Είναι θρεπτικά τρόφιμα που μας τροφοδοτούν με σημαντικά συστατικά, τα οποία μπορεί να λείψουν ακολουθώντας ένα πιο αυστηρό πρόγραμμα απώλειας βάρους. Είναι πολλά, αλλά εμείς έχουμε επιλέξει αυτά που αξίζει να βάλετε στο πιάτο σας!

Κινόα

Θεωρείται ψευδοδημητριακό, αλλά μπορείτε να τη χρησιμοποιείτε αντί για ρύζι. Η υψηλή περιεκτικότητά της σε πρωτεΐνη την καθιστά μια χορταστική τροφή. Παράλληλα, περιέχει ασβέστιο, καλής ποιότητας λιπαρά, σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και πολλές φυτικές ίνες. Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του μυϊκού και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Βοηθάει στην καλή εγκεφαλική λειτουργία και παρέχει λιπαρά που αγαπάνε την καρδιά μας. Αναπληρώνει μερικώς το κρέας και τα γαλακτοκομικά σε φυτοφάγους. Για όλα αυτά έχει χαρακτηριστεί «χρυσή τροφή». Δοκιμάστε να συνοδέψετε με κινόα το ψάρι, το κοτόπουλο ή το κρέας.

Μοβ λάχανο

Ιδανική επιλογή για σαλάτες, αλλά και για ελαφριές σούπες. Αποτελεί μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Επίσης, είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ και σε άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην καλή υγεία του νευρικού μας συστήματος, καθώς και σε κάλιο, που ρυθμίζει την πίεση. Ακόμη, περιέχει βιταμίνη Κ, η οποία είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος. Από τα σημαντικότερα συστατικά του είναι οι αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως οι ινδόλες, οι ανθοκυανίνες και οι σουλφοραφάνες. Σε σχέση με το άσπρο λάχανο, έχει πολύ περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες, καθώς και κατά 6-8 φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.

Σπόροι chia

Πρόκειται για τους σπόρους του φυτού Salvia hispanica, μία από τις πιο πλούσιες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων. Tο έλαιο που βγαίνει από τους σπόρους chia είναι πολύ θρεπτικό, καθώς περιέχει κατά 60% ω-3, κατά 15% ω-6 και κατά 20% ω-9 λιπαρά οξέα (παρόμοια με του ελαιολάδου). Ακόμη, οι σπόροι του αποτελούν μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, καθώς και πολύ καλής ποιότητας πρωτεΐνης, κάτι σπάνιο για φυτικές τροφές. Περιέχουν επίσης ασβέστιο, φώσφορο και μαγγάνιο. Οι ιδιότητες αυτές ώθησαν το 2009 τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εγκρίνουν τους σπόρους chia ως novel food (τρόφιμο με συγκεκριμένες λειτουργικές ιδιότητες). Μπορούν να μπουν στο γιαούρτι, στο γάλα μαζί με άλλα δημητριακά, σε μια σαλάτα κ.α.

Δίκοκκο σιτάρι

Φυσικά και το ψωμί δεν απαγορεύεται στη δίαιτα, ιδιαιτέρως όταν προέρχεται από δίκοκκο σιτάρι. Το δίκοκκο σιτάρι είναι ένα δημητριακό που τα τελευταία χρόνια αποτελεί αντικείμενο έντονου διατροφικού ενδιαφέροντος, αν και είναι ένα από τα αρχαιότερα είδη σιτηρών. Αποτελείται από δύο σπόρους, οι οποίοι καλύπτονται από ένα σκληρό περίβλημα που δεν απομακρύνεται κατά τον θερισμό και έτσι ο καρπός του παραμένει «ντυμένος» και προστατευμένος, διατηρώντας τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά του. Είναι πλούσιο σε εδώδιμες φυτικές ίνες, οι οποίες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού και έχουν συσχετιστεί και με καλύτερο έλεγχο του σακχάρου μας. Περιέχει εκτός των άλλων πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β με κυριότερη τη θειαμίνη, φώσφορο, χαλκό και μαγνήσιο. Απολαύστε, λοιπόν, ένα τοστ ή ένα σάντουιτς από δίκοκκο σιτάρι με ελαφρύ τυρί και λαχανικά.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Χάρη Γεωργακάκη, κλινικό διαιτολόγο–διατροφολόγο, MSc στην Κλινική Διατροφή, αντιπρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και Διατροφής.

Ακολουθήστε το στο Google News