Καθώς ο καιρός γίνεται ολοένα και πιο ζεστός, τείνουμε να περνάμε περισσότερο χρόνο έξω στον καυτό ήλιο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τους κατάλληλους τρόπους για να προστατευθούμε αλλά και για να καταλάβουμε την θερμοπληξία, διακρίνοντας τα συμπτώματά της από εκείνα της εξάντλησης από τον ήλιο. Γνωρίζοντας τα προειδοποιητικά σημάδια των δύο αυτών καταστάσεων, μπορούμε να απολαύσουμε το καλοκαίρι με ασφάλεια. Σύμφωνα με το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) η θερμοπληξία, αφενός σχετίζεται με την υψηλή θερμοκρασία και αφετέρου εκδηλώνεται όταν το σώμα δεν μπορεί πλέον να ρυθμίσει την θερμοκρασία του. Αυτό σημαίνει ότι η θερμοκρασία του σώματος, αυξάνεται απότομα με τον μηχανισμό εφίδρωσης να αποτυγχάνει και το σώμα τελικά να μην μπορεί να επανέλθει.

Θερμοπληξία VS εξάντληση από τον ήλιο

Τα συμπτώματα που σχετίζονται με την θερμοπληξία ή την εξάντληση από τον ήλιο μπορεί να γίνουν σοβαρά. Οι μυϊκές κράμπες αποτελούν συνήθως την πρώτη ένδειξη ενώ τα συμπτώματα της θερμοπληξίας μπορεί να περιλαμβάνουν την αυξημένη θερμοκρασία του σώματος, τον γρήγορο ή έντονο καρδιακό ρυθμό, την απώλεια συνείδησης, το κόκκινο, ζεστό, ξηρό ή υγρό δέρμα. Η εξάντληση από τον ήλιο περιλαμβάνει την γενική αδυναμία, την αυξημένη εφίδρωση, τον αδύναμο αλλά ταχύτερο καρδιακό ρυθμό, την ναυτία ή τον εμετό, την πιθανή λιποθυμία, το ανοιχτόχρωμα, κρύο δέρμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η θερμοπληξία αποτελεί την σοβαρότερη ασθένεια που σχετίζεται με την θερμότητα για αυτό και θα ήταν καλό τα προειδοποιητικά σημάδια ακόμα και άλλων καταστάσεων που σχετίζονται με την υψηλή θερμοκρασία να λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν.

Ποιες είναι οι αιτίες

Η κύρια αιτία περιλαμβάνει την αυξημένη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και στην συνέχεια την αδυναμία του σώματος να κρυώσει. Ο μηχανισμός της εφίδρωσης αποτελεί το φυσικό «εργαλείο» του σώματος για την μείωση της θερμοκρασίας. Αν ασκηθείτε υπερβολικά ή κάνετε γυμναστική για πολύ ώρα σε υψηλή θερμοκρασία, το σώμα μπορεί να αντιμετωπίσει δυσκολία, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να ιδρώσετε κι επομένως να διατηρήσετε το σώμα σας δροσερό. Άλλες αιτίες για την εξάντληση εξαιτίας του ήλιου περιλαμβάνουν την αφυδάτωση ή τα βαριά, άβολα και στενά ρούχα.  Εάν αντιμετωπίζετε εξάντληση από τον ήλιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπάρχει πιθανότητα να εξελιχθεί σε θερμοπληξία.

Πώς μπορείτε να τις αποτρέψετε

Τα καλά νέα σε κάθε περίπτωση είναι ότι η θερμοπληξία μπορεί να αποφευχθεί εντελώς. Αρκεί να γνωρίζετε το περιβάλλον γύρω σας και να «ακούτε» το σώμα σας. Όταν βρίσκεστε έξω κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, θυμηθείτε να μην κάθεστε για πολύ ώρα κάτω από τον ήλιο και να φοράτε ανοιχτόχρωμα και χαλαρά ρούχα. Εξίσου σημαντικό είναι να πίνετε άφθονο νερό καθ’όλη την διάρκεια της ημέρας ώστε να αποτρέψετε το ενδεχόμενο ακόμα και της ήπιας αφυδάτωσης. Αναζητήστε μέρη σκιερά και με δροσιά για τα διαλείμματά σας στις εξωτερικές μετακινήσεις, σε περίπτωση που αυτά χρειαστούν.

Ακολουθήστε το στο Google News