Το ταξίδι του λωτού ξεκινά από την Κίνα, για αυτό ονομάζεται και «μήλο της Ανατολής». Από την Κίνα η καλλιέργειά του εξαπλώθηκε σε όλον τον κόσμο και πλέον αποτελεί ένα γνωστό φρούτο για πολλούς λαούς. Αν και είναι γνωστός καρπός στους Ελληνες, δεν αποτελεί σήμερα ιδιαίτερο καταναλωτικό προϊόν.

Βάζοντάς τον όμως στο μικροσκόπιο προσελκύει σίγουρα περισσότερο το ενδιαφέρον λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών και αντιγηραντικών του ιδιοτήτων.

Πλούσιος σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, πηγή πολυακόρεστων λιπαρών, καλή πηγή καλίου και νατρίου, πλούσιος επίσης σε βιταμίνη C, Α, κυρίως β-καροτίνης και ζεαξανθίνης και βιταμινών του συμπλέγματος B, ο λωτός εντυπωσιάζει θρεπτικά ενώ παρέχει μόλις 70 θερμίδες ανά 100 γρ. φρέσκου φρούτου και ενυδατώνει επαρκώς τον οργανισμό λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε νερό.

Τα οφέλη του λωτού στην υγεία

* Εχει διουρητικές και καθαρτικές ιδιότητες μιας και είναι πλούσιος σε νερό.
* Βοηθάει στη δυσκοιλιότητα αφού περιέχει υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών.
* Ενισχύει το ανοσοποιητικό, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C.
* Εχει αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες καθώς περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά, χάρη στην παρουσία β-καροτίνης και ζεαξανθίνης.
* Βελτιώνει τη λειτουργία του νευρικού συστήματος λόγω της παρουσίας των βιταμινών του συμπλέγματος Β.
Είναι κατάλληλος για ασθενείς με υπέρταση μιας και η υψηλή του περιεκτικότητα σε κάλιο βοηθά στην ισορροπία του ισοζυγίου καλίου – νατρίου.
Προσοχή: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του λωτού σε σάκχαρα, δεν συνιστάται σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη.

Τι να ξέρετε για τον λωτό

* Δεν πρέπει να καταναλωθεί αμέσως μετά τη συγκομιδή, είναι απαραίτητο να περιμένουμε να ωριμάσει περισσότερο και να εξαλείψει τη στυπτική γεύση που προκαλείται από την υψηλή περιεκτικότητα σε τανίνη.
* Για να ωριμάζουν οι λωτοί, τους τοποθετούμε μέσα σε πλαστική σακούλα ή και χάρτινη, μαζί με 2-3 μήλα. Κλείνουμε τη σακούλα αφήνοντας μια πολύ μικρή τρύπα για ήπιο αερισμό για 3-5 ήμερες και έτσι έχουμε τους πιο γευστικούς λωτούς!
Πώς μπορώ να τον εντάξω στη διατροφή μου;
Μπορούμε να καταναλώσουμε τον λωτό φρέσκο στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής σαν σνακ δεκατιανό ή απογευματινό. Επίσης μπορούμε να τον προσθέσουμε σε σαλάτες ή να φτιάξουμε γευστικές και γλυκές σάλτσες για φαγητό. Μπορούμε να τον κάνουμε μαρμελάδα, να τον βάλουμε σε τάρτες, αλλά και σε κέικ.

Κάντε τους μαρμελάδα

Μπορείτε εύκολα να φτιάξετε μια νόστιμη μαρμελάδα την οποία μπορείτε να απολαύσετε στο ψωμί, στο γιαούρτι σας, αλλά και να φτιάξετε με αυτή πάστα φλόρα, τάρτες και γεμιστά μπισκότα.

Υλικά
2 κιλά ώριμοι λωτοί
400 γρ. ζάχαρη
2 ποτήρια νερό
1 βανίλια
Χυμός ½ λεμονιού

Εκτέλεση
Ξεφλουδίζετε τους λωτούς και τους πολτοποιείτε. Μπορείτε αν θέλετε να κρατήσετε δύο και να τους ψιλοκόψετε.
Στη συνέχεια, τους βάζετε σε μια κατσαρόλα μαζί με τη ζάχαρη, τη βανίλια, το νερό και τον χυμό λεμονιού και τα αφήνετε να σιγοβράζουν για περίπου 50 λεπτά μέχρι να δέσει η μαρμελάδα. Ελέγχετε κατά διαστήματα να μην κολλήσει η μαρμελάδα.
Μόλις είναι έτοιμη την κατεβάζετε από τη φωτιά και την αφήνετε να κρυώσει εντελώς. Τέλος, τη βάζετε σε αποστειρωμένα βάζα και τη διατηρείτε στο ψυγείο.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία την κυρία Ελενα Κούβδου, κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο, Μaster Practitioner in Eating Disorders.

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: