Το φαγητό μπορεί να μας κάνει να νιώσουμε όμορφα και πολλές φορές ένα απολαυστικό σνακ είναι αρκετό για να ανεβάσουμε τα επίπεδα ενέργειάς μας ή να ενισχύσουμε την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, το να τρώτε ενώ δεν πεινάτε μπορεί να τινάξει στον αέρα την προσπάθειά σας να χάσετε βάρος.

Ορίστε, λοιπόν, οι συνηθισμένοι λόγοι που καταλήγετε να τρώτε ενώ δεν πεινάτε, καθώς και στρατηγικές για να καταπολεμήσετε αυτή σας την τάση.

 

 

*Βαριέστε

 

Έχετε παρατηρήσει ότι όταν βαριέστε καταλήγετε αγκαλιά με ένα κουτί μπισκότα ή μια σακούλα πατατάκια; Όταν δεν έχετε να κάνετε κάτι καλύτερο, το φαγητό μπορεί να σας φαίνεται ένας ευχάριστος τρόπος να γεμίσετε τον χρόνο σας, ωστόσο κάπως έτσι καταλήγετε να προσλαμβάνετε περιττές θερμίδες και κατ’ επέκταση να παχαίνετε.

Την επόμενη φορά που θα νιώσετε ότι βαριέστε, αντί να επισκεφθείτε το ψυγείο, δοκιμάστε να τηλεφωνήσετε σε μια φίλη σας ή να μασήσετε μια τσίχλα, ώστε να ξεχαστείτε.

*Ψάχνετε ανακούφιση από το στρες

 

Το φαγητό μπορεί να προσφέρει προσωρινή ηρεμία, ανακούφιση από το άγχος και μια αίσθηση κανονικότητας όταν τα πράγματα φαίνεται ότι είναι εκτός ελέγχου. Για τους περισσότερους ανθρώπους, το φαγητό είναι ευχάριστο και για κάποιους ανθρώπους το φαγητό είναι ο καλύτερος τρόπος να χαλαρώσουν όταν διανύουν μια στρεσογόνα περίοδο.

Δεν είναι τυχαίο ότι το νόστιμο, παχυντικό φαγητό λέγετε και «comfort food». Γνωρίζουμε ότι ορισμένα τρόφιμα, συνήθως αυτά που έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και λίπος, μπορούν να μας προσφέρουν μια αίσθηση ηρεμίας.

Ωστόσο, η υπερφαγία μπορεί να εξελιχθεί σε έναν χρόνιο μηχανισμό του οργανισμού σας για να διαχειριστεί το άγχος και κατ΄επέκταση να οδηγήσει σε πρόσληψη βάρους, δεδομένου ότι οι διατροφικές επιλογές που κάνετε όταν είστε αγχωμένοι δεν είναι και οι πιο υγιεινές.

Ενώ το φαγητό μπορεί να είναι μια φυσιολογική απάντηση στο άγχος, αν είναι η μόνη συναισθηματική διέξοδος που έχετε, θα πρέπει να βρείτε άλλους μηχανισμούς για να διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας. Δοκιμάστε να κάνετε πιο υγιεινό το τσιμπολόγημα, εντάξτε τη γυμναστική στην καθημερινότητά σας, κοιμηθείτε επαρκώς και σε περίπτωση που νιώθετε το άγχος να σας κατακλύζει και να δυσκολεύει την καθημερινότητά σας, ζητήστε βοήθεια από έναν διαπιστευμένο ψυχοθεραπευτή.

*Το φαγητό σάς έχει γίνει συνήθεια

 

Είναι γνωστή η δύναμη που έχει η συνήθεια, ωστόσο ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξετε νοοτροπία.

Αν έχετε συνηθίσει να βλέπετε κάθε βράδυ την αγαπημένη σας σειρά τσιμπολογώντας πατατάκια και χαλαρώνοντας, την επόμενη φορά που θα πάτε να το κάνετε αναρωτηθείτε αν όντως πεινάτε. Αν η απάντηση είναι ‘όχι’΄, αφήστε τη σακούλα με τα πατατάκια στο ντουλάπι της κουζίνας.

*Θέλετε τη γεύση

 

Μερικές φορές μπορεί να τρώτε χωρίς να πεινάτε απλά και μόνο επειδή θέλετε να γευτείτε την αγαπημένη σας τροφή. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να φάτε, χωρίς να καταναλώσετε περιττές θερμίδες.

Για παράδειγμα, αν θέλετε να φάτε κάτι γλυκό, προτιμήστε ένα ζουμερό φρούτο, ενώ αν θέλετε κάτι αλμυρό, προτιμήστε λίγους ξηρούς καρπούς.

*Νιώθετε νευρικότητα

 

Όταν νιώθετε νευρικότητα και υπερένταση, το φαγητό είναι ένας τρόπος να εκτονωθείτε και να ηρεμήσετε. Ωστόσο, δεν είναι ένας έξυπνος τρόπος, αφού ακολουθώντας αυτήν την τακτική θα καταλήξετε με αυξημένο βάρος.

Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε σε αυτήν την περίπτωση είναι να βρείτε μια μορφή γυμναστικής για να εκτονώσετε την ένταση που νιώθετε. Έτσι, θα καίτε θερμίδες, θα τονώνετε το σώμα σας και παράλληλα θα βελτιώνετε τη διάθεσή σας.