρθει η στιγμή να κάνετε ένα διάλειμμα από όλα όσα έχετε αναλάβει να φέρετε εις πέρας. Την στιγμή που νιώθετε την ένταση να «σκαρφαλώνει» σε επικίνδυνα επίπεδα, δοκιμάστε να φύγετε από τον χώρο και να πάρετε μερικές βαθιές ανάσες. Προσπαθήστε να διώξετε κάθε αρνητική σκέψη και σκεφθείτε τι είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεστε την δεδομένη στιγμή. Επιστρέψετε στον χώρο, όταν νιώσετε ότι μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα ή την οικογένειά σας με ψυχραιμία.

Είναι σημαντικό να παρατηρείτε τόσο την συμπεριφορά που εκδηλώνετε όσο και τα συναισθήματα που μπορεί να βιώνετε, καθώς αυτά θα σας ειδοποιήσουν όταν η κατάσταση γίνεται παραπάνω πιεστική. Όταν νιώσετε ότι χάνετε τον έλεγχο, την δημιουργικότητα ή την ενέργειά σας θα ήταν καλό να κάνετε ένα μικρό διάλειμμα για να αφιερώσετε χρόνο στην φροντίδα του σώματος αλλά και του νου. Αν και τα σημάδια, ενδεχομένως να διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο, είναι σημαντικό να είστε σε θέση να αναγνωρίζετε τα δικά σας αλλά και τι λειτουργεί καλύτερα, καθώς έτσι θα μπορείτε να εκπληρώνετε τις πραγματικές σας ανάγκες.

Ακολουθήστε το στο Google News