Ενώ πλησιάζουμε τον Δεκαπενταύγουστο οι περισσότεροι ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές διακοπές τους μετά από έναν ιδιαίτερα κουραστικό και δύσκολο χειμώνα. Ακόμη κι αν φέτος δεν καταφέρετε να φύγετε διακοπές, όλο και κάποια επίσκεψη θα κάνετε στις κοντινές παραλίες. Και ενώ το να χαλαρώσουμε δίπλα στο κύμα είναι η βασική μας επιθυμία, όλες θέλουμε να αποκτήσουμε ένα χρυσαφένιο μαύρισμα. Σίγουρα ξέρετε ότι ένα αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας είναι απαραίτητο κατά την έκθεσή σας στον ήλιο ώστε να μαυρίσετε με ασφάλεια, ξέρατε όμως ότι και η διατροφή σας μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε το πολυπόθητο μαύρισμα;

Η μελανίνη αποτελεί μια σημαντική για την υγεία του δέρματος χρωστική, η οποία μας προστατεύει από την επιβλαβή ηλιακή ακτινοβολία. Η παραγωγή της αυξάνεται με την έκθεσή μας στον ήλιο, όμως και η διατροφή που ακολουθούμε μπορεί να ενισχύσει τη δράση της. Έτσι, προκειμένου να ενισχύσουμε την παραγωγή μελανίνης -και κατ΄επέκταση το μαύρισμά μας- πρέπει να εντάξουμε στη διατροφή μας τροφές πλούσιες σε καροτενοειδή, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σελήνιο, χαλκό και φλαβονοειδή.

Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι τροφές που θα μας βοηθήσουν να αποκτήσουμε ένα βαθύ μαύρισμα.

 

*Καρότα

 

Με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και β-καροτένιο, τα καρότα δεν πρέπει να λείπουν από την καλοκαιρινή διατροφή μας, αφού μας ενυδατώνουν και μας βοηθούν να μαυρίσουμε. Μια καροτοσαλάτα με μπόλικο λεμόνι και ελαιόλαδο (ώστε να απορροφηθεί καλύτερα το καροτένιο) είναι το ιδανικό καλοκαιρινό σνακ.

*Μάνγκο

 

Το γλυκό και ζουμερό μάνγκο είναι πλούσιο σε βήτα καροτίνη και μπορεί να μας χαρίσει ένα ομοιόμορφο μαύρισμα. Φροντίζουμε να το τρώμε όσο είναι φρέσκο, ώστε να μη χαθεί η καροτίνη.

*Μπρόκολο

 

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το παρεξηγημένο μπρόκολο είναι ο «πρωταθλητής» των λαχανικών. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Κ, Α, Β1, Β6, C και φυλλικό οξύ, καθώς και σε χρώμιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο και μαγγάνιο, ενώ παράλληλα ενισχύει το μαύρισμα.

*Πιπεριές

 

Πλούσιες σε νερό, βιταμίνη C, θειαμίνη, βιταμίνη Β6, β-καροτένιο και φυλλικό οξύ, οι πιπεριές είναι μια υπέροχη προσθήκη στις σαλάτες και την ομελέτα μας.

*Βερίκοκα

 

Τα μικρά αλλά… «θαυματουργά» βερίκοκα μας προσφέρουν β-καροτένιο και λυκοπένιο, ενισχύοντας το μαύρισμά μας και την αντιοξειδωτική προστασία του οργανισμού μας.

*Ξηροί καρποί

 

Οι ξηροί καρποί, όπως τα αμύγδαλα και τα φιστίκια, φαίνεται ότι μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγή μελανίνης, χάρη στην περιέκτικότητά τους σε τυροσίνη, την οποία βρίσκουμε και στο σουσάμι.

*Συκώτι, στρείδια, μαύρη σοκολάτα

 

Οι τροφές αυτές περιέχουν χαλκό, ο οποίος συμβάλλει στην παραγωγή μελανίνης. Αν και ο οργανισμός μας χρειάζεται τον χαλκό σε μικρές ποσότητες, είναι σημαντικό να τον προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφή μας.