Κάθε χειμώνα μια ζεστή και νόστιμη σούπα φαντάζει το ιδανικό γεύμα, αφού όχι μόνο μας κρατάει ζεστούς, αλλά παράλληλα μας τροφοδοτεί με θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, οι σούπες έχουν επίσης ένα μεγαλό πλεονέκτημα: χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε νερό επιφέρουν πιο γρήγορα το αίσθημα κορεσμού και έτσι μας βοηθούν να χορταίνουμε καταναλώνοντας λιγότερες θερμίδες.

Μάλιστα, η επιστήμη έρχεται να επιβεβαιώσει τα οφέλη της σούπας στο αδυνάτισμα. Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια βρήκαν ότι όταν οι συμμετέχοντες ξεκινούσαν το γεύμα τους με μια ολιγοθερμιδική σούπα, όπως είναι ο ζωμός κοτόπουλου με λαχανικά, κατέληγαν να τρώνε 20% λιγότερες θερμίδες στο μεσημεριανό τους από ό,τι συνήθως, χωρίς να πεινάνε περισσότερο στη συνέχεια της ημέρας. Μακροπρόθεσμα, τρώγοντας 20% λιγότερες θερμίδες κάθε μεσημέρι, μπορούμε να χάσουμε βάρος χωρίς καν να το έχουμε προσπαθήσει ιδιαίτερα.

Πώς θα φτιάξουμε σούπες κατάλληλες για δίαιτα;

Το πόσες θερμίδες περιέχει η σούπα μας έχει να κάνει με τα υλικά που θα επιλέξουμε και τον τρόπο που θα τη μαγειρέψουμε. Σούπες που περιέχουν ζωικά προϊόντα, γάλα ή κρέμα γάλακτος ή σούπες με κίτρινα τυριά είναι πλούσιες τόσο σε θερμίδες όσο και σε κακής ποιότητας κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη.

Μια σούπα λαχανικών αποτελεί την πιο light επιλογή σούπας, καθώς αν δεν «κολυμπάει» στο λάδι δεν ξεπερνά τις 250 θερμίδες ανά μερίδα.

Μια ψαρόσουπα μπορεί να φτάνει τις 350-400 θερμίδες ανά μερίδα.

Προσοχή χρειάζεται στην κοτόσουπα. Ο τρόπος μαγειρέματος, αν την αυγοκόβουμε, μπορεί να αυξήσει το περιεχόμενό της σε χοληστερόλη και σε θερμίδες. Έτσι, μια κλασική αβγοκομμένη κοτόσουπα με ρύζι μπορεί να ξεπερνά τις 500 θερμίδες.

Η κρεατόσουπα αποτελεί την… κορυφή του παγόβουνου. Χορταστική μεν, λιπαρή και πλούσια σε θερμίδες δε, μπορεί να ξεπεράσει τις 600 θερμίδες.

Τι να προσέξουμε στις σούπες μας όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος;

  • Σε σούπες κρέατος επιλέγουμε άπαχα μέρη από κοτόπουλο ή μοσχάρι, έχοντας αφαιρέσει την πέτσα και το ορατό λίπος.
  • Επιλέγουμε ως βασική λιπαρή ύλη το ελαιόλαδο, προσέχοντας την ποσότητα που θα προσθέσουμε.
  • Δεν τσιγαρίζουμε τα λαχανικά πριν τα προσθέσουμε στη σούπα μας.
  • Οι σούπες με όσπρια είναι επίσης μια εξαιρετική επιλογή, επειδή συνδυάζουν τις φυτικές ίνες με την πρωτεΐνη.

Σούπα ή νερό πριν το γεύμα;

Προκειμένου να χορτάσουμε, προτιμάμε τη σούπα αντί για ένα ποτήρι νερό πριν το γεύμα μας.

  • Ένα μπολ με λαχταριστή σούπα δείχνει σίγουρα πιο χορταστικό ορεκτικό από ένα ποτήρι με νερό
  • Η μυρωδιά και η γεύση της σούπας θα μας προσφέρει απόλαυση
  • Όταν φτάνει στο στομάχι μας, βοηθάει στην απελευθέρωση των ορμονών κορεσμού και έτσι νιώθουμε χορτάτοι
Ακολουθήστε το στο Google News